recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp har købt amitech model 416tdc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp har købt amitech model 416tdc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
larsbue Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp har købt amitech model 416tdc
    Sendt: 10-December-2006 kl. 21:46

Nu har jeg 2 gange prøvet at optage programmer samtidig med at jeg ville se noget andet på fjernsynet. Det er begge gange gået galt. Når jeg sættet mit mediecenter til at optage, så stiller jeg samtidig om til normalt fjernsyn. Men begge gange har den så mistet signalet til mediecentret. Jeg har en splitter i ved antennekablet en til fjernsynet og en til mediecentret. Hvad kan der være galt??? Samtidig vil jeg høre om hvordan jeg får undertekster på tv1000 og alle de andre i den serie.

Mvh

Lars

Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af larsbue larsbue skrev:

Nu har jeg 2 gange prøvet at optage programmer samtidig med at jeg ville se noget andet på fjernsynet. Det er begge gange gået galt. Når jeg sættet mit mediecenter til at optage, så stiller jeg samtidig om til normalt fjernsyn. Men begge gange har den så mistet signalet til mediecentret. Jeg har en splitter i ved antennekablet en til fjernsynet og en til mediecentret. Hvad kan der være galt??? Samtidig vil jeg høre om hvordan jeg får undertekster på tv1000 og alle de andre i den serie.

Mvh

Lars

Ja der er skrevet i en anden tråd at den ikke kan vise undertekster undtagen i visse tilfælde (jeg tror det er et generelt problem inden for mediecentre selv om det lyder totalt skørt).

Hvad sker der hvis du bare optager uden at fjernsynet er tændt? Så skulle du også kunne optage.

Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 09:34

Når du skriver TV1000 og alle de andre i den serie....... hvilke andre er der så tale om? Vil nemlig selv gerne have DVB-C i min HTPC, men det med undertekster skræmmer mig lidt? Har du undertekster på alle de gængse..... DR, TV2, Zulu, TV3 osv. osv??

Mvh

LBA75

Til top
larsbue Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-November-2006
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af mainleif mainleif skrev:

Oprindeligt skrevet af larsbue larsbue skrev:

Mvh

Lars

Ja der er skrevet i en anden tråd at den ikke kan vise undertekster undtagen i visse tilfælde (jeg tror det er et generelt problem inden for mediecentre selv om det lyder totalt skørt).

Hvad sker der hvis du bare optager uden at fjernsynet er tændt? Så skulle du også kunne optage.

Jeg kan godt optage hvis fjernsynet er slukket, det er hvis jeg vil se alm. fjernsyn mens jeg optager via mediecentret, så mister den simpelthen signalet.

Ingen problemer med undertekster ved dr1, tv2, tv3 det gælder kun tv1000 og hvad de ellers hedder

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 22:57

virker underligt. Kan fjernsynet på en eller andet måde sende signaler til mediecenteret? f.eks. via et hdmi kabel eller andet. Eneste måde hvorpå jeg kan se at fjernsynet kan gøre at mediecenteret stopper med at optage.

Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 08:50

Må også tilslutte mig at det lyder meget underligt..

Prøv evt. at vende 220v netstikket til dit fjernsyn 180 grader i strømskinnen / stikkontakten.

Hvad hvis du fjerner alle andre kabler mellem MediaCenter og TV, så der kun går antenne kabler.. Ændre det noget? Hvis ikke prøv evt. med en anden antennesplitter. (Måske lidt bedre kvalitet)

Hvor mange gange er dit KabelTV signal splittet i huset? 1 til Media Center, 1 til TV. Hvor mange andre enheder har du tilsluttet og har du nogen aktiv forstærkning på?

Ang. undertekster prøv at læse dette:

http://www.amitech.dk/includes/webprodukt/TVTuner/faq.asp

Til top
frømanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-November-2006
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 11:59

har du ikke vendt om på antennen indgang. dvs. først i TV og så fra TV til MCE? eller hvor har du placeret din splitter?

Ved digital tv udsendelse mister jeg også undertekst, men ikke ved TV 1000 via parabol.

tak for jeres henvendelse og hjælp. hilsen frømanden
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 13:03
Det er beskrevet glimerende i anden tråd. Hvis du har tdc kabel tv så kan du med MCE ikke se undertekster på tv1000 og kanal+. Resten skulle fungere så længe tdc hardcoder
Til top
risras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2006 kl. 16:17

Hej Larsbue

Ikke for at ødelægge din sti men kan du ikke gi en kort bedømmelse af dit medie center 416  billedkvalitet _støj -osv ,så tror jeg vi er nogle stykker der vil være taknemlig,påforhånd tak

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu