|
Hjemme-tv-signal i sommerhuset |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ZrednaZ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-August-2012 kl. 15:21 |
Hej,
Mine bedsteforældre vil gerne kunne se tv-kanalerne hjemmefra på tv'et i sommerhuset. Derhjemme har de en antenneforening, som sender analogt og muligvis også via (ukodet) DVB-C (de er ikke helt sikre). Det er altså ikke et must, at denne løsning skal kunne overføre DVB-C, men vil dog være et plus. De har desuden en analog HDD-recorder derhjemme. Det vil være et plus, hvis den kan styres nede fra sommerhuset, men er ikke et krav.
Deres uploadhastighed derhjemme er 2 Mbit/s, som jeg har læst er næsten nok til at overføre noget der minder om SD-kvalitet? I sommerhuset står der et CRT-tv med SCART-indgang, som muligvis snart bliver opgraderet til noget med en HDMI-indgang. Da det er til bedsteforældrene, må det godt være relativt simpelt at styre på modtagersiden. Skidt med at opsætningen evt. er kompliceret - det kan jeg altid gøre for dem. Vil den bedste kombination være en Slingbox til afsendelse og en WD TV Live til modtagelse? Selvom jeg har googlet lidt, har jeg ikke fundet så mange alternativer.
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1504 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kræver slingbox ikke bare en pc i den anden ende? Det er vel det simpleste der kan bruges til det.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
ZrednaZ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
Jo, men til mit brugsscenarie skal billedet vises på et tv, og helst på en måde så man ikke skal bøvle med en bærbar computer og tv-out.
Jeg har undersøgt tingene lidt nærmere og kommet frem til følgende: - Ved at lave en Google-søgning på "SlingPlayer for Connected Devices" kommer man frem til en side, hvor der står noget om mulighederne for at afspille SlingPlayer på et tv: Her kan man bl.a. læse: "If you have a Slingbox connected to a Boxee Box, a Logitech Revue or one of the WD TV® media players, you can watch your Slingbox content on another TV with SlingPlayer for connected devices software." Logitech Revue fås vist ikke i DK. Jeg er lidt betænkelig ved appen til WD TV Live. Der er ikke meget info om den på nettet, og den har i øjeblikket nogle performance-problemer og andet, som nok gør den til en uholdbar løsning: Så er der Boxee Box fra D-link tilbage. Den koster noget mere end WD TV Live, men dens SlingPlayer-app har eksisteret i længere tid (siden nov 2011), og der findes også et par demo-videoer på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=754dXAEdg68 Det lader til at virke meget godt, så måske er det vejen frem. Se også http://digitalt.tv/boxee-box/
Redigeret af ZrednaZ - 11-August-2012 kl. 13:50 |
|
![]() |
|
Så har jeg modtaget en Slingbox Pro HD og en D-link Boxee Box (samlet pris ca. 2800 kr.). Jeg har tilsluttet Slingboxen to kilder: - Direkte til antennestikket, hvor den kan opfange de analoge kanaler - Til min YouSee-boks via component-kabler. Selve YouSee-boksen modtager et digitalt DVB-C-signal fra YouSee. Her er en lynanmeldelse af, hvordan denne opsætning fungerer i SlingPlayer-appen til Boxee Box: Analogt antennsignal: Når man i forbindelse med opsætningen af Slingbox konfigurerer Coax(antenne)-input, kan man vælge mellem "Analog Cable" og "Analog Antenna". Jeg valgte første omgang førstnævnte mulighed, hvilket resulterede i en metallisk lydkvalitet. Det blev heldigvis en del bedre af at skifte til "Analog Antenna". Dog er kvaliteten ved analog modtagelse generelt ikke prangende - den svarer vel til et VHS-bånd selv med kvaliteten på "Best". Det går ret langsomt at skifte kanal i analog tilstand - ca. 8 sekunder. Og hvis man kommer til at zappe over på en tom kanal, tager det endnu længere tid, da den loader streamet forfra. Digitalt (YouSee-boks): Her er billed- og lydkvaliteten ganske udmærket. Det lader desuden til, at alle YouSee-boksens funktioner kan betjenes via appen, herunder TV-guiden og muligheden for at se optagne programmer. Dog kan man ikke se YouSee-fjernbetjeningen, som man kan i pc-versionen, så betjeningen foregår ved at klikke rundt i appens standardmenuer. Responstiden ved navigering rundt i YouSee-boksens funktioner, herunder kanalskift, er acceptabel. Brugervenlighed: For det første skal man tænde Boxee boxen og starte appen, før man kan se tv. Dette ritual tager selvfølgelig lidt tid afhængig af hvor hurtig man er til at navigere rundt i Boxees menu-system. Betjeningen af SlingPlayer via fjernbetjeningen er ret besværlig. Man kan ikke på en let måde skifte kanal op og ned - så skal man først trykke "spacebar" for at frembringe menuen og klikke sig frem til "CH+"- og "CH-"-knapperne vha. piletaster. Kanalskift til et bestemt kanal-nummer foregår ved på fjernbetjeningen at trykke "Alt+[nr-tast]". Men alt i alt vil jeg bestemt mene, at det er en acceptabel løsning til sommerhuset.
Redigeret af ZrednaZ - 14-August-2012 kl. 21:51 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |