recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjemme-bio-bio-graf ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjemme-bio-bio-graf ?

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Det handler vel om indlevelse.... hvor autentisk er det lige at se en film på et Tv 50"-60" ?

Billedet skal vel "omslutte" seeren, ligesom lyden skal omslutte seeren/publikum ? - og hvad lyden angår, skal et pistolskud altså lyde som et pistolskud, et tordenvejr som et tordenvejr, osv.- hvilket der skal en vis kraft til at gengive - det kan en middelmådig receiver altså ikke... 

Bond 


Hvad angår autenticitet og indlevelse, var der ikke meget af begge de få gange jeg har været i biografen de sidste 20 år. Jeg bliver forstyrret at folk der taler, larmer med deres slik, chips og lign. og bruger deres telefoner. Så ser jeg langt hellere filmen hjemme, selv om det kun er på 65" tv.

Og lydsystemer som "lyder" ad helv*** til.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Det handler vel om indlevelse.... hvor autentisk er det lige at se en film på et Tv 50"-60" ?

Billedet skal vel "omslutte" seeren, ligesom lyden skal omslutte seeren/publikum ? - og hvad lyden angår, skal et pistolskud altså lyde som et pistolskud, et tordenvejr som et tordenvejr, osv.- hvilket der skal en vis kraft til at gengive - det kan en middelmådig receiver altså ikke... Wink 

Bond Cool


Tænker med alt ydmyghed at den del må være noget mange bilder sig ind når vi taler lyd. En pistol med stor kaliber kan give omgående tinitus og ringen for ørene, en riffel filmet tæt på har jeg aldrig selv oplevet men skulle jeg ikke bede om i kælderen😂

Tænker målet er instruktørens ønskede oplevelse tilsat det man selv foretrækker af farvning, ekstra bass etc

Det er noget af det jeg elsker ved B&W 800D serien som jeg selv kører med. Ser dem konstant på bonus materiale hvor instruktøren lytte. Bl.a. man of steel, Lord of the rings soundtracked og mange flere. Tænker det samme med M&K og JBL som mange har giver den samme “tryghed”


Redigeret af JohnConnor - 07-Maj-2021 kl. 11:58
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 13:25
Jeg fornemmer at emnet er skabt lidt for at provokere, men jeg skal da ærligt indrømme at jeg selv har svært ved at kalde en stue med 65" tv og en "Atmos" soundbar for en biograf.

Ellers handler det for mig om oplevelsen. Jeg får en LANGT bedre oplevelse nede i vores akustikbehandlede kælderrum med budget-projektor, hjemmelavet lærred og 7.1 Yamaha-receiver, end jeg får i nærmeste "rigtige" biograf. Billedet er udmærket og lyden er klar og rigeligt høj. Jeg ville sikkert ikke bryde mig om din definition af en orn'li syg hjemmebio.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 13:52
Kald det hvad i vil, men selv den bedste biograf kan ikke løfte en dårlig film.

Heller en god film på en mobil end end skod film på 300".
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:



Heller en god film på en mobil end end skod film på 300".


Jeg ville nok sige nej tak til begge dele
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 17:33
En biograf er et sted, hvor der vises film på et lærred
Og det er ikke bare noget, jeg finder på Wink


Redigeret af jake51 - 07-Maj-2021 kl. 17:34
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 17:55
Ja, og hvad er der nu lige med biograferne? (altså dem uden for hjemmet) - er deres rolle udspillet?

Bond Cool

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 18:02
Næh, hvorfor skulle den være det?


Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 18:23
Nej bestemt ikke. De vil stadig have deres kunder der som regel går i biografen. Og os som hellere vil tage hjemme biografen/stuebio venter som regel til filmen kommer på stream eller skive. Helst skive

Redigeret af T-Duck - 07-Maj-2021 kl. 18:24
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 18:54
For mig er en hjemme biograf et dedikeret rum med mørklægning og mørke farver på væge loft og gulv, og ikke mindst så er det et projetor setup, om det er 80 eller 160" er lidt ligegyldigt, det afgøres af projektor og rum størelse, mener også størelsen på rummet er rimelig underordnet, så snart der er lysindfald fra vinduer og lyse eller reflekterende overflader eller et TV, vil jeg ikke kalde det en hjemmebio, måske et film rum er mere passende.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 19:08
Hvorfor tænkte jeg ikke på dette.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Home_cinema
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2021 kl. 21:38
Jeg synes at det er et svært spørgsmål at svare på. 
Først og fremmest skal folk være glade for deres setup. Det er trods alt den som skal glo/høre på det.

Jeg startede også med et "stort" tv og stereo lyd -> suround lyd -> projektor/lærred alt sammen i en stue, som var indrettet som en opholdsstue med hvide vægge og loft. Nu har jeg endelig fået mulighed for et dedikeret bio rum.


Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu