|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
||
Hurtigste 65 W X2: Athlon 64 X2 5600+ 1 MB.
Brug ikke Phenom - højt idle-forbrug. EDIT: rasmuskarlsens skema viser, at de nye Phenoms idle-forbrug er blevet meget mindre, så måske er de brugbare. Redigeret af jeje - 14-September-2008 kl. 22:45 |
|||
![]() |
|||
rasmuskarlsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Status: Offline Point: 193 |
![]() |
||
Har postet et skema ovenfor, som nok giver nogle interesante vinkler, i forhold til denne diskusion. Det viser sig jo at E8400 ikke bruger noget strøm overhovedet næsten :)
Mens at AMD's 9350e dog viser sig en interresant komponent i en HTPC. (Udfra strømforbrug) Dog er det så ærgeligt hvis man læser om dens ydelse (Som vi på forhånd slår fast er bedre end 4850e) CPU sammenligning, Benchmark i spil samt programmer. Bl.a. Intel E8400 VS AMD 9350e Så er det jo helt galt! Altså når en E8400 bruger så lidt i strøm. Så kan jeg ikke se nogen grund til at vælge en AMD løsning (Hvor stort set det eneste grundlag nu er at gøre det pga det onbaord grafikkort -Hvor man så kunne aflaste CPU'en her ved at lade GPU'en tage over ved f.eks. videoafspilning) Hvis E8400 bruger så lidt strøm alligevel, så er det jo lige meget om intels onboard grafikkort ikke yder så godt som AMD's onboard? Så bruger Intels CPU jo bare selv kræfterne på at afspille filmen f.eks. Når den alligevel ikke bruger mere strøm, så mister man jo stort set ingenting ved at gøre det på denne måde. Derudover får man jo en væsentligt bedre CPU... Redigeret af rasmuskarlsen - 14-September-2008 kl. 22:53 |
|||
![]() |
|||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||
Skal liges siges at det er ikke så mange programmer endnu som kan bruge 4 kerner, så der er sikkert programmer som kører hurtigere på en x2 5600+ eller 4850e end de gør på den phenom 9350e. |
|||
![]() |
|||
rasmuskarlsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Status: Offline Point: 193 |
![]() |
||
Venligst lige kommenter mit svar i min seneste post. Har lige lavet en opdatering på det, som jeg meget gerne vil høres jeres synspunkt på :)
Redigeret af rasmuskarlsen - 14-September-2008 kl. 22:52 |
|||
![]() |
|||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
||
Forskellen i strømforbrug på de 2 forskellige systemer er ret lille i forvejen, så det skal ikke være derfor du vælger den ene eller den anden. Hvis du gerne vil have en computer med den hurtigste cpu, så synes jeg du skal vælge det... |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jamen har bare selv svært ved at finde argumenter for AMD løsningen nu. Det eneste kunne være at CPU'en er lidt dyrere ved at vælge Intel løsningen.. Men så tror jeg også den stopper der? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Også har du jo også valgt.. Det er jo kun dit valg, jeg valgte mit hardware udfra hvad min HTPC skulle bruges til, hvis du mener en hurtig cpu er nødvendig til dit forbrug, jamen så er det naturligvis det du skal vælge.. Redigeret af Pizzabager - 14-September-2008 kl. 23:09 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja nemlig. Ved godt det er lidt overkill... Men 600 mere, og så får jeg næsten en dobbelt så god computer i ydelse... Det er altså også værd at tage med.
Og eftersom vi kan udelukke strømforbrug, elelr i hvert fald sætte det lig hinanden, så er det ikke en faktor mere jo. Så kan jeg altid tilkøbe et GFX senere, hvis jeg får behov for det. Og den E8400 er helt håbløs sammen med onboard Grafik i spil, hvis jeg får lyst til det. Men til brug ved multitasking og have en masse ting kørende samtidigt, så er Intels jo bedre -Har jeg selv læst i testene jo.. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Som tidligere skrevet, hvis det er multi tasking med en masse ting kørende samtidig, som du har brug på på din HTPC, så er det jo lige sådan en du skal have.. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Okay. Jeg siger tak for diskutionen...
Vil bestille det hele imorgen middag så. Hvis der er nogle der har nogle sidste Quotes til dette indlæg, så må i meget gerne fyre løs. Så vil jeg læse det imorgen inden jeg bestiller.. |
|||
![]() |
|||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
||
Det er ikke et entydigt billede m.h.t. til hvilken CPU, der er hurtigst, se bare her. Supreme Commander kører næsten dobbelt så hurtigt på 9350e i forhold til E8500 (3,16 GHz). Tilsyneladende kan mange applikationer kun udnytte 2 kerner i dag. Det ændrer sig nok i fremtiden.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja har også lige læst den test... Men du kan så vende den om og sige, at det kun er i det enkelte tilfælde (tror jeg) at 9350e vinder. Alle andre sammenligner i det link du henviser til vinder Intel...
Hvis vi udelukkende snakker CPU kræfter. Så tror jeg ikke det er det rigtige tidspunkt at investere i Quad Core (Hvis du sammenligner prisen med hvad du får af samme kræfter hos en Duo 2 Core) De er ikke gode nok endnu... Efter min mening af hvad jeg har set i test's Mit eneste Argument for at købe den 9350e, var egentlig bare så jeg kunne få det AMD bundkort med 790GX Chipsæt :) Men det kan ikke rigtig betale sig jo, når der er så meget forskel i de 2 cpu'er, og de koster det samme ca. Redigeret af rasmuskarlsen - 15-September-2008 kl. 01:13 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |