recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebiograf alle højtalere brummer inkl. Sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjemmebiograf alle højtalere brummer inkl. Sub

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Oprindeligt skrevet af killkaj killkaj skrev:


Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Oprindeligt skrevet af killkaj killkaj skrev:


Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Har du prøvet at tilslutte dit system således at du kun har tilsluttet tv og receiver uden nogen hdmi signalkilder, og så prøve at tilslutte en optisk/spdif/analog signalkilde og så se om du stadig har brum?


Altså.. Brummen forsvinder som sagt når HDMI OUT (forstærker) til TV IN fjernes. Alle de andre HDMI kabler kan stadig være forbundet UDEN brummelyde. 

Men der er vel ikke andre muligheder for at overfører billedet i god kvalitet uden HDMI Out? :)


Det er korrekt men det kunne være interrasant om brummen kun kommer når du bruger hdmi "lyd" signalkilder.

Du kan koble det således at det kun er billedet du bruger fra hdmi kilden og så bruger du optisk/spdif/analog lyden fra kilden.


Skal lige forstå korrekt så..

PC - HDMI kun til billede og optisk kun til lyd
PS4 - HDMI kun til billede og optisk kun til lyd
TV - optisk

forstået rigtigt ? :) (er spdif og optisk det samme ?) 

Korrekt forstået mht tilslutning.

Mht til spdif mener jeg coax med rca stik, selvom spdif både dækker over optisk (toslink) og coax med rca stik. Undskyld for forvirringen :-)

Stærkt! Bliver afprøvet i morgen - på forhånd tak :) 
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Og husk du skal indstille tingene i receiveren efter du har tilsluttet det på den måde ;-)

Og det er blot for at konstatere hvorvidt det skyldes hdmi boardet i receiveren.

.... haha :D 

så hvis brummen forsvinder ved ny opstilling, er det HDMI boardet der er kaput (mht hdmi lyd) ?
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af killkaj killkaj skrev:


Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Og husk du skal indstille tingene i receiveren efter du har tilsluttet det på den måde ;-)

Og det er blot for at konstatere hvorvidt det skyldes hdmi boardet i receiveren.


.... haha :D 

så hvis brummen forsvinder ved ny opstilling, er det HDMI boardet der er kaput (mht hdmi lyd) ?


Det er umiddelbart min vurdering, når du nu har prøvet med et andet tv tilsluttet, men måske kan nogle andre byde ind med nogle andre ideer :-)
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Oprindeligt skrevet af killkaj killkaj skrev:


Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Og husk du skal indstille tingene i receiveren efter du har tilsluttet det på den måde ;-)

Og det er blot for at konstatere hvorvidt det skyldes hdmi boardet i receiveren.


.... haha :D 

så hvis brummen forsvinder ved ny opstilling, er det HDMI boardet der er kaput (mht hdmi lyd) ?


Det er umiddelbart min vurdering, når du nu har prøvet med et andet tv tilsluttet, men måske kan nogle andre byde ind med nogle andre ideer :-)

Modtaget! Jeg vender tilbage imorgen :) 
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 13:21
Speedloader:

Så har jeg testet sagerne.. 

HDMI OUT til TV kun til billede. Og optisk fra ps4 til forstærker kun til lyd. Brummen er der stadig.

I samme ombæring fjernede jeg alle HDMI stik og beholdt kun optisk fra TV til forstærker - og brummen forsvandt. Dvs. den er der stadigvæk MEGET MEGET lidt, næsten uhørbar med ørene helt henne ved højtaleren og fuld skrue på volumen :)

Så... Om lidt prøver jeg at tage alle strømstik ud og systematisk vende alle i fase.. :) 
Til top
Onkel Dunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2010
Sted: Vestfyn, DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onkel Dunkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:04
Hep

Havde også problemer med "surroundbrummen" i min gamle lejlighed.
Problematikken var, at strømføringen var meget gammel og alle mine tilsluttede apparater kun kørte på 1 fase, bl.a. køleskab, tv og surround..

Håber du finder en løsning.


Redigeret af Onkel Dunkel - 26-Februar-2016 kl. 16:05
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af killkaj killkaj skrev:

Speedloader:

Så har jeg testet sagerne.. 

HDMI OUT til TV kun til billede. Og optisk fra ps4 til forstærker kun til lyd. Brummen er der stadig.

I samme ombæring fjernede jeg alle HDMI stik og beholdt kun optisk fra TV til forstærker - og brummen forsvandt. Dvs. den er der stadigvæk MEGET MEGET lidt, næsten uhørbar med ørene helt henne ved højtaleren og fuld skrue på volumen :)

Så... Om lidt prøver jeg at tage alle strømstik ud og systematisk vende alle i fase.. :) 


og du har husket at vælge at receiveren skal bruge optisk input til lyd fremfor hdmi?
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Oprindeligt skrevet af killkaj killkaj skrev:

Speedloader:

Så har jeg testet sagerne.. 

HDMI OUT til TV kun til billede. Og optisk fra ps4 til forstærker kun til lyd. Brummen er der stadig.

I samme ombæring fjernede jeg alle HDMI stik og beholdt kun optisk fra TV til forstærker - og brummen forsvandt. Dvs. den er der stadigvæk MEGET MEGET lidt, næsten uhørbar med ørene helt henne ved højtaleren og fuld skrue på volumen :)

Så... Om lidt prøver jeg at tage alle strømstik ud og systematisk vende alle i fase.. :) 


og du har husket at vælge at receiveren skal bruge optisk input til lyd fremfor hdmi?

Yes ;)
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:19
Nu har jeg arrangeret alle strømstik i rigtig fase. Stadig brummen! 
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Onkel Dunkel Onkel Dunkel skrev:

Hep

Havde også problemer med "surroundbrummen" i min gamle lejlighed.
Problematikken var, at strømføringen var meget gammel og alle mine tilsluttede apparater kun kørte på 1 fase, bl.a. køleskab, tv og surround..

Håber du finder en løsning.

Håber jeg sgu også! 
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:21
Har du mulighed for at låne en anden receiver?
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Har du mulighed for at låne en anden receiver?

Nej desværre.. Men overvejer at forsøge at låne en af en forhandler med henblik på køb og hvis den ikke brummer snupper jeg den :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu