recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp: Købt TV hos Komplett, det er parallelimport
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp: Købt TV hos Komplett, det er parallelimport

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Captain Awesome Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2010
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp: Købt TV hos Komplett, det er parallelimport
    Sendt: 06-September-2011 kl. 21:25
Jeg købte et Sony 40EX720 hos Komplett, men da der var en del backlight bleeding/clouding sendte jeg det tilbage og købte et nyt hos dem. Jeg har så lige hentet det nye EX720 hos dem, som burde være magen til, men til min store skuffelse kan jeg hverken vælge dansk sprog eller Danmark som land. Text tv virker heller ikke og der er ingen dansk manual med.

Dette er vel klare beviser på at tvet er parallelimporteret, sikkert fra et eller andet østland. Eller hvad? Er jeg helt galt på den? Er det ikke ulovligt det de har gjort? Kan jeg ikke forvente at mit TV virker på det danske marked!  

Mit spørgsmål er så. Hvad gør jeg i den her situation? Jeg er 100% sikker på at jeg skal have mine penge tilbage, men kan jeg på nogen måde opkræve noget godtgørelse for transport? Det er jo ikke ligefrem billigt at fragte tv frem og tilbage.

Skal jeg tage sådan en sag op i forbrugerrådet? For jeg mener da at hvis der er tale om et parallelimporteret tv er det ulovligt.

Jeg har aldrig oplevet noget lignende, så håber virkelig på hjælp i den her situation!   
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 21:46
Hej

Har du prøvet at kontakte dem ?  De sender fra Norge til hele Norden så vidt jeg ved og det kan jo være der simpelthen er sket en fejl fra deres side som de gerne vil rette...


Til top
Captain Awesome Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2010
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 21:52
Jeg prøver imorgen, kunne bare være rart at vide lidt om hvad mine muligheder er inden, så jeg ikke bliver snydt. Der er heller ikke norsk sprog, men en manual med en masse østeuropæiske lande. Derfor min frygt for at det er noget parallelimport...

Jeg synes bare at det er pænt træls at køre frem og tilbage for sådan noget... Burde da ikke være muligt at sælge sådan et tv i Danmark...
Til top
Captain Awesome Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2010
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 21:55
Og jeg har jo også betalt for at få det fragtet fra Norge til København... Kan da ikke være rigtigt at jeg skal betale for det...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:

For jeg mener da at hvis der er tale om et parallelimporteret tv er det ulovligt.


Hvorfor skulle det være ulovligt?

Hvorfor handlede du egenligt hos Komplett?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Captain Awesome Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2010
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 22:45
Det kan da umuligt være lovligt at sælge et tv i Danmark under en modelbetegnelse (KDL40EX720BAEP, som virker i Danmark) og så sende et som ikke er, og som muligvis er er parallelimporteret. I teorien er det jo stort set det samme som at sende mig et forkert tv.

Skal man ikke også gøre opmærksom på hvis det er parallelimporteret.

Men ligegyldigt hvad, så står der en ting på deres hjemmeside og jeg har fået noget andet. Jeg forventer da heller ikke at få en xbox hvis jeg bestiller en playstation.

Er det ikke også ligegyldigt hvorfor jeg handlede hos komplett? Hvis du virkelig vil have det at vide, så er det fordi jeg ikke har været tilfredse med dem. Deres support virker til at have styr på tingene og de har aldrig klaget over de ting jeg har sendt tilbage til dem. Jeg har bare aldrig oplevet noget lignende...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 22:49
Jamen hvis deres support virker og du ellers er tilfreds med dem, så er der sikkert intet problem med at få dine omkostninger dækket ind ifm ombytning og returnering. Hvorfor ikke vente og høre hvad de har at sige til deres forsvar? Det må jo være en kedelig svipser, som de vel helst så ikke skete for dem, og sikkert er meget kede af. Så vent dog og hør hvad de siger!!!Wink
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 22:52
 
 Der er intet ulovligt i det, der vælges at sælge paranellimporterede varer for at kunne gøre det billigere end dem der kommer til landet via de officielle importører, og så løber man en risiko ved at købe sådanne varer, i stedet for som i dit tilfælde noget som er importeret af Sony i Danmark/Norden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Captain Awesome Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2010
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 23:00
Jeg har da også tænkt mig at kontakte dem, læs nu mine indlæg. Det er for at finde ud af hvor jeg står, så jeg ikke ender med at blive snydt.

Men fortæller i mig virkelig at det er lovligt at sælge parallelimporterede varer som ikke svarer til det man har skrevet på hjemmesiden? Så deres modelbetegnelse: KDL40EX720BAEP er bare det rene løgn?

Hvordan fanden sikrer man sig så imod parallelimport, hvis de slet ikke skal skrive noget og må give direkte modstridende oplysninger?

Det kan da ikke passe...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 23:06
 
 Man sikrer sig mod paranellimport ved at købe varer fra de officielle importører, og det er man 100% sikker på de er når der købes i faghandlen. Derved ikke sagt at der i net handel ikke findes de varer, det gør der, men så er prisen også højere end dem der sælger paranellimport. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Captain Awesome Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-April-2010
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 23:25
Det lyder ikke til at du har særlig meget styr på det. Du snakker ihvertfald lidt udenom. Jeg er stadig ikke blevet klogere på om det er lovligt det de har foretaget sig. Forklar mig også hvad forskellen er på at sende en forkert model og en forkert vare? Ingen af tingene er jo det man har betalt for.

Jeg tror stadig ikke på at det kan være lovligt at skrive en ting og så sende noget andet...
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 23:54
Jeg syntes du skulle kontakte Komplett, og forklare din situation. De plejer nu at være meget flinke til at hjælpe, hvis du har problemer med noget. Jeg har selv købt 3 fladskærme, 2 DVD afspillere og 2 Blu-ray afspillere hos dem, og har aldrig oplevet problemer.
      carsten
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu