recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Hjemmelavet" cloud løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Hjemmelavet" cloud løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 16:14
#Kennerghxyz: Hvis ikke det var fordi SugarSync gik fra at være gratis til betalt, ville jeg også fortsætte med Sugarsync. Men nu kunne det måske også være rart nok at frigøre sig helt fra disse løsninger og have sin egen "cloud" server.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 16:26
Det er ikke en cloud løsning men bare en server der replikerer data fra klienterne.
Hvis du er ligeglad med backup, så køb en synology der kan det. De kan fås for 2500 inkl. Disk.
Men jeg håber ikke det er dig der står med ansvaret hvis det hele ramler sammen om ørerne på jer!
Jeg turde ikke køre (hvad der lyder) som forretningskritiske data på den måde.
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 18:32
Hvorfor Synology?? Hvorfor ikke bare smække OwnCloud på en computer - evt. en computer der kun bruges til dét og så er det stort set dét? Men jeg gemmer da lige hjemmesiden til Synology, så jeg kan kigge på hvad det så er for en fisk, senere, når jeg skal kigge nærmere på de forskellige ting.

Jeg har ikke noget ansvar for IT-politikken (eller mangel på samme). Jeg er bare en medarbejder, der forsøger at skubbe firmaet i den rigtige retning, med hensyn til nogle af disse ting - og gøre det mindre gammeldags. Men små skub.... Wink  Jeg lagde engang jeg var i Lithauen mærke til at min assistent, sad og ventede på computeren når hun arbejdede. Så fik jeg overtalt min chef til at hun skulle have en ny computer. Desuden var den printer de havde enormt langsom og det var besværligt at skifte mellem A3 og A4 plus de scannede på en ekstern scanner som de hev frem, når de skulle bruge den... Så overtalte jeg min chef til sammen med computeren til min assistent at der skulle købes en alt-i-én A3 multifunktions printer, baseret på erfaringen med den jeg selv havde på det tidspunkt.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 19:46
Synology/qnap fordi den kan alt hvad du efterspørger samt en masse mere du også får brug for. Desuden er det så simpelt så en it nybegynder kan sætte det op.
Dog burde du overlade denne opgave til jeres it mand som ved hvad han gør
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 09:31
Ok det lyder som en idé at kigge på bl.a. Synology, når vi kommer så vidt at det er ved at være tid til at kigge på IT-systemet med lidt større briller.

Er for øvrigt også faldet over BTSync - som jeg lige umiddelbart læser det, er BTSync en pier-to-pier synkronisering - altså hvor man går uden om en central "cloud". Har skrevet et indlæg på både Owncloud's og BTSync's fora, for at se om disse løsninger, ville kunne erstatte SugarSync lignende løsninger og evt. ftp-serveren.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 12:52
hvilken CAD applikation anvender i?
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 14:16
Dietrichs. Se evt. denne hjemmeside.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu