recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp mit tv blinker ?? Pioneer 508XD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp mit tv blinker ?? Pioneer 508XD

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Der var bl.a. en Pio PDP-6090H, Pana 50V10, 46G15, osv. Ingen af dem er i budget-klassen. Alle havde en eller form for flimmer, uanset om kilden var DVB-T, sat, BD...

Jeg køber et tv for at se på billedmaterialet, ikke flimmer. Men hey, hvis man vil give 30K for at se på flimmer, er man velkommen.
Må man spørge hvor du så de pågældende modeller ? Smile
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Der var bl.a. en Pio PDP-6090H, Pana 50V10, 46G15, osv. Ingen af dem er i budget-klassen. Alle havde en eller form for flimmer, uanset om kilden var DVB-T, sat, BD...

Jeg køber et tv for at se på billedmaterialet, ikke flimmer. Men hey, hvis man vil give 30K for at se på flimmer, er man velkommen.

Pana modellerne i Fona, Pio og Samsung i Expert, noget forskelligt i HFK og Elgiganten.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 00:18

Pana modellerne i Fona, Pio og Samsung i Expert, noget forskelligt i HFK og Elgiganten.

Dead LOL LOL LOL LOL LOL

Intet under, at det flimrede for dine øjne...

M.v.h.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Dead LOL LOL LOL LOL LOL

M.v.h.

Hvorfor?

Har du en eller anden lam, udslidt "forklaring" om, at de alle var dårligt indstillede? Det var de ikke. Jeg fik sælgerne til at sætte skærmene til film/movie/cinema/pure mode.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 00:47
Det har vist været en lang dag LOL
Kan du fortælle hvilken butik du så Pioneers 6090 ?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 01:53
Jeg skifter direkte fra CRT tv til Plasma tv. Det må være fordi jeg ikke kan SE god billedkvalitet!

Hjælp. Jeg trænger til briller...Cry
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 02:29

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.

Hvorfor?

Har du en eller anden lam, udslidt "forklaring" om, at de alle var dårligt indstillede? Det var de ikke. Jeg fik sælgerne til at sætte skærmene til film/movie/cinema/pure mode.

Nu er den helleige grav ikke velbevaret, blot fordi man skifter over til dén indstilling. Der skal stadig pilles yderligere ved indstillingerne, for at få et mere korrekt billede.

M.v.h.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 07:06
Phdream

Hvor har du set en skærm i pure mode.
har aldrig set en krp modeller i nogen af de butikker

men kan du så forklar mig hvis du siger en pio har en masse fosfor slør og flimmer
hvorfor du er stort set er den eneste som skriver om det.
jeg kunne aldrig drømme om at skrive, jeg har set en skærm i en butik
derefter lave en bedømmelse af den.
tak har prøvet og købe en skærm efter et kig i en butik. det er første og sidste gang

fair nok du ikke kan lide plasma tv, for jeg kan heller ikke lide lcd. slet ikke som et primære tv. 
forskellen for mig er bare at alle dem som laver lcd tv, fylder dem med motion systemer og laver deres egen form for billedekvalitet. så på nogen skærme er det så slemt at tv avisen ligner tegnefilm

tro mig når Otto fra AV-Precision kommer med hans lcd model.
så kommer der en lcd model, som de skulle være bygget for længe siden.
det bliver et meget mere korrekt billede.
men dem som kan lide et "fona" billede. de bliver rigtig skuffede.

Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 09:16

Nu ved jeg ikke om du nogensinde selv har haft et plasma TV, derhjemme, der kører 100hz. For ja, hvis du står i en butik med 20 TV, så vil plasma give noget flimmer, fordi du ser en masse paneler ud af øjenkrogen, som du ikke fokuserer på etc., og de kører muligvis endda med forskellig frekvens, hvilket ikke gør det bedre. Men hvis du ser på ET ENKELT tv, så er det kun, hvis der er et meget lyst billede du kan ane lidt flimmer, eller hvis du kigger ud i rummet på noget andet og ser TV'et ud af øjenkrogen, der kan de lyse områder i billedet godt flimre. Men jeg ser det ikke som noget problem - jeg har det med at kigge på skærmen når jeg ser TV/film Wink
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 11:16

Jeg ville godt høre hvor du havde fået demonstreret Pioneer 6090 ? Hvilken butik ?

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 12:38
Fint fint, plasma er det bedste i verden, den hellige gral, bla. bla., og ingen må kritisere den.

Hvis tumperne så kunne tænke med hovedet i stedet for røven, ville de se, at jeg aldrig har kritiseret eller anfægtet plasma-skærmes billedkvalitet. Jeg kritiserer alle de andre mangler, som plasma lider af: flimmer, fosfor-slør, buzz, osv. At folk har selvværdsproblemer, læsevanskeligheder, og andre mindreværdskomplekser, hvilket gør dem meget følsomme over for kritik, kan jeg ikke gøre for.

Jeg ville bringe lidt balance i regnskabet, være et modsvar til plasma-rygklapperne, men gider ikke spilde mere tid. Man skal åbenbart være en tåbe, for at kunne mænge sig med tåber, og dét gider jeg ikke, for jeg har bedre ting at lave.

God fornøjelse med at klappe hinandens rygge og nikke jeres hoveder af i anerkendelse over plasmas "fortræffeligheder".
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2010 kl. 12:45
Intet er perfekt - hverken LCD, plasma eller OLED. De har hver deres styrker og svagheder.
Personligt synes jeg at LCD teknologiens ulemper ødelægger billedet mere, end plasma teknologiens ulemper. Det er selvfølgelig noget hver enkelt skal op med sig selv.

Desuden så summer LCD-skærme også i stor stil. Wink

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu