recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp/erfaring med surround processor og effektf.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp/erfaring med surround processor og effektf.

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 14:48
Subwooferen fungerer da helt normalt ved surround. Det kan godt være jeg er gammeldags, men i min optik skal der ikke bruges Subwoofer ved stereo.

Jeg skriver jo netop at Vincent er en mulighed, når jeg fremhæver den er det jo kun fordi jeg selv har gode erfaringer med den sammen med Elac højttalere.
Jeg skriver jo også at Hegel kan være en mulighed. Deres stereo forstærkere har jo Dac indbygget.
Man skal selvfølgelig vælge en stereo forstærker, der har de indgange man efterspørger og overveje om man har behov for intern Dac og Riaa, der kan sågar vælges en "stereo forstærker" der også kan håndtere en subwoofer. 

Jeg vil stadig fastholde at løsningen med en stereo forstærker, er den bedste til det, der efterspørges. 

Mvh. Jacob 

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Vincenten eller den stereo forstærker du vælger trækker fronterne både i stereo og surround. Din yamaha skal så kun trække center og surround kanaler i surround og yamahaen er slukket når du afspiller stereo.

Mvh. Jacob 

Synes du skylder at forklare at man så ikke kan tilslutte digitale lydkilder (uden også at købe en dac) og at man heller ikke nemt kan bruge subwooferen.

Man kan da udmærket tilslutte digitale lydkilder. Det skal man gøre til sin receiver, som selvfølgelig så ikke skal være slukket. Det kan så diskuteres om bøvlet med en stereoforstærker giver mening, men det kommer igen an på om DAC'en i receiveren er god nok eller om den ender som det svageste led.

Jeg har løst det lidt på en anden måde her hos mig, selvom subwoofer ikke længere er aktuelt. En enkelt subwoofer fungerer ikke i min stue og jeg foretrækker musik uden én subwoofer. Jeg er heller ike ene om indretningen og 2 subwoofere kunne jeg ikke trumfe igennem. Mit valg var 2 små højttalere og en sub, eller 2 gulvhøjttalere, som jeg foretrak:-)

Jeg har en XTZ A100D3 mend 5 digitale indgange og samme DAC som den tidligere så berømmede Benchmark DAC1. 
Den har også 2 subwooferudgange, men jeg tror ikke man kan bruge rumkorrektionen i recieveren  til subwooferen.
Hvis man vil have subwoofer til stereomusik, så skal man nok køre det som en 5.0 opsætning når lyden sættes op i recieveren.

Det er ikke den mest smidige løsning, da min stereofrostærker ikke har HT-passthrough, så jag skal sørge for den står på et bestemt niveau når jeg ser film. Her er min harmony rimeligt uundværlig.


Redigeret af slumbert - 27-December-2020 kl. 15:48
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 16:06
Ej, stop lige.

I forhold til det jeg citerede og svarede på,

"Vincenten eller den stereo forstærker du vælger trækker fronterne både i stereo og surround. Din yamaha skal så kun trække center og surround kanaler i surround og yamahaen er slukket når du afspiller stereo.

Mvh. Jacob "

, så kan man ikke hverken bruge en sub, eller tilslutte digitale kilder uden at tilkøbe en dac. Bemærk at Jamic fremhævede og referede til en bestemt Vincent, model SV234, som ikke har de muligheder.

Der er gansk rigtigt masse af andre muligheder som gøre det mere eller mindre besværligt, men det var altså ikke det svarede på :-) Jeg svarede på det jeg citerede og det var alene for at påpege at dén løsning indebærer nogle ulemper som ikke er tydelige, med mindre man allerede er bekendt med hvordan det virker.

At jeg heller ikke kan få øje på hvad man skulle får ud af det er en anden snak. Imo, er det er 99.9% det samme som at spille med med OPs 3070 i pure direct mode, som i øvrigt betydeligt mere strømforsyning end langt de fleste stereo forstærkere, hvis det er det man er bange for.


Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 16:27
@Mefisto

Vi er jo helt enige. Mit svar til dig var kun for at vise at tingene kan løses på forskellige måder og jeg synes egentligt også mit svar indeholdt den forklaring, som du rigtigt nok skrev, at skyldte at forklare. Jeg skrev det ikke som et argument for at man skulle gå den vej som jeg er gået. Det skal man kun hvis man prioriterer musikken højere end hjemmebiooplevelsen. Jeg mener stadig at den bedste løsning for Kombo er at bruge pengene på effekt til front og eventuelt center, samt købe en ekstra subwoofer

Til trods for min stereoforstærker på papiret ikke har så mange rå watt til rådighed som min Surroundforstærker, så lyder den bedre end min surroundforstærker i stereo. Mit gæt er at det skyldes opbygningen, forforstærkerdelen og kvaliteten af den indbyggede DAC.

Hvordn den lyder bedre er svært at sige præcist og det bedste argument er at jeg ikke oplever lyttetræthed, jeg kan skrue meget højt op uden det lyder dårligt og kan spille meget højere før min kone beder mig skrue ned:-)
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Vincenten eller den stereo forstærker du vælger trækker fronterne både i stereo og surround. Din yamaha skal så kun trække center og surround kanaler i surround og yamahaen er slukket når du afspiller stereo.

Mvh. Jacob 

Tak og når så receiveren ikke forsyner fronterne, bruger den så automatisk den effekt som normalt bruges på fronterne til de andre kanaler ? Eller skal der ændres i opsætningen ?
Yamaha har en mængde indstillinger under amp assign, men ingen af dem kan slå LCR forstærkerne fra eller omkonfigurere dem til andet brug, så det gør næppe nogen forskel hvad du sætter den til. Der er mere til hvordanman indretter multi room. (baseret på hvordan menuen i min rxa 2040 er)
Det er rigtig at man ikke slå L C R fra, men på en 3060/70 kan man godt sætte en effektforstærker på via preout FL og FR og benytte de 2 indbygget frontforstærker FL og RF til andre kanaler i et 7.4.2 setup.

Når nu strømforsyningen begynder at få problemer med at levere så falder effekten nu ret hurtig, og lyden bliver klart ringere. Strømforsyningen i en AVR ligger typisk ikke lige frem i den tunge ende, nogle er dog bedre andre. 

Ikke ikke desto mindre, kunne en Yamaha 3060 faktisk klart bedre trække et sæt B&W 802 D3 i stereo drift fremfor hvad en Marantz SR7011 kunne præstere, lidt overraskende faktisk. Marantz'en havde en anden fordel, man behøver ikke noget varme apparat, den blev så varm at der kunne spejles æg på denConfused

En effekt test på en Yamaha 3070 viser at den kan levere 252 watt i 4 ohm 2 kanalsdrift 1kHz. sinus. ikke at man kan bruge det til så meget isoleret set, men man kan se at effekten falder til 116 watt i 7 kanalsdrift men dog så i 6Ohm 1kHz. sinus.

Mon ikke effekten minder meget om en 2070'ere

Se på dette link på en Yamaha RX-A 2070: 

Her går vi fra 167watt i 2 kanalsdrift til 7 kanals drift og så er vi nede på beskedne 46watt ved 0,1%  i 8ohm. Interesant ikkWink




Redigeret af Potter - 27-December-2020 kl. 16:40
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 16:51
Trods min begrænsede indsigt, så kan jeg godt se der er flere kompetente debattører i tråden.

Hvis jeg skal forsøge at opsummere, så er det blevet nævnt at en løsning med ny processor og effekt vil være en bedre løsning end at bygge videre min 3070 med en effektforstærker. Det vil også være en dyrere løsning end at bygge på mit nuværende system. Andre mener jeg kan få det jeg ønsker med en begrænset investering i en forstærker, som sammen med min 3070 er vil få det ønskede resultat.

En anden mener det er uklart om jeg overhovedet vil få udbytte af en ny processor og effekt med de højttalere jeg har i mit setup.

Ikke at jeg siger eller tror der nødvendigvis kun er en løsning, hvis man ønsker et lydbillede med mere overskud og dynamik, som håndterer både surround og stereo på en overbevisende måde. Er super glade for alle kommentarer, men er grundet ovennævte også i tvivl om hvad det kræver og hvilken af vejene jeg skal gå.

Det er muligt at man skal prøve sig frem med det billigste bud, men da jeg ikke er så erfaren på området, så er jeg lidt på usikker grund.

Selvom der er forskellige holdninger, så er bud stadig velkomne, og det er fornøjelse at se hvor meget i har sat jer ind i tingene 😀👍

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Vincenten eller den stereo forstærker du vælger trækker fronterne både i stereo og surround. Din yamaha skal så kun trække center og surround kanaler i surround og yamahaen er slukket når du afspiller stereo.

Mvh. Jacob 

Tak og når så receiveren ikke forsyner fronterne, bruger den så automatisk den effekt som normalt bruges på fronterne til de andre kanaler ? Eller skal der ændres i opsætningen ?
Yamaha har en mængde indstillinger under amp assign, men ingen af dem kan slå LCR forstærkerne fra eller omkonfigurere dem til andet brug, så det gør næppe nogen forskel hvad du sætter den til. Der er mere til hvordanman indretter multi room. (baseret på hvordan menuen i min rxa 2040 er)
Det er rigtig at man ikke slå L C R fra, men på en 3060/70 kan man godt sætte en effektforstærker på via preout FL og FR og benytte de 2 indbygget frontforstærker FL og RF til andre kanaler i et 7.4.2 setup. #1

Når nu strømforsyningen begynder at få problemer med at levere så falder effekten nu ret hurtig, og lyden bliver klart ringere. Strømforsyningen i en AVR ligger typisk ikke lige frem i den tunge ende, nogle er dog bedre andre. #2

Ikke ikke desto mindre, kunne en Yamaha 3060 faktisk klart bedre trække et sæt B&W 802 D3 i stereo drift fremfor hvad en Marantz SR7011 kunne præstere, lidt overraskende faktisk. Marantz'en havde en anden fordel, man behøver ikke noget varme apparat, den blev så varm at der kunne spejles æg på denConfused

En effekt test på en Yamaha 3070 viser at den kan levere 252 watt i 4 ohm 2 kanalsdrift 1kHz. sinus. ikke at man kan bruge det til så meget isoleret set, men man kan se at effekten falder til 116 watt i 7 kanalsdrift men dog så i 6Ohm 1kHz. sinus.

Mon ikke effekten minder meget om en 2070'ere

Se på dette link på en Yamaha RX-A 2070: 

Her går vi fra 167watt i 2 kanalsdrift til 7 kanals drift og så er vi nede på beskedne 46watt ved 0,1%  i 8ohm. Interesant ikkWink



#1 Så har de endelig lavet det om. Som det er på min 2040 er det håbløst ufleksibelt selvom det er multiple muligheder for amp assign. Der er bare ikke det man skal bruge .. :-)

#2 "Når nu strømforsyningen begynder at få problemer .." Det er ikke en selvfølge, med mindre man spiller ørerne af sig selv. Jeg vil påstå at de små 5" enheder i OPs højttalere kommer i problemer længe før forstærkeren.

"strømforsyningen i en AVR ligger typisk ikke lige frem i den tunge ende, nogle er dog bedre andre." Vi taler ikke om alle mulige forstærkere. Det er helt konkret end rxa 3070 som har et bådanker af en strømforsyning.

#3 Ja, jeg kender godt de test. Det er hat og briller og har INtet at gøre med virkeligheden. Der er INgen film soundtrack der trækker fuld effekt i alle kanaler samtidig. Hvis du er i tvivl, så træk stikkene ud af LCR så du kun hører de 4 surround højttalere og evt atmos og skru godt op. Det ville overraske mig hvis der nogensinde er brug for mere end nogle få watt til det. Det sagt er det er det sært som yamaha gør i de test. Tror dog ikke på det er strømforsyningen der brækker sig. Mit bedste bud er at det er en art "selvbeskyttelse" der slår til når man driver den så hårdt. Sikkert for at den ikke skal blive for varm. En yamaha forstærker lukker også ned selvom der slet ikke er sat højttalere til, hvis man skruer højt nok op. Andre mærker er tilsyneladende ligeglade, Herunder M og D der som du har bemærket kan blive stegende varme af almindeligt brug. 




Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 17:30
Ja det kan godt være du er mere rundforvirret end da du stillede spørgsmålet. Alle herinde har en erfaring, som de gerne gir videre. Og så ender det gerne i nørderi mellem de mest dedikerede.

Jeg mener stadigvæk at din reciever er kraftig nok, men for at få bedre stereo, gir det go mening at sætte en stereoforstærker til at drive fronterne, helst en med hometheater passthrough. Der findes en liste over hvilke stereoforstærkere der har det i dette forum.

Og så ville jeg nok prøve højttalere med større woofere.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Vincenten eller den stereo forstærker du vælger trækker fronterne både i stereo og surround. Din yamaha skal så kun trække center og surround kanaler i surround og yamahaen er slukket når du afspiller stereo.

Mvh. Jacob 

Tak og når så receiveren ikke forsyner fronterne, bruger den så automatisk den effekt som normalt bruges på fronterne til de andre kanaler ? Eller skal der ændres i opsætningen ?
Yamaha har en mængde indstillinger under amp assign, men ingen af dem kan slå LCR forstærkerne fra eller omkonfigurere dem til andet brug, så det gør næppe nogen forskel hvad du sætter den til. Der er mere til hvordanman indretter multi room. (baseret på hvordan menuen i min rxa 2040 er)
Det er rigtig at man ikke slå L C R fra, men på en 3060/70 kan man godt sætte en effektforstærker på via preout FL og FR og benytte de 2 indbygget frontforstærker FL og RF til andre kanaler i et 7.4.2 setup. #1

Når nu strømforsyningen begynder at få problemer med at levere så falder effekten nu ret hurtig, og lyden bliver klart ringere. Strømforsyningen i en AVR ligger typisk ikke lige frem i den tunge ende, nogle er dog bedre andre. #2

Ikke ikke desto mindre, kunne en Yamaha 3060 faktisk klart bedre trække et sæt B&W 802 D3 i stereo drift fremfor hvad en Marantz SR7011 kunne præstere, lidt overraskende faktisk. Marantz'en havde en anden fordel, man behøver ikke noget varme apparat, den blev så varm at der kunne spejles æg på denConfused

En effekt test på en Yamaha 3070 viser at den kan levere 252 watt i 4 ohm 2 kanalsdrift 1kHz. sinus. ikke at man kan bruge det til så meget isoleret set, men man kan se at effekten falder til 116 watt i 7 kanalsdrift men dog så i 6Ohm 1kHz. sinus.

Mon ikke effekten minder meget om en 2070'ere

Se på dette link på en Yamaha RX-A 2070: 

Her går vi fra 167watt i 2 kanalsdrift til 7 kanals drift og så er vi nede på beskedne 46watt ved 0,1%  i 8ohm. Interesant ikkWink



#1 Så har de endelig lavet det om. Som det er på min 2040 er det håbløst ufleksibelt selvom det er multiple muligheder for amp assign. Der er bare ikke det man skal bruge .. :-)

#2 "Når nu strømforsyningen begynder at få problemer .." Det er ikke en selvfølge, med mindre man spiller ørerne af sig selv. Jeg vil påstå at de små 5" enheder i OPs højttalere kommer i problemer længe før forstærkeren.

"strømforsyningen i en AVR ligger typisk ikke lige frem i den tunge ende, nogle er dog bedre andre." Vi taler ikke om alle mulige forstærkere. Det er helt konkret end rxa 3070 som har et bådanker af en strømforsyning.

#3 Ja, jeg kender godt de test. Det er hat og briller og har INtet at gøre med virkeligheden. Der er INgen film soundtrack der trækker fuld effekt i alle kanaler samtidig. Hvis du er i tvivl, så træk stikkene ud af LCR så du kun hører de 4 surround højttalere og evt atmos og skru godt op. Det ville overraske mig hvis der nogensinde er brug for mere end nogle få watt til det. Det sagt er det er det sært som yamaha gør i de test. Tror dog ikke på det er strømforsyningen der brækker sig. Mit bedste bud er at det er en art "selvbeskyttelse" der slår til når man driver den så hårdt. Sikkert for at den ikke skal blive for varm. En yamaha forstærker lukker også ned selvom der slet ikke er sat højttalere til, hvis man skruer højt nok op. Andre mærker er tilsyneladende ligeglade, Herunder M og D der som du har bemærket kan blive stegende varme af almindeligt brug. 


Jeg sagtens følge dig, om det med at alle kanaler ikke spiller samtidig og alt det der, men det rykker altså bare ikke ved at ved min egen oplevelse, at det lyder bare bedre med med den/ de effektforstærker der i rumpen af min 3060 og sådan er det, men lad nu selv trådstarter prøve det af, det jo hans øre og oplevelse indtryk der tæller, og det er jo enlig rimeligt nemt at lige sætte en effekt i mellem en 3070 og nogle højtalere, så ud og lån/ købe med returret

Hvis en Yamaha 3070 har et båd-Anker af en strømforsyning, ja jeg fik sgu lige en grinerBig smile

Så tænkte jeg hvad man så skal sammenligne/kalde strømforsyningen i mine ML No33 som har 2 stk. 2.45kVA transformer og en 1/2 farad kondensator som kan levere 1200 joule af energi i hver mono blok? Stabil ned til 1 ohm. Og 2400watt.

Det er i øvrigt samme strømforsyning som sider i en 3060 og en 3070, måske endda og den samme der bliver brugt i en 3080 og i den efterhånden lidt ældre 3050.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 18:36
"Hvis en Yamaha 3070 har et båd-Anker af en strømforsyning, ja jeg fik sgu lige en grinerBig smile"

Hvorfor? Kig ned i den. Det er ikke tilfældigt at en 3070 vejer tæt ved 20 kg.

Langt de fleste stereoforstærkere som anbefales her på forum og andre steder, som erstatning, er langt svagere. Det kan heller ikke undre. Den er beregnet til at drive 9 kanaler mod en stereoforstærkers 2.

Man kan naturligvis sagtens finde andre forstærkere med mega strømforsyninger, men come on. Det meste af det er rent hat, og har ikke andet formål end at tiltrække et bestemt segment af hifi nørder der tror at man har glæde af at sætte et atomkraftværk til et drive en hjemme højttaler. Det gælder bla ML 33 som sikkert kan drive en 0.1 ohms højttaler. Hvad skal man bruge det til og hvad skulle fordelen være ved det, andet end at betale 10.000 vis af kroner for noget man med stor sandsynlighed ikke har behov for.







Redigeret af Mefisto - 27-December-2020 kl. 18:42
Til top
Kosmo12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kosmo12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 18:45
Kan jo godt se at flere af jer der har nørdet inden for området, og formentlig har prøvet man opsætninger, typisk har en receiver og så benyttet en forstærker for at optimere.

Er der efter jeres mening overhovedet nogen fordele ved f.eks. at købe et Yamaha, Marantz, Anthem sæt eller andre, hvor sættet er udført med processor og effektforstærker ? Eller er det bare en meget dyr måde for dem der ikke kan/vil eksperimentere med en receiver, hvor man køber en forstærker og kobler til ?

Der er vel grunde til at producenter laver sådanne sæt ?

Er slet ikke selv afvisende for at beholde receiver og bruge den måde flere af jer har skitseret, men er nysgerrig på om der ikke er fordele ved den dyrere løsning ?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2020 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

"Hvis en Yamaha 3070 har et båd-Anker af en strømforsyning, ja jeg fik sgu lige en grinerBig smile"

Hvorfor? Kig ned i den. Det er ikke tilfældigt at en 3070 vejer tæt ved 20 kg.

Langt de fleste stereoforstærkere som anbefales her på forum og andre steder, som erstatning, er langt svagere. Det kan heller ikke undre. Den er beregnet til at drive 9 kanaler mod en stereoforstærkers 2.

Man kan naturligvis sagtens finde andre forstærkere med mega strømforsyninger, men come on. Det meste af det er rent hat, og har ikke andet formål end at tiltrække et bestemt segment af hifi nørder der tror at man har glæde af at sætte et atomkraftværk til et drive en hjemme højttaler. Det gælder bla ML 33 som sikkert kan drive en 0.1 ohms højttaler. Hvad skal man bruge det til og hvad skulle fordelen være ved det, andet end at betale 10.000 vis af kroner for noget man med stor sandsynlighed ikke har behov for.

Rent hat,  lol lol. Jeg skal nok selv vurderer hvad der nok og hvad der skal til og ikke mindst hvilke behov, alene dit sidste indlæg, gør at jeg sætter mine tvivl til om du overhoved ved hvad du snakker om, beklager Smile god jul.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu