|
"Hjemmelavet" cloud løsning? |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7885 |
Funktioner
Tak(0)
|
#Kennerghxyz: Hvis ikke det var fordi SugarSync gik fra at være gratis til betalt, ville jeg også fortsætte med Sugarsync. Men nu kunne det måske også være rart nok at frigøre sig helt fra disse løsninger og have sin egen "cloud" server.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
Kennethxyz
Super bruger Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ikke en cloud løsning men bare en server der replikerer data fra klienterne.
Hvis du er ligeglad med backup, så køb en synology der kan det. De kan fås for 2500 inkl. Disk. Men jeg håber ikke det er dig der står med ansvaret hvis det hele ramler sammen om ørerne på jer! Jeg turde ikke køre (hvad der lyder) som forretningskritiske data på den måde. |
|
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5 Mac Mini |
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor Synology?? Hvorfor ikke bare smække OwnCloud på en computer - evt. en computer der kun bruges til dét og så er det stort set dét? Men jeg gemmer da lige hjemmesiden til Synology, så jeg kan kigge på hvad det så er for en fisk, senere, når jeg skal kigge nærmere på de forskellige ting.
Jeg har ikke noget ansvar for IT-politikken (eller mangel på samme). Jeg er bare en medarbejder, der forsøger at skubbe firmaet i den rigtige retning, med hensyn til nogle af disse ting - og gøre det mindre gammeldags. Men små skub.... Jeg lagde engang jeg var i Lithauen mærke til at min assistent, sad og ventede på computeren når hun arbejdede. Så fik jeg overtalt min chef til at hun skulle have en ny computer. Desuden var den printer de havde enormt langsom og det var besværligt at skifte mellem A3 og A4 plus de scannede på en ekstern scanner som de hev frem, når de skulle bruge den... Så overtalte jeg min chef til sammen med computeren til min assistent at der skulle købes en alt-i-én A3 multifunktions printer, baseret på erfaringen med den jeg selv havde på det tidspunkt.
|
|
Thorvald. |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9379 |
Funktioner
Tak(0)
|
Synology/qnap fordi den kan alt hvad du efterspørger samt en masse mere du også får brug for. Desuden er det så simpelt så en it nybegynder kan sætte det op.
Dog burde du overlade denne opgave til jeres it mand som ved hvad han gør |
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Ok det lyder som en idé at kigge på bl.a. Synology, når vi kommer så vidt at det er ved at være tid til at kigge på IT-systemet med lidt større briller.
Er for øvrigt også faldet over BTSync - som jeg lige umiddelbart læser det, er BTSync en pier-to-pier synkronisering - altså hvor man går uden om en central "cloud". Har skrevet et indlæg på både Owncloud's og BTSync's fora, for at se om disse løsninger, ville kunne erstatte SugarSync lignende løsninger og evt. ftp-serveren.
|
|
Thorvald. |
|
brisk
Bruger Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 169 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvilken CAD applikation anvender i?
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Dietrichs. Se evt. denne hjemmeside.
|
|
Thorvald. |
|
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |