recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hivilux tap-tension motorlærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHivilux tap-tension motorlærred

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af HiVision Hifi HiVision Hifi skrev:

Hej Allesammen

Jeg vil lige kort komme med et par kommentarer.

Først tak for de pæne ord om servicen . Det
vigtigt at oplevelsen ved at handle ved HiVision HiFi er
god.

Med hensyn til priserne i forhold til vores Tyske
samarbejdspartner, så er det korrekt, at der er en
forskel i priserne. Som Bjarke er inde på, så er der
flere faktorer der spiller ind.

Danske moms og skatteregler er anderledes end de
Tyske. Det betyder, at der skal "laves" flere penge på en
vare for at have et overskud.

Desuden er Danske forhandlere underlagt Dansk købelov,
og med ønsket om at kunne levere en god service udover
købeloven, så skal der også kunne lægges lidt penge til
side til service og garanti forpligtigelser.

Vi både skal og VIL levere en bedre service end man
vil få ved køb i udlandet og det er også en del af
merprisen.

Og til Pallec, så kan jeg fortælle at avancen er
presset i bund i forhold til ovenstående. Forskellen er
også omkring 25-30 % på min lommeregner når man medtager
fragtomkostninger .

Håber det kan forklare lidt omkring merprisen i
forhold til Tyskland.

Jeg kan oplyse at
www.hivilux.de ikke
sælger direkte til det Danske marked, men heviser til
www.hivision.dk.

Venlig hilsen

Allan / HiVisionHiFi

Tak for svaret

Det er såmænd ikke for at være negativ overfor jeres
forretning. Jeg synes bare jeres priser er forholdmæssigt
høje, når man kigger på prisforskellen mellem Tyskland og
Danmark på f.eks. surroundreceivere og lign. Men, det er
måske fordi konkurrencen er hårdere på den type produkter
(?)
Til top
HiVision Hifi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2009 kl. 23:39

Hej Palle

Jeg opfattede dig bestemt heller ikke som negativ , men som undrende.

Det har hele tiden været klart at hivilux.de ville være vores største / eneste "konkurrent" da priserne er nemt sammenligendelige og produkterne ikke kan kan købes andre steder. Derfor sælger de heller ikke til Danmark .

Og her kommer forklaringen også på hvorfor at der er en større forskel på avancen i forhold anden elektronik.

HiVilux.de er ikke alene en webshop der forhandler hivilux, de er også importører af produkterne. Det betyder, at de har en helt anden indkøbspris / avance på produkterne end vi har.

Sådan, så er der åbenhed omkring forretningen .

Mvh

Allan / HiVision HiFi

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 11:09

Det har hele tiden været klart at hivilux.de ville være vores største / eneste "konkurrent" da priserne er nemt sammenligendelige og produkterne ikke kan kan købes andre steder. Derfor sælger de heller ikke til Danmark .

sådan, så er der åbenhed omkring forretningen .

Ja det da godt du er åben over for det. Men det må da være forbrugerens beslutning hvor man evt vil købe produktet?! Sådan an ekslusivaftale du åbenbart har lavet nu, er jo nok på kant med loven om fri varens fri bevægelighed inden for EU?

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 11:40

Hej  Bjarke

Tror ikke vi skal diskutere EU lovgivning, grossist / agentur aftaler her. Det bliver nok kedeligt .

Men skulle www.hivision.dk betale en masse penge i markedsføring af Hivilux produkter i Danmark for derefter at "sende" kunderne til Tyskland, så kunne butikken ligeså godt lukke i morgen.

Man må jo gøre op med sig selv om man bliver "snydt" eller om man stadig får nogle produkter her i Danmark til en pris/kvalitet/service som er MEGET konkurrencedygtig i forhold til resten af markedet i DK.

Jeg lukker debatten fra HiVision´s side her og vil lade jer drage konklusionerne selv .

Venlig hilsen

Allan / HiVision HiFi

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 14:13

Da jeg gjorde mig valget om at købe dette lærred var jeg da godt klar over at HiVilux.de solgte dem billigere og at jeg sikkert ville spare lidt penge på at handle direkte der ovre (vidste ikke de ikke ville sælge deres produkter til danmark)

Men jeg besluttede mig på at jeg gerne ville betale lidt ekstra på at få en dansk forhandler og kunne snakke med dem hvis der kom problemer frem for at ligge og ringe/skrive frem og tilbage med nogen tyskere som absolut ikke er min stærkeste side, og mente at når produktet allerede var så billigt i forhold til andre mærker med samme egenskaber så gik det nok..

Og jeg er stadig helt tilfreds med mit valg af lærred og ville købe det samme igen hvis jeg skulle have et mere..

Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 19:15

Kan som nitotg kun bakke op om valget af lærredet og ydermere understrege at servicen er over forventet.

Yderligere synes jeg så ikke prisen er dårlig ved sammenligning med andre lignende produkter fra andre leverandøre

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 19:46
Det er jo fint at i er tilfredse med billedet, men har nogen overhovedet sammenlignet med andre mærker side by side for at kunne lave en egentlig sammenligning af lærredernes billede?

Jeg er ked af at sige det, men mit indtryk er, at der ikke er nogen som har sammenlignet dem med andre - for der er forskel i billedet på lærrederne.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 20:25
Har personligt kun sammenlignet med kammerats Lissau tab-tension ellers ikke. Men mon ikke at man får et bedre lærred ved at give 15.000 i stedet for 5.000 - den overbevisning har jeg i hvert fald.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2009 kl. 21:04

Jeg lånte en Lærred sample mappe efter jeg havde købt dette lærred bare for at lave en samligning men det var lidt svært at lave en samligning mellem et a4 side stykke stof og så mit lærred.. Så jeg skal ikke gøre mig klog på om der er forskel som der sikkert er.. men stadig.. om jeg ville ofre 6500 kr på dette lærred med tab tension og motor eller 6500 for et quality screen uden nogen af de ting som måske ville give mig et lille smule bedre billede så er valget ikke svært for mig..

Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Point: 1462
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 18:09
er lidt forvirret for hvis jeg går helt frem til betaling på hivilux kan de sagtens sende til danmark, jeg skal bare betale 40 £ i fragt

kan jeg eller kan jeg ikke bestille hos dem for kunne godt tænke mig et af deres lærreder som ikke er tap-tension

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 19:50

Hej igen

I forlængelse af Fridel´s ønske, har jeg aftalt med www.hivilux.de, at de de lærreder som ikke er i vores sortiment kan sælges uden om om www.hivision.dk .

Håber at det kan være en hjælp til dem på jagt efter et billigere alternativ til et Tab-Tension / rammelærred.

Mvh

Allan / HiVision HiFI

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 10:22

Hej igen

I forlængelse af Fridel´s ønske, har jeg aftalt med www.hivilux.de, at de de lærreder som ikke er i vores sortiment kan sælges uden om om www.hivision.dk .

Håber at det kan være en hjælp til dem på jagt efter et billigere alternativ til et Tab-Tension / rammelærred.

Mvh

Allan / HiVision HiFI

Fin service.

Lader til at I er et seriøst firma :)

Hvordan måler jeres lærred ifht. Lissau LS TrueColor (og måske Quality Screen, som jeg kender).

Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu