Print side | Luk vindue

Hjælp: Købt TV hos Komplett, det er parallelimport

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101374
Udskrevet den: 22-September-2024 kl. 10:51


Emne: Hjælp: Købt TV hos Komplett, det er parallelimport
Skrevet af: Captain Awesome
Emne: Hjælp: Købt TV hos Komplett, det er parallelimport
Skrevet den: 06-September-2011 kl. 21:25
Jeg købte et Sony 40EX720 hos Komplett, men da der var en del backlight bleeding/clouding sendte jeg det tilbage og købte et nyt hos dem. Jeg har så lige hentet det nye EX720 hos dem, som burde være magen til, men til min store skuffelse kan jeg hverken vælge dansk sprog eller Danmark som land. Text tv virker heller ikke og der er ingen dansk manual med.

Dette er vel klare beviser på at tvet er parallelimporteret, sikkert fra et eller andet østland. Eller hvad? Er jeg helt galt på den? Er det ikke ulovligt det de har gjort? Kan jeg ikke forvente at mit TV virker på det danske marked!  

Mit spørgsmål er så. Hvad gør jeg i den her situation? Jeg er 100% sikker på at jeg skal have mine penge tilbage, men kan jeg på nogen måde opkræve noget godtgørelse for transport? Det er jo ikke ligefrem billigt at fragte tv frem og tilbage.

Skal jeg tage sådan en sag op i forbrugerrådet? For jeg mener da at hvis der er tale om et parallelimporteret tv er det ulovligt.

Jeg har aldrig oplevet noget lignende, så håber virkelig på hjælp i den her situation!   



Svar:
Skrevet af: Tanaburs
Skrevet den: 06-September-2011 kl. 21:46
Hej

Har du prøvet at kontakte dem ?  De sender fra Norge til hele Norden så vidt jeg ved og det kan jo være der simpelthen er sket en fejl fra deres side som de gerne vil rette...




Skrevet af: Captain Awesome
Skrevet den: 06-September-2011 kl. 21:52
Jeg prøver imorgen, kunne bare være rart at vide lidt om hvad mine muligheder er inden, så jeg ikke bliver snydt. Der er heller ikke norsk sprog, men en manual med en masse østeuropæiske lande. Derfor min frygt for at det er noget parallelimport...

Jeg synes bare at det er pænt træls at køre frem og tilbage for sådan noget... Burde da ikke være muligt at sælge sådan et tv i Danmark...


Skrevet af: Captain Awesome
Skrevet den: 06-September-2011 kl. 21:55
Og jeg har jo også betalt for at få det fragtet fra Norge til København... Kan da ikke være rigtigt at jeg skal betale for det...


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 06-September-2011 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:

For jeg mener da at hvis der er tale om et parallelimporteret tv er det ulovligt.


Hvorfor skulle det være ulovligt?

Hvorfor handlede du egenligt hos Komplett?

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Captain Awesome
Skrevet den: 06-September-2011 kl. 22:45
Det kan da umuligt være lovligt at sælge et tv i Danmark under en modelbetegnelse (KDL40EX720BAEP, som virker i Danmark) og så sende et som ikke er, og som muligvis er er parallelimporteret. I teorien er det jo stort set det samme som at sende mig et forkert tv.

Skal man ikke også gøre opmærksom på hvis det er parallelimporteret.

Men ligegyldigt hvad, så står der en ting på deres hjemmeside og jeg har fået noget andet. Jeg forventer da heller ikke at få en xbox hvis jeg bestiller en playstation.

Er det ikke også ligegyldigt hvorfor jeg handlede hos komplett? Hvis du virkelig vil have det at vide, så er det fordi jeg ikke har været tilfredse med dem. Deres support virker til at have styr på tingene og de har aldrig klaget over de ting jeg har sendt tilbage til dem. Jeg har bare aldrig oplevet noget lignende...


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-September-2011 kl. 22:49
Jamen hvis deres support virker og du ellers er tilfreds med dem, så er der sikkert intet problem med at få dine omkostninger dækket ind ifm ombytning og returnering. Hvorfor ikke vente og høre hvad de har at sige til deres forsvar? Det må jo være en kedelig svipser, som de vel helst så ikke skete for dem, og sikkert er meget kede af. Så vent dog og hør hvad de siger!!!Wink


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-September-2011 kl. 22:52
 
 Der er intet ulovligt i det, der vælges at sælge paranellimporterede varer for at kunne gøre det billigere end dem der kommer til landet via de officielle importører, og så løber man en risiko ved at købe sådanne varer, i stedet for som i dit tilfælde noget som er importeret af Sony i Danmark/Norden.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Captain Awesome
Skrevet den: 06-September-2011 kl. 23:00
Jeg har da også tænkt mig at kontakte dem, læs nu mine indlæg. Det er for at finde ud af hvor jeg står, så jeg ikke ender med at blive snydt.

Men fortæller i mig virkelig at det er lovligt at sælge parallelimporterede varer som ikke svarer til det man har skrevet på hjemmesiden? Så deres modelbetegnelse: KDL40EX720BAEP er bare det rene løgn?

Hvordan fanden sikrer man sig så imod parallelimport, hvis de slet ikke skal skrive noget og må give direkte modstridende oplysninger?

Det kan da ikke passe...


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-September-2011 kl. 23:06
 
 Man sikrer sig mod paranellimport ved at købe varer fra de officielle importører, og det er man 100% sikker på de er når der købes i faghandlen. Derved ikke sagt at der i net handel ikke findes de varer, det gør der, men så er prisen også højere end dem der sælger paranellimport. 


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Captain Awesome
Skrevet den: 06-September-2011 kl. 23:25
Det lyder ikke til at du har særlig meget styr på det. Du snakker ihvertfald lidt udenom. Jeg er stadig ikke blevet klogere på om det er lovligt det de har foretaget sig. Forklar mig også hvad forskellen er på at sende en forkert model og en forkert vare? Ingen af tingene er jo det man har betalt for.

Jeg tror stadig ikke på at det kan være lovligt at skrive en ting og så sende noget andet...


Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 06-September-2011 kl. 23:54
Jeg syntes du skulle kontakte Komplett, og forklare din situation. De plejer nu at være meget flinke til at hjælpe, hvis du har problemer med noget. Jeg har selv købt 3 fladskærme, 2 DVD afspillere og 2 Blu-ray afspillere hos dem, og har aldrig oplevet problemer.
      carsten


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 06:10
Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:

Det kan da umuligt være lovligt at sælge et tv i Danmark under en modelbetegnelse (KDL40EX720BAEP, som virker i Danmark) og så sende et som ikke er, og som muligvis er er parallelimporteret. I teorien er det jo stort set det samme som at sende mig et forkert tv.


Parallelimporten har intet at sige!


Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:


Skal man ikke også gøre opmærksom på hvis det er parallelimporteret.


Nej, forhandleren bestemmer helt og holdent selv, hvem han køber varen fra. Det skal du ikek blande dig i.


Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:


Men ligegyldigt hvad, så står der en ting på deres hjemmeside og jeg har fået noget andet. Jeg forventer da heller ikke at få en xbox hvis jeg bestiller en playstation.


Så tag fat i dem og hør, hvad der er galt. De har jo så fin en service.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 06:12
Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:

Og jeg har jo også betalt for at få det fragtet fra Norge til København... Kan da ikke være rigtigt at jeg skal betale for det...


Hvorfor ikke?

Du købte et tv, som du sendte retur og har derefter købt et nyt (som jeg forstår det). Havde du i stedet klaget over det første er det op til sælger at betale transporten.

I og med du så foretager den næste handel skal du betale porto.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Captain Awesome
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 07:52
Okay. Jeg har forstået at de ikke skal oplyse at det er parallelimporteret, men jeg er stadig ikke blevet klogere på om det er lovligt at sende en anden model end den oplyste. Som jeg har forstået det, ifølge Sony, så er KDL40EX720BAEP det som virker til det nordiske/danske marked. Det gør mit ikke og kan vel derfor ikke være et KDL40EX720BAEP som Komplett ellers skriver på deres hjemmeside.

Og angående fragten, så har du forstået det forkert. Jeg købte først et tv og sendte det retur. Det foregik helt normalt og jeg skal selvfølgelig betale for fragten. Så er den handel overstået og jeg køber derfor et nyt tv. Det er dette tv som jeg også betaler for fragten for, men modtager et tv som ikke er et
KDL40EX720BAEP. Jeg forstår ikke hvordan det kan misforstås. Det burde være ret klart at jeg er utilfreds over det tv som ikke er et KDL40EX720BAEP og som jeg har betalt for fragten for.

Hehe, der er godt nok ikke meget hjælp at hente herinde. Folk svarer jo på stråmænd. Er der ikke en som kan svare mig på to simple spørgsmål:

1. Er det lovligt for firmaet at sende en forkert model end den jeg har købt? Der står jo på deres hjemmeside og i de papirer jeg har fået at jeg skal modtage et
KDL40EX720BAEP.

2. Kan jeg få min fragt tilbage på det forkerte tv de har sendt?

Hvis nogle kan svare på det, ville det være fedt...



Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 08:37
Tænk alt det bøvl du var sluppet for, hvis du havde valgt at betale en smule ekstra, og så købe det i en fysisk butik - måske endda inkl. levering. Wink
 
M.v.h.
 
P.S.: Nej, det er ikke tilladt at sende en anden model, end hvad de har oplyst på hjemmesiden og/eller på faktura'en. Og ja, du er berettiget til at få fragten refunderet også!


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:

1. Er det lovligt for firmaet at sende en forkert model end den jeg har købt? Der står jo på deres hjemmeside og i de papirer jeg har fået at jeg skal modtage et KDL40EX720BAEP.


Hvis du modtager en var der ikke er i overensstemmelse med det du har bestilt, har du ret til at få ophævet handlen


Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:


2. Kan jeg få min fragt tilbage på det forkerte tv de har sendt?


Næppe, men de kan ombytte dit tv til den korrekte model - uden omkostninger for dig.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: db89
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:

Det gør mit ikke og kan vel derfor ikke være et KDL40EX720BAEP som Komplett ellers skriver på deres hjemmeside.


Hvad står der på mærkeskilt bagpå tv'et, kassen osv? Så kan du da hurtigt finde ud af om de har sendt en forkert model til dig.


Skrevet af: Captain Awesome
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 08:48
Tak for svarene. Selvom jeg stadig er lidt i tvivl om jeg kan få refunderet fragten Approve

Jeg kan nu ikke lige se hvad det skulle have hjulpet mig at købe det i en fysisk butik? Komplett har jo netop et pick-up-point, så man selv kan komme og hente/aflevere varerne, ligesom i en fysisk butik. Dog har du vel blot bedre rettigheder fordi det stadig tæller som et internetkøb. Elgiganten har lidt af det samme mener jeg.


Skrevet af: Captain Awesome
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:

Det gør mit ikke og kan vel derfor ikke være et KDL40EX720BAEP som Komplett ellers skriver på deres hjemmeside.


Hvad står der på mærkeskilt bagpå tv'et, kassen osv? Så kan du da hurtigt finde ud af om de har sendt en forkert model til dig.


Desværre sidder der bare to klistermærker hvor der står: MODEL NO KDL-40EX720. Altså intet om det er BAEP... Det tager jeg nu ikke så tungt, for det stod der også på det første jeg modtog og det havde både dansk sprog, land og manual med. Derudover virkede de forskellige features, som text tv...

Intet af det er til at finde eller virker på det nye tv... Confused


Skrevet af: Captain Awesome
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 09:30
Well, har snakket med Sony og tvet er helt klart forkert. De sagde også at de havde haft problemer med forkerte sendinger som var sendt ud til forhandlerne/kunderne og at jeg burde kunne overtale dem til at kreditere fragten.

Komplett var også flinke nok, selvom det krævede en kort forklaring og lidt overtalelse til at få krediteret fragten fra Norge til pick-up centeret. Derudover fandt jeg ud af at de havde skrevet forkert reg.nr. og kontonr. på krediteringen af mit første TV, så derfor havde jeg endnu ikke fået pengene fra det endnu. Ham som står i deres pickup center er ellers flink nok, men måske skulle han anskaffe sig et par briller Cool

Jeg takker for nogle af de konstruktive svar herinde og hvis andre kommer i samme knibe med forkert model, så kan man roligt forvente at få krediteret fragten, selvom man skal presse lidt på.

Lidt træls forløb med to tv... Nu må jeg hellere tage en pause fra Komplett og se om Elgiganten ikke kan være de næste til at skuffe mig Approve


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 09:37
Trist historie, som dog heldigvis fandt en fornuftig løsningSmile.
 
For mig står så bekræftelsen på, at jeg langt hellere vil købe dyrere av-enheder, hos den "Lille" forhandler, som jeg efter flere andre køb, har tillid til. At jeg så måske skal give et mindre "Merbeløb", der rager mig noget så inderligt - for jeg ved, at jeg i givet fald får den nødvendige service - uden dikkedarere Wink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 10:25
Rigtig Hother og hvis man ellers kikke ordentlig efter, så har jeg tit set at man kan få billiger end internet forhandler når man tager alle omkostninger  med, men der skal jo så bruges lidt fod arbejde.

men godt du fik god løsning på problemet.

mvh
Jan b 


-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: Captain Awesome
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 11:45
Tjaaaa, det ved jeg nu ikke helt. Jeg har da også tidligere fået defekte ting hos den lokale forhandler og steder som hifiklubben og fona. Men i har nok ret i at servicen er bedre hos ens lokale forhandler. Jeg har dog aldrig før oplevet at få leveret en forkert model, som i dette tilfælde. Har handlet før hos Komplett og de virkede ellers reelle nok. Men sådan et ærgeligt forløb kan man vel få alle steder. Nu venter jeg bare på pengene fra det første tv, så jeg kan aflevere det andet tv tilbage og få pengene for det.  


Skrevet af: gposch
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 19:03
Hvis alle bare havde samme holdning som Hother, var der ikke finanskrise i 2008 og nu. Groft sagt.


Skrevet af: Captain Awesome
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Hvis alle bare havde samme holdning som Hother, var der ikke finanskrise i 2008 og nu. Groft sagt.


Jeg tror at du mener, forkert sagt... LOL

Uden at komme ud i en længere diskussion, så giver det ikke ret meget mening det du skriver.


Skrevet af: gposch
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 19:29
Hvis alle havde Hothers holding, ville der være større indtjening i butikkerne, mindre butiksdød, flere arbejdspladser, igen flere penge i omløb, mere gang i hjulene, og sidste ende flere penge i bankerne.

Hvis du bare vidste hvilke avancer man køre med i dag og hvor presset markedet er pga. af internet handlen med brune vare, så ville du forstå det jeg skriver. Du render sikkert rundt med en forestilling om Komplett har over 20% på din handel. Det gør de fleste.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 19:34
 
 
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Hvis alle havde Hothers holding, ville der være større indtjening i butikkerne, mindre butiksdød, flere arbejdspladser, igen flere penge i omløb, mere gang i hjulene, og sidste ende flere penge i bankerne.

 Du render sikkert rundt med en forestilling om Komplett har over 20% på din handel. Det gør de fleste.
 
 Det er der vist ikke mange der kan være uenig med.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Captain Awesome
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Hvis alle havde Hothers holding, ville der være større indtjening i butikkerne, mindre butiksdød, flere arbejdspladser, igen flere penge i omløb, mere gang i hjulene, og sidste ende flere penge i bankerne.

Hvis du bare vidste hvilke avancer man køre med i dag og hvor presset markedet er pga. af internet handlen med brune vare, så ville du forstå det jeg skriver. Du render sikkert rundt med en forestilling om Komplett har over 20% på din handel. Det gør de fleste.


Det var da en stråmand der ville noget. Hvor har jeg givet til udtryk for at jeg tror at Komplett har over 20% avance på min handel?

Jeg kan ikke helt følge din tankegang, handler det i bund og grund ikke om antallet af kroner vi bruger, fremfor hvilke produkter vi bruger det på? Jeg kan ikke helt se hvorfor det du skriver skulle ske, men jeg må da også ærlig indrømme at jeg intet aner om det Smile. Du må ihvertfald meget gerne forklare hvordan det kan lade sig gøre, for umiddelbart virker det da kun til at være godt for IT branchen. Pengene skal vel komme et andet sted fra?     

Som jeg har forstået det, så bristede ejendomsboblen fordi der blev givet for mange dårlige lån ud til folk som ikke kunne betale dem tilbage. Det har avance blandt IT butikker vel intet at gøre med?


Skrevet af: Captain Awesome
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 21:35
Haha LOL det var måske lidt ot og i bagklogskabens lys kan jeg godt se at det nok vil kræve en længere forklaring, så du behøver ikke at svare...

Det var nu også mere fordi jeg var lidt træt af alle de stråmænd herinde Wink 


Skrevet af: fhp50
Skrevet den: 30-November-2011 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:

Jeg købte et Sony 40EX720 hos Komplett, men da der var en del backlight bleeding/clouding sendte jeg det tilbage og købte et nyt hos dem. Jeg har så lige hentet det nye EX720 hos dem, som burde være magen til, men til min store skuffelse kan jeg hverken vælge dansk sprog eller Danmark som land. Text tv virker heller ikke og der er ingen dansk manual med.

Dette er vel klare beviser på at tvet er parallelimporteret, sikkert fra et eller andet østland. Eller hvad? Er jeg helt galt på den? Er det ikke ulovligt det de har gjort? Kan jeg ikke forvente at mit TV virker på det danske marked!  

Mit spørgsmål er så. Hvad gør jeg i den her situation? Jeg er 100% sikker på at jeg skal have mine penge tilbage, men kan jeg på nogen måde opkræve noget godtgørelse for transport? Det er jo ikke ligefrem billigt at fragte tv frem og tilbage.

Skal jeg tage sådan en sag op i forbrugerrådet? For jeg mener da at hvis der er tale om et parallelimporteret tv er det ulovligt.

Jeg har aldrig oplevet noget lignende, så håber virkelig på hjælp i den her situation!   


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-November-2011 kl. 16:52
 
 Hvad vil du med det citat, uden at komme med en kommentar til det.???


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: EHansen
Skrevet den: 30-November-2011 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Trist historie, som dog heldigvis fandt en fornuftig løsningSmile.
 
For mig står så bekræftelsen på, at jeg langt hellere vil købe dyrere av-enheder, hos den "Lille" forhandler, som jeg efter flere andre køb, har tillid til. At jeg så måske skal give et mindre "Merbeløb", der rager mig noget så inderligt - for jeg ved, at jeg i givet fald får den nødvendige service - uden dikkedarere Wink
spørgsmålet er nok, hvordan du starter med køb hos den "lille" som ikke ender i kontant eller rabatten efter andres dårlige erfaringer som du ikke har endnu, og du efter 1ste køb ser den "lille" som utroværdig.

Så den lille er fin nok, det koster bare at skabe tilliden og du kan blive svært bedraget af dem, så er de store stygge ulve som ikke har de bedste ekspedienter men konkurrrencedygtige priser alligevel den fordel at du får pengene eller varen byttet med et smil og ikke skal kæmpe med den lille forhandler fordi de insisterer på du skal have et alternativ eller varen ombyttet.

så din tillid til den "lille" koster, og den betaler du så for over nogle køb, og derefter kan du måske anbefale dem, som du altså selv betalte for at erfare, eller du ender med at forklare andre hold jer væk, det kostede mig en dyr fragt etc....



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-November-2011 kl. 17:58
 
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
For mig står så bekræftelsen på, at jeg langt hellere vil købe dyrere av-enheder, hos den "Lille" forhandler, som jeg efter flere andre køb, har tillid til. At jeg så måske skal give et mindre "Merbeløb", der rager mig noget så inderligt - for jeg ved, at jeg i givet fald får den nødvendige service - uden dikkedarere Wink

 
 Helt enig med dig.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 30-November-2011 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:

Er det ikke også ligegyldigt hvorfor jeg handlede hos komplett? Hvis du virkelig vil have det at vide, så er det fordi jeg ikke har været tilfredse med dem.
 
Jeg fatter ikke du har handlet med Komplett når du ikke har været tilfreds med dem. Så har du jo selv bedt om problemerne.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
For mig står så bekræftelsen på, at jeg langt hellere vil købe dyrere av-enheder, hos den "Lille" forhandler, som jeg efter flere andre køb, har tillid til. At jeg så måske skal give et mindre "Merbeløb", der rager mig noget så inderligt - for jeg ved, at jeg i givet fald får den nødvendige service - uden dikkedarere Wink

 
 Helt enig med dig.
 
Jeg må ærligt indrømme, at min erfaring er 100% anderledes, har i længere tid støttet de små forhandlere, special butikkerne, dem som ligger en ære i at forsøge at sælge et godt produkt..
 
men da jeg er rendt i et par uheldige tydelige garanti sager og er blevet groft afvist, for dernæst direkte at få af vide at man i de små forretninger ikke har kapaciteten til at klare klage sager, så jeg jeg skiftet mening..
 
Hvis man ved præcist hvilket produkt man vil have, så er en stor forhandler tit det letteste, da en garanti sag let kan løses i et RMA system, tit uden besvære for kunden.
 
har dog købt de sidste tv hos Hifiklubben (nej ikke set som en special forhandler) pga. konkurrence dygtig pris, og intet andet.
 
så længe man sikre sig det ikke er parallel import, så man kan bruge de officielle kanaler, så er det normalt ikke et problem, du bliver alligevel henvist til dem af de små forretninger, hvorfor så betale 20% mere for 0% ekstra service..
 
Derudover blev min Svigermor GROFT misbrugt af en "specialist" i deres by, hvor hun for det første endte med et Beovision 8 uden DVB tuner til Sølle 33000kr, og dernæst prakket et latterligt overdrevet dyrt sattelit system på, for at hun ville se viasat golf (hvilket hendes tvungne antenne forening faktisk udbød over stofa boksen).
 
og derefter forsøgte han at bilde hende ind at hendes køkken tv, et samsung B450 ikke kunne klare DVB-C og hun SKULLE købe et enormt dyrt tv, derude hvis hun ville se tv..
 
RENT misbrug af en IKKE teknisk servant person.
 
SÅ nej jeg stoler ikke blindt på forhandlere, og får de økonomien i klemme, så er de lige så hurtige til at klappe i som alle andre.
 
bedste service jeg har fået på elektronik er faktisk oplevet i Bilka, tro det eller ej.
 
og er ved at have købt en større flåde elektronik, både personligt, for firmaer og for venner.
 
Dog for tiden hænger jeg mest i hifiklubben, dog kun en butik, da jeg ikke bryder mig om kæden, men jeg har en person som jeg er rigtig glad for at handle med.
 
hvilket har lokket mig til Fazon F5, PV1, Motif højtaler sæt, 3 tv og diverse. så ja service betyder da også noget. men da det er en rimlig stor kæde, så har garantisagerne også været løst med bravur.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: nemligja
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 07:30
Øh. Samsung B450 har altså dvb-C tuner indbygget.


Skrevet af: nemligja
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 07:35
Folk skal naturligvis selv bestemme og det er prisen eller service man går efter, men man skal bare lade være med at bitche på diverse forums som trustpilot hvis den billigste forhandler man kunne finde ikke kan finde ud af diverse ting og man så brokker sig over dårlig service, for service er noget man betaler for. 

Ryster på hovedet over når folk bitcher over bla. Jem & Fix og hvor dårlig service de giver. Ja de reklamerer jo endda over at de kun rådgiver på prisen.. Ja ved godt det ikke lige havde noget med "vores" produkter at gøre LOL


Skrevet af: madass32
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 11:14
Tror faktisk man generelt kan få en fin service på internettet, da det jo er et rimelig væsentligt konkurrenceparameter, da internetbutikkerne imellem ikke er så store prisforskel på populære produkter. Og med hjemmesider som trustPilot og recordere til at påpege et hvert problem så er de tvunget til at have en god "post buy service". 

det man får for sin "overbetaling" i de fysiske butikker er vejledning og her tror jeg at vejledningen er bedre i de små butikker, generalt.


Skrevet af: DavidHimself
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:

Som jeg har forstået det, ifølge Sony, så er KDL40EX720BAEP det som virker til det nordiske/danske marked. Det gør mit ikke og kan vel derfor ikke være et KDL40EX720BAEP som Komplett ellers skriver på deres hjemmeside.


Må være ærligt at sige jeg har ikke har læst alle posts i tråden - men der er umiddelbart ikke nogen der beder ham se bag på TV'et efter hele model nummeret så vi kan få afklaret om det rent faktisk er BAEP modellen eller hvad det er Wink eller spørger om tv'et måske bare var defekt.

Parallelimport eller ej, så vil det jo virke i DK - jeg tvivler stærkt på at en hvilken som helst forhandler med vilje vil sende TV ud som slet ikke virker i DK. Hvad ville de vinde ved det? Smile


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 13:25
 
  
Oprindeligt skrevet af Captain Awesome Captain Awesome skrev:

Som jeg har forstået det, ifølge Sony, så er KDL40EX720BAEP det som virker til det nordiske/danske marked. Det gør mit ikke og kan vel derfor ikke være et KDL40EX720BAEP som Komplett ellers skriver på deres hjemmeside.

 Hvad er så modelnummeret på det TV du har fået i stedet for.?
 


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 13:47
Sagen er vist afsluttet, se side 2. Ved ikke lige hvorfor den bliver genoplivet igår?


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-December-2011 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Sagen er vist afsluttet, se side 2. Ved ikke lige hvorfor den bliver genoplivet igår?
Nemlig så, og som jeg læser det, var fejlen opstået hos Sony.
Og et lille indspark, man kan ikke tage for givet, at pris/service/kvalitet hænger sammen. Jeg har andre erfaringer, sågar med et velrenommeret firma.
Konklusionen kan vel kun være, man skal ikke forvente det store, ved de billigste netbutikker ( såmænd heller ikke i fysiske butikker ). Men blot lade sig overraske, hvis servicen alligevel er i top.
Netbutiksejer kan heller ikke være lykken, det virker jo som om, at de fleste kunder bruger dem som demo/bytte centraler.


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650



Print side | Luk vindue