recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmebiograf alle højtalere brummer inkl. Sub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjemmebiograf alle højtalere brummer inkl. Sub

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:38
Jeg må sige at jeg tror mest på det er den det er galt med. Nu ved jeg ikke hvor du bor henne men jeg kan godt prøve at koble den op herhjemme hvis du vil være helt sikker.
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:41
Det er også det jeg hælder mest til.. Jamen jeg bor i Nordjylland, Sæby - og det er garantrisse langt væk fra dig ;D
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af killkaj killkaj skrev:

Speedloader:

Så har jeg testet sagerne.. 

HDMI OUT til TV kun til billede. Og optisk fra ps4 til forstærker kun til lyd. Brummen er der stadig.

I samme ombæring fjernede jeg alle HDMI stik og beholdt kun optisk fra TV til forstærker - og brummen forsvandt. Dvs. den er der stadigvæk MEGET MEGET lidt, næsten uhørbar med ørene helt henne ved højtaleren og fuld skrue på volumen :)

Så... Om lidt prøver jeg at tage alle strømstik ud og systematisk vende alle i fase.. :) 

Du finder ikke ud af, ved at vende stikkene, om du opnår korrekt fase i dine tilsluttede enheder.
Du skal bruge et multimeter, med minimum måleområde 0-4 Vac, resten af måleområdet op til 240 volt er sikkert ikke nødvendigt.
Til start fastslår du korrekt fase i strømskinne, marker den side af skinnen, hvor fasen er.
Alle enheder kobles fra receiver/hinanden og strøm, dernæst sættes en enhed til strøm. Den røde polsøger sættes på en kabinetskrue, den sorte til jord ( hvis jordstik ikke haves, må du selv agere jord ). Rød og sort polsøger skal monteres korrekt i multimeter. Aflæs multimeterdisplay, vend nu strømstikket i strømskinnen til enheden, aflæs igen. Laveste udslag på multimeter er korrekt fase i enheden. Marker den side af enhedens stik, som er fasen. Fjern enhedens strømstik fra skinnen, og fortsæt med næste enhed, som før beskrevet.
Når alle enheder er målt igennem, tilsluttes de igen efter dine markeringer, og alle enheder har nu næsten samme strøm henover kabinettet, og er i korrekt fase ( set ud fra enheden, og nødvendigvis ikke fra udmålt fase i strømskinnen ).



Redigeret af JeTex - 26-Februar-2016 kl. 16:49
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af killkaj killkaj skrev:

Det er også det jeg hælder mest til.. Jamen jeg bor i Nordjylland, Sæby - og det er garantrisse langt væk fra dig ;D


Jep jeg er i Odense   
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af killkaj killkaj skrev:

Speedloader:

Så har jeg testet sagerne.. 

HDMI OUT til TV kun til billede. Og optisk fra ps4 til forstærker kun til lyd. Brummen er der stadig.

I samme ombæring fjernede jeg alle HDMI stik og beholdt kun optisk fra TV til forstærker - og brummen forsvandt. Dvs. den er der stadigvæk MEGET MEGET lidt, næsten uhørbar med ørene helt henne ved højtaleren og fuld skrue på volumen :)

Så... Om lidt prøver jeg at tage alle strømstik ud og systematisk vende alle i fase.. :) 

Du finder ikke ud af, ved at vende stikkene, om du opnår korrekt fase i dine tilsluttede enheder.
Du skal bruge et multimeter, med minimum måleområde 0-4 Vac, resten af måleområdet op til 240 volt er sikkert ikke nødvendigt.
Til start fastslår du korrekt fase i strømskinne, marker den side af skinnen, hvor fasen er.
Alle enheder kobles fra receiver/hinanden og strøm, dernæst sættes en enhed til strøm. Den røde polsøger sættes på en kabinetskrue, den sorte til jord ( hvis jordstik ikke haves, må du selv agere jord ). Rød og sort polsøger skal monteres korrekt i multimeter. Aflæs multimeterdisplay, vend nu strømstikket i strømskinnen til enheden, aflæs igen. Laveste udslag på multimeter er korrekt fase i enheden. Marker den side af enhedens stik, som er fasen. Fjern enhedens strømstik fra skinnen, og fortsæt med næste enhed, som før beskrevet.
Når alle enheder er målt igennem, tilsluttes de igen efter dine markeringer, og alle enheder har nu næsten samme strøm henover kabinettet, og er i korrekt fase ( set ud fra enheden, og nødvendigvis ikke fra udmålt fase i strømskinnen ).


Ja præcis. Det er det jeg har gjort, bare ikke med et multimeter, men med sådan en "skrutrækker" der lyser når den er i polsiden.. Min far hjalp, så jeg er ikke selv så meget inde i det tekniske :) 
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Oprindeligt skrevet af killkaj killkaj skrev:

Det er også det jeg hælder mest til.. Jamen jeg bor i Nordjylland, Sæby - og det er garantrisse langt væk fra dig ;D


Jep jeg er i Odense   

Ja.. Typisk ;)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 19:07
Har du altid haft denne opsætning, eller har du ændret noget og så er det begyndt at brumme?

Start forfra i fejlsøgning:

1. Pil alle kabler ud alle steder.
2. Sæt strøm til forstærker (kun strømkabel og ikke andet).
Brummer det nu?
3. Sæt strøm til tv (kun strøm, ikke andet) og hav det tændt.
Brummer det nu?
4. Monter optisk kabel mellem forstærker og tv.
Brummer det nu?
5. Hiv strømkabel ud af begge dele, monter HDMI kabel mellem tv og forstærker og sæt strøm til begge dele igen (du har nu kun to signalkabler og to strømkabler forbundet)
Brummer det nu?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du altid haft denne opsætning, eller har du ændret noget og så er det begyndt at brumme?

Start forfra i fejlsøgning:

1. Pil alle kabler ud alle steder.
2. Sæt strøm til forstærker (kun strømkabel og ikke andet).
Brummer det nu?
3. Sæt strøm til tv (kun strøm, ikke andet) og hav det tændt.
Brummer det nu?
4. Monter optisk kabel mellem forstærker og tv.
Brummer det nu?
5. Hiv strømkabel ud af begge dele, monter HDMI kabel mellem tv og forstærker og sæt strøm til begge dele igen (du har nu kun to signalkabler og to strømkabler forbundet)
Brummer det nu?

Klaus

1. Done
2.Nej
3. Nej
4. Nej
5. Det er så det. Den brummer ikke så længe forstærkeren ikke har fået "signal/data/whatever" fra kilde. Forstærkeren skal klikke - altså have en lydkilde til at aktivere den før brummen optræder. 
Dvs, at jeg ikke rigtig kan teste om det brummer kun med HDMI OUT til TV. Jeg skal have et signal fra en kilde - det være sig f.eks. optisk fra TV til Forstærker (for at undgå andre HDMI kabler) Gir det mening? :)

Angående om det er nyt setup. Det er et gammelt setup, det er bare først nu at jeg har flyttet ordentligt rundt på mit rum, sådan at der ikke står ting foran højtalerne hist og her osv. Mine højtaler er endelig blevet hængt op på væggen osv. 
Jeg kan ikke svare dig 100% på om brummen altid har været der, men jeg har aldrig rigtig bemærket den før nu. Førhen stod der en stationær lige ved siden af hvor jeg sad, og den blæste og summede relativt meget. 


Redigeret af killkaj - 26-Februar-2016 kl. 19:34
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 19:51
Hvad med analoge kilder?

Ellers sætter du et optisk kabel mellem ps4, så er der en lydkilde, og ingen elektrisk forbindelse.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad med analoge kilder?

Ellers sætter du et optisk kabel mellem ps4, så er der en lydkilde, og ingen elektrisk forbindelse.


Klaus

Der er ingen analoge kilder. Du mener ikke at optisk kabel mellem TV og forstærker er tilstrækkeligt? 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 20:02
Det var for at få noget lyd, for at finde ud af, præcist, hvornår brummet opstår.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
killkaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Juli-2012
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér killkaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 20:04
Nååe jaja.. Men det får jeg jo gennem optisk fra tv! Som skrevet er der ingen brummen når kun optisk kabel er forbundet :) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu