recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp! MacBook Pro skærmproblemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp! MacBook Pro skærmproblemer

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 10:38
Forsikringen - så finder de reperatør
+ 70 positive handler!
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 12:26
Samme model (blot med 2 GHz processor) og stort set samme problem. Det opstod efter jeg havde opgraderet fra de oprindelige 4 GB RAM til 16 GB RAM og sat en SDD HHD i. Det kom først et godt stykke tid efter.

Min arbejdsplads, som ejer computeren, konstaterede at skærmkortet var gået og købte en ny computer til mig. Jeg monterede original RAM og HDD og afleverede den defekte maskine tilbage.

Og nu kommer så den sjove del af historien: Jeg fik på et tidspunkt brug for en ekstra computer og bad om at få lov til at låne den gamle maskine, som fortsat stod på en hylde. Og da jeg startede den, virkede skærmkortet uden problemer! Fedt nok - i med 16 GB RAM og SDD disk igen. For blot at konstatere, at skærmkortet kort efter gik ned igen. Et skift til de originale dele hjalp ikke - med det samme. Men efter et stykke tid er billedet blevet normalt igen. Mystisk.

Så skynd dig at få den repareret på forsikringen, men jeg ville overveje, om jeg kunne nøjes med 8 GB RAM.

Redigeret af ThomasP - 23-September-2014 kl. 12:27
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 14:01
Min er også monteret med SSD...

Hvad er Jeres bud på hvad der er "gået" på den - det som jeg skal fortælle forsikringen?

Mvh
Mads
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Mads A Mads A skrev:

Min er også monteret med SSD...

Hvad er Jeres bud på hvad der er "gået" på den - det som jeg skal fortælle forsikringen?

Mvh
Mads

Du skriver vel bare som det er, at der er problemer med skærmbilledet - så finder Apple-værkstedet ud af om det er skærm, systemboard eller grafikkort.
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 19:15

Du skal nok lige læse hvad de skriver med småt. Jeg havde en sag med en fryser og da sagde de at de kun dækkede mod kortslutning, så da der stadig var gang i min kompressor var der ingen dækning.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2014 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

<span style="line-height: 1.4;">Hvad er Jeres bud på hvad der er "gået" på den - det som jeg skal fortælle forsikringen?
</span>
Du skal nok lige læse hvad de skriver med småt. Jeg havde en sag med en fryser og da sagde de at de kun dækkede mod kortslutning, så da der stadig var gang i min kompressor var der ingen dækning.

Det er ikke nødvendigt på en elektronikdækning
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu