|
Hjælp - RAID vs. Spanning |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Er det ikke mere surt kun at have den halve kapacitet fordi det hele er spejlet? Personligt er det kun nogle få ting jeg anser som "vigtige". De ting jeg primært har savnet efter nedbrug har været mailadresser på venner og bekendte, mails jeg har sendt og modtaget gennem tiderne, mine msn og icq logins, mine bookmarks og min musik. Derudover har jeg som jobsøgende en bunke ansøgninger liggende som dokumentation. Alt andet kan jeg godt undvære. Ovennævnte ting sørger jeg for at have liggende både på min nas, min stationære maskine og min netbook. Det betyder at samtlige tre maskiner skal gå i hegnet før de data er væk. Tilsvarende skal jeg ved et uheld komme til at slette ting tre steder før det går galt. Jeg kunne i stedet vælge at køre raid 1 på min nas og have tingene liggende der, men hvis jeg er fumlefingret og får trykket delete på den forkerte mappe så er det gone. Hvis controlleren i min nas fucker op og får skrevet noget forkert, er det sandsynligvis skrevet forkert på begge diske. Så i stedet for at have to diske med ens indhold i min nas vil jeg hellere have en disk i nas'en og en disk i min stationære og have det jeg føler er vigtigt liggende begge steder. Det kan selvfølgelig gøres på mange andre måder, men hvis du alligevel beslutter dig for kun at få glæde af halvdelen af den diskplads du smider i din nas (raid 1) så kan du da lige så godt smide halvdelen af diskene i en anden maskine og have to steder du skal kvaje dig med deleteknappen før skidtet er væk.. ![]() |
||
![]() |
||
jimjim86 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 126 |
|
Helt enig - har også besluttet mif or at gå uden om RAID - har som du selv siger alle de vigtige dokumenter på flere forskellige maskiner samt dropbox :)
|
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
|
Men Dropbox? det er nok et af de sidste steder jeg vile lægge mine "private" filer. "Fælles for alle de amerikanske udbydere er, at de er forpligtet til at give myndighederne adgang til filerne, hvis de ønsker det." (check lige komentarerne til artiklen) Redigeret af michael9000 - 28-April-2012 kl. 03:45 |
||
![]() |
||
jimjim86 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-August-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 126 |
|
hmm, tak for info angående dropbox. Den må jeg lige genoverveje
|
||
![]() |
||
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
|
Hey
Kiggede og læste lige jeg vil bare tilføje jeg bruger unRAID http://lime-technology.com/ Minder meget om RAID5, havde en gammel kasse, smed et bunkort i, noget ram , en usbstik til at køre programmet fra Og så 3 Harddiske i kassen
den har ikke været slukket i 2 år, kører kanon |
||
![]() |
||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
|
![]() Og nu vi er ved software baseret raid kan jeg da lige smide Windows Server på bordet som en anden mulighed.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |