|
Hjemmebiograf alle højtalere brummer inkl. Sub |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||||
killkaj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2012 Status: Offline Point: 59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jeg har prøvet lidt derhen af - men ikke med 100% orden. Altså KUN tv og forstærker i EN stikdåse og resten (ps4 osv) i en anden ?
|
||||
![]() |
||||
|||
hahah.. Ja det er jo en Onkyo.... Da den var cirka 1 år gammel stoppede HDMI switchen med at virke, men det fixede jeg ved at skifte til nye "capasitors" :)
|
||||
![]() |
||||
Speedloader ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 152 |
|||
Har du prøvet at tilslutte dit system således at du kun har tilsluttet tv og receiver uden nogen hdmi signalkilder, og så prøve at tilslutte en optisk/spdif/analog signalkilde og så se om du stadig har brum?
|
||||
![]() |
||||
|||
Alle på EN gang eller én ad gangen indtil alle mulige vendinger er afprøvet ? ;)
|
||||
![]() |
||||
|||
Altså.. Brummen forsvinder som sagt når HDMI OUT (forstærker) til TV IN fjernes. Alle de andre HDMI kabler kan stadig være forbundet UDEN brummelyde.
Men der er vel ikke andre muligheder for at overfører billedet i god kvalitet uden HDMI Out? :) |
||||
![]() |
||||
Speedloader ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 152 |
|||
Det er korrekt men det kunne være interrasant om brummen kun kommer når du bruger hdmi "lyd" signalkilder. Du kan koble det således at det kun er billedet du bruger fra hdmi kilden og så bruger du optisk/spdif/analog lyden fra kilden. |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
En af gangen! Hvis du kan få nul ind på stel på alle apparater, vil jeg mene der ikke kan opstå brumsløjfer. Det er naturligvis svært at se på stikkene hvad der er stel/nul og hvad der er fase. |
||||
![]() |
||||
|||
Skal lige forstå korrekt så.. PC - HDMI kun til billede og optisk kun til lyd PS4 - HDMI kun til billede og optisk kun til lyd TV - optisk forstået rigtigt ? :) (er spdif og optisk det samme ?)
|
||||
![]() |
||||
|||
Jeg giver det et skud! Jeg prøver først forslagene af i morgen :)
|
||||
![]() |
||||
|||
ALLE FORSLAG BLIVER FØRST AFPRØVET I MORGEN :)
|
||||
![]() |
||||
|||
Korrekt forstået mht tilslutning. Mht til spdif mener jeg coax med rca stik, selvom spdif både dækker over optisk (toslink) og coax med rca stik. Undskyld for forvirringen :-) |
||||
![]() |
||||
|||
Og husk du skal indstille tingene i receiveren efter du har tilsluttet det på den måde ;-)
Og det er blot for at konstatere hvorvidt det skyldes hdmi boardet i receiveren. Redigeret af Speedloader - 25-Februar-2016 kl. 19:45 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |