|
hjemme-bio-bio-graf ? |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | ||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1445 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Og lydsystemer som "lyder" ad helv*** til.
|
||
![]() |
||
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1042 |
|
Tænker med alt ydmyghed at den del må være noget mange bilder sig ind når vi taler lyd. En pistol med stor kaliber kan give omgående tinitus og ringen for ørene, en riffel filmet tæt på har jeg aldrig selv oplevet men skulle jeg ikke bede om i kælderen😂 Tænker målet er instruktørens ønskede oplevelse tilsat det man selv foretrækker af farvning, ekstra bass etc Det er noget af det jeg elsker ved B&W 800D serien som jeg selv kører med. Ser dem konstant på bonus materiale hvor instruktøren lytte. Bl.a. man of steel, Lord of the rings soundtracked og mange flere. Tænker det samme med M&K og JBL som mange har giver den samme “tryghed”
Redigeret af JohnConnor - 07-Maj-2021 kl. 11:58 |
||
![]() |
||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
|
Jeg fornemmer at emnet er skabt lidt for at provokere, men jeg skal da ærligt indrømme at jeg selv har svært ved at kalde en stue med 65" tv og en "Atmos" soundbar for en biograf.
Ellers handler det for mig om oplevelsen. Jeg får en LANGT bedre oplevelse nede i vores akustikbehandlede kælderrum med budget-projektor, hjemmelavet lærred og 7.1 Yamaha-receiver, end jeg får i nærmeste "rigtige" biograf. Billedet er udmærket og lyden er klar og rigeligt høj. Jeg ville sikkert ikke bryde mig om din definition af en orn'li syg hjemmebio.
|
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
![]() |
||
aeblemanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2015 Status: Offline Point: 96 |
|
Kald det hvad i vil, men selv den bedste biograf kan ikke løfte en dårlig film.
Heller en god film på en mobil end end skod film på 300". |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12359 |
|
Jeg ville nok sige nej tak til begge dele ![]() |
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6292 |
|
En biograf er et sted, hvor der vises film på et lærred
Og det er ikke bare noget, jeg finder på
![]() Redigeret af jake51 - 07-Maj-2021 kl. 17:34 |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
|
Ja, og hvad er der nu lige med biograferne? (altså dem uden for hjemmet) - er deres rolle udspillet?
Bond ![]() |
||
![]() |
||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
|
Næh, hvorfor skulle den være det?
|
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
Nej bestemt ikke. De vil stadig have deres kunder der som regel går i biografen. Og os som hellere vil tage hjemme biografen/stuebio venter som regel til filmen kommer på stream eller skive. Helst skive
Redigeret af T-Duck - 07-Maj-2021 kl. 18:24 |
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
![]() |
||
stridsvognen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
|
For mig er en hjemme biograf et dedikeret rum med mørklægning og mørke farver på væge loft og gulv, og ikke mindst så er det et projetor setup, om det er 80 eller 160" er lidt ligegyldigt, det afgøres af projektor og rum størelse, mener også størelsen på rummet er rimelig underordnet, så snart der er lysindfald fra vinduer og lyse eller reflekterende overflader eller et TV, vil jeg ikke kalde det en hjemmebio, måske et film rum er mere passende.
|
||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
|
Hvorfor tænkte jeg ikke på dette.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Home_cinema |
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
![]() |
||
kec2 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
|
Jeg synes at det er et svært spørgsmål at svare på.
Først og fremmest skal folk være glade for deres setup. Det er trods alt den som skal glo/høre på det. Jeg startede også med et "stort" tv og stereo lyd -> suround lyd -> projektor/lærred alt sammen i en stue, som var indrettet som en opholdsstue med hvide vægge og loft. Nu har jeg endelig fået mulighed for et dedikeret bio rum. |
||
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |