|
|
Hjælp/erfaring med surround processor og effektf. |
Besvar
|
Side <1 345 |
| Forfatter | |||
Mefisto
Guld medlem
Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1727 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-December-2020 kl. 18:59 |
||
Du får ikke et entydigt svar uanset hvor meget du spørger. Sorry :-) Hvis vi holder os til kun at tale om forstærkere er jeg ikke i tvivl om at at godt separat sæt teknisk set er det bedste, - bedre end en AVR med stereo med HT pass eller en effektforstærker. Det koster bare en masse penge og jeg vil ikke love dig at der kommer noget særligt ud af det, hvis det er det eneste du skifter. Andre har en anden mening. Jeg ville kigge på højttalerne før noget andet.
|
|||
![]() |
|||
Mefisto
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-December-2020 kl. 19:16 |
||
Jeg vurderer ikke dine behov for dig. Men mon ikke du kan forklare mig hvorfor man skal have monsterstrømforsyninger til at forsyne en 150w/8ohm ?? (35V) forstærker, når selv en 2 ohm højttaler ikke kan hive mere end 17,5A ud af forstærkeren, hvis man skruer helt op til en nano db fra klip? Ved normalt, men højt niveau omkring, lad os sige 20V ud (svarende til "50W/8ohm), vil en normal, men lettere vanskelig højttaler, som en B&W, med minimumsimpedans på 3 ohm, trække max 7A. Det er da ikke noget at bekymre sig om. Redigeret af Mefisto - 27-December-2020 kl. 19:34 |
|||
![]() |
|||
Kosmo12
Bruger
Oprettet: 19-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-December-2020 kl. 19:17 |
||
Ja Mefisto svært at stille de rigtige spørgsmål, når man ikke er på “hjemmebane” og dermed famler noget 😬😬 Læser hvad du skriver og forsøger at forstå 😀👍 Så lad mig spørge lidt anderledes. Hvis jeg skal lave en opgradering der batter, hvad kunne du så foreslå af højttalere og subwoofere til et godt seperat sæt ? Og hvilket seperat sæt kan du evt. anbefale ? Og jeg tænker ikke på High end til flere hundrede tusinde kr. Kunne være godt at høre et bud. |
|||
![]() |
|||
slumbert
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-December-2020 kl. 21:39 |
||
Det ar jo ikke altid det er en stor stærk Yamaha der skal aflastes når der anbefales stereoforstærkere.
Jeg giver dig ret i at den 3070 er stor og stærk, men den skal jo netop drive mange kanaler og filmlyd er ofte meget dynamisk. Ideen med en stereo eller effekt til at drive fronterne, som er der hvor den tungeste belastning ligger, er jo også at give receiveren mere overskud til de resterende kanaler. Jeg ved ikke om jeg misforstår dig her, men jeg mener stadig det vil give et samlet løft. |
|||
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|||
![]() |
|||
Frank13
Guld medlem
Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1198 |
Funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 28-December-2020 kl. 07:03 |
||
|
Inden du skifter højttalere eller andet, så prøv at låne en Lyngdorf integreret forstærker hjem. Så kan du prøve at kombinere rent stereo og surround. Hvorfor jeg anbefaler Lyngdorf, er fordi jeg selv er meget begejstret for Lyngdorf og deres roomperfekt, har selv en kombination med Yamaha og Lyngdorf 🙂 Frank
Redigeret af Frank13 - 28-December-2020 kl. 07:04 |
|||
|
Lyngdorf MP60 2.1-B&W 802D-Soundimpress ICE1200-HY252-PU400-ICE50-Tangent powera2-Fosi Audio ZA3-MK S S150mk3-JBL Ti10K-B&W Fpm4-B&W M1-Epson TW7100-Panasonic dmp-ub900-Apple tv4K-Dayton Ultimax 15-22
|
|||
![]() |
|||
Kosmo12
Bruger
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-December-2020 kl. 09:02 |
||
Tak for tippet Frank 😀👍 Tråden her har lært mig at en løsning måske ikke er helt enkel, og der blandt erfarne brugere er flere forskellige meninger. Men fint at få flere løsningsmodeller.
|
|||
![]() |
|||
Frank13
Guld medlem
Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1198 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-December-2020 kl. 09:08 |
||
Heldigvis er det ikke enkelt, det ville dælme være kedeligt hvis det var 😉 Frank
|
|||
|
Lyngdorf MP60 2.1-B&W 802D-Soundimpress ICE1200-HY252-PU400-ICE50-Tangent powera2-Fosi Audio ZA3-MK S S150mk3-JBL Ti10K-B&W Fpm4-B&W M1-Epson TW7100-Panasonic dmp-ub900-Apple tv4K-Dayton Ultimax 15-22
|
|||
![]() |
|||
Mefisto
Guld medlem
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-December-2020 kl. 11:27 |
||
Jeg vil foreslå dig at gøre dig nogen egne erfaringer. Jeg er sikker på at HIFI klubben, AVconnection eller nogen i den størrelse, kan vise dig hvad man har ud af at bytte højttalere på samme AVR og hvad man har ud af sætte en effektforstærker ind vs indbyggede forstærkere. Så kan du selv prøve at lytte til dine egne numre/film ved ca samme lydtryk som du selv bruger hjemme, og bedømme hvordan du kommer derhen med lyden, som du gerne vil. Jeg vil dog stadig opfordre til at eksperimentere med opsætningen af det du har inden du fyrer en masse penge af. - Tænd/sluk for room EQ, prøv at lytte til musik med (eller uden) sub, prøv at skifte sub delefrekvens, sæt dynamic range til max, slå enhancer fra, Flyt rund med højttalerne, mv. |
|||
![]() |
|||
Kosmo12
Bruger
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-December-2020 kl. 15:22 |
||
Jeg vil foreslå dig at gøre dig nogen egne erfaringer. Jeg er sikker på at HIFI klubben, AVconnection eller nogen i den størrelse, kan vise dig hvad man har ud af at bytte højttalere på samme AVR og hvad man har ud af sætte en effektforstærker ind vs indbyggede forstærkere. Så kan du selv prøve at lytte til dine egne numre/film ved ca samme lydtryk som du selv bruger hjemme, og bedømme hvordan du kommer derhen med lyden, som du gerne vil. Jeg vil dog stadig opfordre til at eksperimentere med opsætningen af det du har inden du fyrer en masse penge af. - Tænd/sluk for room EQ, prøv at lytte til musik med (eller uden) sub, prøv at skifte sub delefrekvens, sæt dynamic range til max, slå enhancer fra, Flyt rund med højttalerne, mv. |
|||
![]() |
|||
Besvar
|
Side <1 345 |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |