Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19370
|
Sendt: 07-September-2011 kl. 06:10 |
Captain Awesome skrev:
Det kan da umuligt være lovligt at sælge et tv i Danmark under en modelbetegnelse (KDL40EX720BAEP, som virker i Danmark) og så sende et som ikke er, og som muligvis er er parallelimporteret. I teorien er det jo stort set det samme som at sende mig et forkert tv. |
Parallelimporten har intet at sige!
Captain Awesome skrev:
Skal man ikke også gøre opmærksom på hvis det er parallelimporteret. |
Nej, forhandleren bestemmer helt og holdent selv, hvem han køber varen fra. Det skal du ikek blande dig i.
Captain Awesome skrev:
Men ligegyldigt hvad, så står der en ting på deres hjemmeside og jeg har fået noget andet. Jeg forventer da heller ikke at få en xbox hvis jeg bestiller en playstation. |
Så tag fat i dem og hør, hvad der er galt. De har jo så fin en service. Klaus
|
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19370
|
Sendt: 07-September-2011 kl. 06:12 |
Captain Awesome skrev:
Og jeg har jo også betalt for at få det fragtet fra Norge til København... Kan da ikke være rigtigt at jeg skal betale for det... |
Hvorfor ikke? Du købte et tv, som du sendte retur og har derefter købt et nyt (som jeg forstår det). Havde du i stedet klaget over det første er det op til sælger at betale transporten. I og med du så foretager den næste handel skal du betale porto. Klaus
|
|
|
Captain Awesome
Bruger
Oprettet: 08-April-2010
Status: Offline
Point: 54
|
Sendt: 07-September-2011 kl. 07:52 |
Okay. Jeg har forstået at de ikke skal oplyse at det er parallelimporteret, men jeg er stadig ikke blevet klogere på om det er lovligt at sende en anden model end den oplyste. Som jeg har forstået det, ifølge Sony, så er KDL40EX720BAEP det som virker til det nordiske/danske marked. Det gør mit ikke og kan vel derfor ikke være et KDL40EX720BAEP som Komplett ellers skriver på deres hjemmeside.
Og angående fragten, så har du forstået det forkert. Jeg købte først et tv og sendte det retur. Det foregik helt normalt og jeg skal selvfølgelig betale for fragten. Så er den handel overstået og jeg køber derfor et nyt tv. Det er dette tv som jeg også betaler for fragten for, men modtager et tv som ikke er et KDL40EX720BAEP. Jeg forstår ikke hvordan det kan misforstås. Det burde være ret klart at jeg er utilfreds over det tv som ikke er et KDL40EX720BAEP og som jeg har betalt for fragten for.
Hehe, der er godt nok ikke meget hjælp at hente herinde. Folk svarer jo på stråmænd. Er der ikke en som kan svare mig på to simple spørgsmål:
1. Er det lovligt for firmaet at sende en forkert model end den jeg har købt? Der står jo på deres hjemmeside og i de papirer jeg har fået at jeg skal modtage et KDL40EX720BAEP.
2. Kan jeg få min fragt tilbage på det forkerte tv de har sendt?
Hvis nogle kan svare på det, ville det være fedt...
Redigeret af Captain Awesome - 07-September-2011 kl. 07:55
|
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
|
Sendt: 07-September-2011 kl. 08:37 |
Tænk alt det bøvl du var sluppet for, hvis du havde valgt at betale en smule ekstra, og så købe det i en fysisk butik - måske endda inkl. levering. M.v.h. P.S.: Nej, det er ikke tilladt at sende en anden model, end hvad de har oplyst på hjemmesiden og/eller på faktura'en. Og ja, du er berettiget til at få fragten refunderet også!
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19370
|
Sendt: 07-September-2011 kl. 08:38 |
Captain Awesome skrev:
1. Er det lovligt for firmaet at sende en forkert model end den jeg har købt? Der står jo på deres hjemmeside og i de papirer jeg har fået at jeg skal modtage et KDL40EX720BAEP. |
Hvis du modtager en var der ikke er i overensstemmelse med det du har bestilt, har du ret til at få ophævet handlen
Captain Awesome skrev:
2. Kan jeg få min fragt tilbage på det forkerte tv de har sendt?
|
Næppe, men de kan ombytte dit tv til den korrekte model - uden omkostninger for dig. Klaus
|
|
|
db89
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
|
Sendt: 07-September-2011 kl. 08:45 |
Captain Awesome skrev:
Det gør mit ikke og kan vel derfor ikke være et KDL40EX720BAEP som Komplett ellers skriver på deres hjemmeside.
|
Hvad står der på mærkeskilt bagpå tv'et, kassen osv? Så kan du da hurtigt finde ud af om de har sendt en forkert model til dig.
|
|
Captain Awesome
Bruger
Oprettet: 08-April-2010
Status: Offline
Point: 54
|
Sendt: 07-September-2011 kl. 08:48 |
Tak for svarene. Selvom jeg stadig er lidt i tvivl om jeg kan få refunderet fragten Jeg kan nu ikke lige se hvad det skulle have hjulpet mig at købe det i en fysisk butik? Komplett har jo netop et pick-up-point, så man selv kan komme og hente/aflevere varerne, ligesom i en fysisk butik. Dog har du vel blot bedre rettigheder fordi det stadig tæller som et internetkøb. Elgiganten har lidt af det samme mener jeg.
|
|
Captain Awesome
Bruger
Oprettet: 08-April-2010
Status: Offline
Point: 54
|
Sendt: 07-September-2011 kl. 08:52 |
db89 skrev:
Captain Awesome skrev:
Det gør mit ikke og kan vel derfor ikke være et KDL40EX720BAEP som Komplett ellers skriver på deres hjemmeside.
|
Hvad står der på mærkeskilt bagpå tv'et, kassen osv? Så kan du da hurtigt finde ud af om de har sendt en forkert model til dig.
|
Desværre sidder der bare to klistermærker hvor der står: MODEL NO KDL-40EX720. Altså intet om det er BAEP... Det tager jeg nu ikke så tungt, for det stod der også på det første jeg modtog og det havde både dansk sprog, land og manual med. Derudover virkede de forskellige features, som text tv... Intet af det er til at finde eller virker på det nye tv...
|
|
Captain Awesome
Bruger
Oprettet: 08-April-2010
Status: Offline
Point: 54
|
Sendt: 07-September-2011 kl. 09:30 |
Well, har snakket med Sony og tvet er helt klart forkert. De sagde også at de havde haft problemer med forkerte sendinger som var sendt ud til forhandlerne/kunderne og at jeg burde kunne overtale dem til at kreditere fragten. Komplett var også flinke nok, selvom det krævede en kort forklaring og lidt overtalelse til at få krediteret fragten fra Norge til pick-up centeret. Derudover fandt jeg ud af at de havde skrevet forkert reg.nr. og kontonr. på krediteringen af mit første TV, så derfor havde jeg endnu ikke fået pengene fra det endnu. Ham som står i deres pickup center er ellers flink nok, men måske skulle han anskaffe sig et par briller Jeg takker for nogle af de konstruktive svar herinde og hvis andre kommer i samme knibe med forkert model, så kan man roligt forvente at få krediteret fragten, selvom man skal presse lidt på. Lidt træls forløb med to tv... Nu må jeg hellere tage en pause fra Komplett og se om Elgiganten ikke kan være de næste til at skuffe mig
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
|
Sendt: 07-September-2011 kl. 09:37 |
Trist historie, som dog heldigvis fandt en fornuftig løsning .
For mig står så bekræftelsen på, at jeg langt hellere vil købe dyrere av-enheder, hos den "Lille" forhandler, som jeg efter flere andre køb, har tillid til. At jeg så måske skal give et mindre "Merbeløb", der rager mig noget så inderligt - for jeg ved, at jeg i givet fald får den nødvendige service - uden dikkedarere
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
jb17j
Super bruger
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
|
Sendt: 07-September-2011 kl. 10:25 |
Rigtig Hother og hvis man ellers kikke ordentlig efter, så har jeg tit set at man kan få billiger end internet forhandler når man tager alle omkostninger med, men der skal jo så bruges lidt fod arbejde.
men godt du fik god løsning på problemet.
mvh Jan b
|
Mvh Jan B
|
|
Captain Awesome
Bruger
Oprettet: 08-April-2010
Status: Offline
Point: 54
|
Sendt: 07-September-2011 kl. 11:45 |
Tjaaaa, det ved jeg nu ikke helt. Jeg har da også tidligere fået defekte ting hos den lokale forhandler og steder som hifiklubben og fona. Men i har nok ret i at servicen er bedre hos ens lokale forhandler. Jeg har dog aldrig før oplevet at få leveret en forkert model, som i dette tilfælde. Har handlet før hos Komplett og de virkede ellers reelle nok. Men sådan et ærgeligt forløb kan man vel få alle steder. Nu venter jeg bare på pengene fra det første tv, så jeg kan aflevere det andet tv tilbage og få pengene for det.
|
|