recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebiograf alle højtalere brummer inkl. Sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjemmebiograf alle højtalere brummer inkl. Sub

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjemmebiograf alle højtalere brummer inkl. Sub
    Sendt: 25-Februar-2016 kl. 18:46
Halløjsa Jeg har netop installeret en hjemmebiograf, men der er en irreterende brummen i alle højtalere inkl. subwoofer, når jeg skruer volumen op på "film-niveau". Dvs. 47-52 (en god højde). Brummen begynder at blive hørbar ved omkring 30 og stiger derefter i takt med at man skruer op. Brummen er ikke høj nok til at kunne høres i scener med meget lyd - men i stille dialogscener f.eks bemærkes den... Brummen finder sted ved pc-signal, PS4, MAC og TV (dvs. alle) Forstærker: onkyo tx-nr606 TV: Sony Bravia Subwoofer: B&W ASW 610XP Højtalere: Argon (små) Tilkobling: Stationær computer koblet til forstærkeren gennem HDMI. Playstation 4 koblet til forstærkeren gennem HDMI. TV koblet til forstærkeren gennem optisk lyd kabel. Subwooferen koblet til forstærkeren gennem LFE indgang (pre out) Alle højtalere koblet til normalt (5.1 system) Og HDMI fra forstærker OUTPUT til TV INPUT. Fejlfinding: - Fjernet antennestik fra fjernsyn. - Koblet alt fra og sikret at alle stik og kabler er korrekt forbundet. - Rodet rundt i alle (måske) indstillinger på både tv, pc og forstærker. - Viklet strømkabler ud så de har frit rum. TV strømkabel, woofer strømkabel og forstærker strømkabel. - Prøvet forskellige stikkontakter rundt omkring i rummet. Splittet op i strømforbindelserne, sådan at f.eks. forstærkeren får strøm fra en stikkontakt i en anden del af rummet osv. - Prøvet at bytte TV'et ud med et andet. LCD til PLASMA. - Afprøvet alle HDMI indgange på TV og Forstærker. Og sikkert en del mere. Kan ikke lige komme på flere ting. Konklusion: Jeg har fundet ud af at brummen kun forekommer når forstærkeren er forbundet til TV'et med HDMI. Altså HDMI OUT til TV HDMI IN. Hvis jeg fjerner forbindelsen forsvinder brummen. Men så kan jeg selvfølgelig ikke se noget billede på TV'et... Jeg er lidt blank på hvad jeg skal gøre.. Har googlet en del og der dukker en masse op med "Ground loop" og "isolerings adaptere".. Forstår bare ikke helt hvad alt dette går ud på eller om det overhovedet har relevans. Håber at nogen kan hjælpe mig! Jeg giver en dusør til ham/hende, der kommer med en løsning der virker! ;) 200 kroner kan vi sige ! GO GO GO!

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 19:00
Du mangler at skrive, om du har prøvet et andet hdmi kabel fra tv til receiver.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 19:02
Har du mulighed for at tilslutte en jordforbindelse til tv'ets forsyning, samt onkyo'ens forsyning?
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 19:03
Yes.. Det har jeg - og det hjalp ikke :) 
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 19:05
Prøv at tilslutte _alle_ apparaterne til den samme stikdåse, så undgår du brumsløjfer, hvis det er det der er problemet.
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 19:05
Ikke hvis du mener i traditionel forstand. Der er hverken jord i tv eller forstærker stikket :)
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 19:05
Prøv og skift til et andet hdmi kabel imellem dit tv og din receiver.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 19:07
Vending af et af elstikkene kan også gøre tricket.
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Prøv og skift til et andet hdmi kabel imellem dit tv og din receiver.

Har jeg prøvet, intet resultat :) 
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Har du mulighed for at tilslutte en jordforbindelse til tv'ets forsyning, samt onkyo'ens forsyning?

Ikke hvis du mener i traditionel forstand. Der er hverken jord i tv eller forstærker stikket :)
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Du mangler at skrive, om du har prøvet et andet hdmi kabel fra tv til receiver.

Yes.. Det har jeg - og det hjalp ikke :) 
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 19:11
hmmm...gad vide om det ikke er begyndelsen på et defekt hdmi board i receiveren
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu