recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjemmelavet vægbeslag for fladskærme.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjemmelavet vægbeslag for fladskærme.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Kristjan Kristjan skrev:

Måske et lidt underligt spørgsmål:

Kunne man nøjes med at sætte to skruer i mit nye toshiba tv og så hænge dem på den øverste kant på bagpladen af aldi-ophænget? Af to grunde, for det første sidder de to "arme" skævt (de er ikke lige lange) og for det andet sidder tv'et alt for langt fra væggen...

Det skal siges at de to "arme" kun hænger i den øverste kant i forvejen.

Umiddelbart vil jeg sige, at hvis du spænder det viste beslag fast på Toshibaen med kun de 2 øverste skruer, så bliver belastningen på chassiset ikke værre end det beslag jeg har beskrevet.

hilsen dunlop

Til top
Kristjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af dunlop dunlop skrev:

Oprindeligt skrevet af Kristjan Kristjan skrev:

Måske et lidt underligt spørgsmål:

Kunne man nøjes med at sætte to skruer i mit nye toshiba tv og så hænge dem på den øverste kant på bagpladen af aldi-ophænget? Af to grunde, for det første sidder de to "arme" skævt (de er ikke lige lange) og for det andet sidder tv'et alt for langt fra væggen...

Det skal siges at de to "arme" kun hænger i den øverste kant i forvejen.

Umiddelbart vil jeg sige, at hvis du spænder det viste beslag fast på Toshibaen med kun de 2 øverste skruer, så bliver belastningen på chassiset ikke værre end det beslag jeg har beskrevet.

hilsen dunlop

Nej vel? Al vægten ligger jo i forvejen på den øverste kant. Så det vil jeg da hjem og lege lidt med når jeg får fri! Så kan det være at jeg slet ikke behøver at lede efter et nyt ophæng... "Tak for tippet -du bar' alletiders, tak" citat en eller anden mælkesnitte reklame!!!

Har man sagt A må man også sige GF....
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 21:08

Det der hjemmelavede er helt sikkert noget jeg vil undersøge lidt frem for at købe et færdiglavet.

Dog vil jeg foretrække at bruge alle 4 huller. Tror ikke helt det er gennemtænkt når nogen mener at det ikke gør nogen forskel.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 21:32

Har selv brugt løsningen der henvises til via linket til Hifi4all.dk .

Ganske enkelt,og GENIAL !  

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 08:19

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Dog vil jeg foretrække at bruge alle 4 huller. Tror ikke helt det er gennemtænkt når nogen mener at det ikke gør nogen forskel.

Hvis jeg skulle lave noget tilsvarende ville jeg nok også bruge alle 4 huller, fordi en belastning på 20 kg i én skrue ind i væggen eller pr. bolt ind i fjernsynet, synes jeg lyder af meget - og hvis bæreevnen rent faktisk er 24 kg i væggen, så synes jeg også det er lige tæt nok på. Nu er jeg jo også ingeniør og vi er jo lidt forsigtige - husene skal jo helst ikke falde ned over folk - men alligevel.

Alternativt skulle beslaget fastgøres med 4 skruer i stedet for kun 2 - hvis man tør stole på bæreevnen i selve fjernsynet, hvor boltene sættes i.

Min aller-første tanke mht. dengang jeg overvejede at hænge fjernsyn op på væggen, var at bore limankre ind i væggen - altså f.eks. M8 gevindstang, der limes ind i væggen (men hvordan skulle man så nogen sinde få gevindstængerne ud igen....  ). Men man kunne så nok finde et mekanisk anker, der kan afmonteres istedet for et limanker.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu