|
hjælp med surround anlæg |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Killingkalle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-April-2014 Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Maj-2014 kl. 16:46 |
jeg har lige købt mig en center højtaler da jeg vil hører talen klar og tydeligt. nu vil jeg hører jer kloge hoveder herinde hvordan jeg via indstillinger på min forstærker kan få maks ud af min center.
efter at have sat det op kan jeg hører talen bedre, men synes stadig det mangler det sidste.
mit setup er 2 cerwin vega gulvhøjtaler 12 tommer, JBL Loft 20 center og Sony 5.2 Surround receiver STR-DH540. på forhånd tak. Kalle (: |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vælg center via "channel knappen", og skru 1-2 db op med piltasterne.
|
|
![]() |
|
Killingkalle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-April-2014 Status: Offline Point: 10 |
hej Kampus. der er ingen Channel knap på min fjernbetjening. er der en anden knap jeg kan bruge?
Kalle (:
|
|
![]() |
|
fandt den via menuen. tak for hjælpen (:
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det vil også hjælpe ved at stille på Crossover, ikke alene på Center, men på alle højttalere, både for og bag samt SW. Hvilke indstillinger haves lige nu.?
Dine fronter kan sagtens stilles til Large.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
hej Radiomanden. cross over indstillingen er grå i menuen dvs. jeg ikke kan vælge den. lige nu står begge Gulvhøjtaler på Large med 0.0 DB og min center også large med 10.00+ db. og synes lige nu det virker okay. jeg har ingen Subwoofer.
Kalle (:
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Andre recievere har flere indstillingsmuligheder. Delefrekvens og Equaliser, hvor mellemtonen kan forbedres, så dialogen blir endnu tydeligere.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |