|
HJÆÆÆÆÆÆLLLPPPP...Panasonic PTAE 4000 |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Claus Hvass
Bruger Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 68 |
Emne: HJÆÆÆÆÆÆLLLPPPP...Panasonic PTAE 4000 Sendt: 25-Januar-2011 kl. 12:08 |
Hjæææællpppp!!
Håber at en i dette forum kan forklare mig dette:
Har for 14 dage siden installeret en sprit ny PTAE 4000 i min kære hjemmebio, og derefter fået den kallibreret af en proff.
så ser jeg til min store ærgelse/forundring iaftes at der pludslig ( har ihvetfald ikke bemærket det før!! ) er dukket en blå "plet" op midtfor på lærredet yderst til venstre. den er kun at se ved de mørke scener eller når screen saveren fra min oppo 93 kører!!!
Hvad er det der er galt?
prøvede at zoome billedet ind på minimum og den var der stadig, dog selvfølgelig bare i et mindre format....
Irriterer mig når man lige har fået skidtet installeret...
Håber på hurtigt svar fra en af jer kloge derude....
MVH Claus Hvass Redigeret af Claus Hvass - 25-Januar-2011 kl. 12:14 |
|
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 12:14 |
Lyder som en støvklat på et af LCD panelerne. Det kan som regel blæses væk, men kræver lettere adskillelse af projektoren.
|
|
Claus Hvass
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 12:18 |
OK....Skal den så sendes tilbage til leverandøren, eller kan jeg selv foretage dette uden at garantien forsvinder?
Tak For hurtigt svar.....
MVH Claus
|
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2351 |
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 12:22 |
Det er det nok.
Jeg synes efterhånden man har hørt om det problem flere gange med den model. Trist at det ikke er bedre. Det er trods alt ikke den billigste projektor på markedet.
|
|
Claus Hvass
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 12:25 |
Ok...Er I bekendt med det "herinde" ? Siden at Du - Kaizer kan nikke genkendende til det?
MVH Claus
|
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 13:08 |
http://myhometheater.homestead.com/files/dust_2.jpg
Eksempel på en Dust Blob.. der er projektorer der har større sandssynlighed for at der kommer Dust Blobs.. Jeg har læst et par stykker med AE4000 problemer.. om det er fordi den projektor direkte har issues ved jeg ikke.. har drevet min Z3000 uden nogensinde at have set en dustblob, og har utallige venner med diverse projektorer uden at opleve det, har dog en mate der har fået et hår ind i hans... det er godt nok frustrerende. men det er da træls efter en kalibrering, for den kommer jo nok tilbage totalt nulstillet.
|
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2351 |
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 13:17 |
|
|
TommyBoy
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 13:20 |
du kan skrive alle indstillinger grundigt ned på papir,
eller måske downloade via pc kablet, det har jeg ikke selv prøvet.
min AE4000 har kørt over 200 timer, og er stadig helt perfekt
men jeg er også meget ops på at fjerne støv tit fra filteret
og gøre rent, og udlufte mod støv, inden den bruges.
min forrige projektor skulle tit skilles total ad og renses, men det kan man faktik godt gøre selv,
ved dog ikke hvor let det er på AE4000 modellen ??
nogen der har turde åbne den ?
|
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-) |
|
Claus Hvass
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 13:32 |
Har heller ikke selv haft problemer med min tidligere projektor, en ptae 700 om det så var fordi at den havde så ringe opløsning, at det halve af dens pixel rent faktisk var " dust blobs" er jeg ikke klar over ;-)....Tak for jeres hjælp alle sammen - er pt så frustreret....så det første jeg vil gøre når jeg kommer hjem, er at blæse ind i den med en giga kompressor!!
|
|
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 13:56 |
Pas nu på du ikke går en masse olie, beskidt vand osv blæst med derind ellers kunne det måske være en ide at forsigtigt skille den ad og derved lokalisere fejlen og få gjort den lidt forsigtigt rent.
|
|
Claus Hvass
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 14:10 |
Har lige haft fat i Panasonic......der er vist hjælp forude....HÅBER!!
Tak allesammen....
det er vist ikke sidste gang jeg " dukker " op herinde...
MVH Claus Hvass
|
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 14:20 |
personligt ville jeg gøre som med mine DSLR cams, hvis jeg skilte den ad, man kan få nogle specielle værktøjer der kan fjerne støv fra "overflader" som spejle og selve "scanner" delen i kameraet, plus små tryklufts beholder, som er specielt til at rense sådan udstyr da luften er renset for olie partikler og andet..
det er nok bedste måde at gøre det på, men det er ikke billigt, garanti vejen er nok den bedste at gå. Dog ved jeg ikke om dustblob er dækket.
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |