recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp Børn og betaling på nettet via mobil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp Børn og betaling på nettet via mobil

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neobi/q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 12:19
Rettet tidligere post.
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 12:38
Men systemet er ikke gennemskueligt for forbrugeren for det første fordi servicen pr default er slået til, vi skal jo huske vi taler om de fleste blot ønsker en tlf, vil man have mere så må man gøre noget aktivt for det ( jeg kan sagtens forstå teleselskaberne har den default til.

Dernæst kan du få en opkrævning på din tlf regning som du ikke aner hvor hører hjemme da identificeringen af betalingen i mit tilfælde er mangelfuld, og det må jo være bedre i systemet, dernæst må man som forbruger være beskyttet på lige vilkår som med eks dankort og nettet dvs hvis nogen hæver penge på din konto må man have en ret til at afvise en betaling, uden man som forbruger skal jagte diverse fupfirmaer som har trukket større beløb for latterlige ydelser.
Der er jo seriøse udbydere som ikke fusker, men man skal jo også have mulighed for at beskytte sig mode de useriøse.

Problemematikken forstærkes yderligere af der er en mindreårig som har telefonen, og udviklingen har gjort man kan meget mere med en tlf end man kunne for 10 år siden betalingsmæssigt.. Og det bliver der mere af, også må man have nogle set fra forbrugerens øjne bedre regler

Men dette er naturligvis blot et udtryk for mine egne holdninger, og respekterer selvfølgelig andre er uenige :)
Mvh

René
Til top
david79 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2008
Sted: mn, USA
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér david79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 11:31
Så vidt jeg ved, så hører en telefon ind under loven om visse betalingsmidler.

Det store spørgsmål om ansvar kommer så an på, om du har handlet ansvarligt med et lovmæssig betalingsmiddel (Telefonen), hvis du har placeret den ulåst hos et barn. Hvis du ikke har handlet ansvarligt, så har du en rimelig pæn selv risiko.

Så vidt jeg ved, har det ikke være afprøvet i retten, i alle de tilfælde jeg kender til er der lavet en eller anden form for forlig mellem telefon selskabet og forbrugeren.

Min personlig opfattelse er, at man som forbruger ikke har en fantastisk sag, hvis det bliver sammenlignet med at have givet sit barn et dankort og pinkode og bagefter beklager sig over at der er brugt penge, men i sidste ende er det jo ikke min beslutning.

At det i denne sag drejer sig om et børne abbonement, hvor telmore er blevet gjort opmærksom på at det er til et barn, betyder jo bare at det er mindre sandsynligt at der skulle blive dømt at man har handlet uansvarligt med betalingsmidlet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu