recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp: SSD Windows
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp: SSD Windows

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 15:50
Denne Nørd forklare det næsten endnu bedre, men bemærk han benytter et externe DVD drev, da der ikke er DVD drev i hans Notebook.

Kloning for begynder
mvh Infinity
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 17:30
PRÆCIS hvad mener du egentlig er noget VÅS? - at jeg ikke lige helt havde set manden havde en sprit ny bærbar (og sorry for det) så er det sg fremgangsmåden. Feel free til at udelade de punkter som kun er nødvendige hvis der først skal ryddes op.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2014 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

PRÆCIS hvad mener du egentlig er noget VÅS? - at jeg ikke lige helt havde set manden havde en sprit ny bærbar (og sorry for det) så er det sg fremgangsmåden. Feel free til at udelade de punkter som kun er nødvendige hvis der først skal ryddes op.

Præcis hvad der er vås ? Hver et ord du skrev!
Trådstarter med at skrive "jeg har lige købt mig en ny bærbar...."
Og det er udgangs punktet, som du åbenbart sprang over og det gad du så ikke lige læse, og det er åbenbart formeget at forlange at du skal vide hvad du svarer på.

Skal vi tage den i pap: DER ER IKKE 750 GB DATA PÅ EN NY BÆRBAR.
mvh Infinity
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 00:02
Ikke for at chikanerer nogen - men som udgangspunkt mener jeg også at man i det mindste bør læse trådstarters indlæg, før man svarer.
Til top
londahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Sted: Lolland,Danmark
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér londahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 02:09
Oprindeligt skrevet af rasmusvn rasmusvn skrev:

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-key-only

Ignorer ordet upgrade...

Jeg synes du skal følge dette råd hvis det alligevel er en ny maskine.

På den måde kommer du af med alt det bloatware asus sikkert har smidt på maskinen
LG 47LM620T, Pioneer VSX-922K, 4x Cerwin-Vega! V-5M, 1x Cerwin-Vega! V-5C, 1x Cerwin-Vega! LW-12X
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af londahl londahl skrev:

Ignorer ordet upgrade...

Jeg synes du skal følge dette råd hvis det alligevel er en ny maskine.

På den måde kommer du af med alt det bloatware asus sikkert har smidt på maskinen

Præcis også hvad jeg ville anbefale trådstarter at gøre. En frisk installation på en formateret HD, må vel altid betragtes som det optimale.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 09:52

Ignorer ordet upgrade...

Jeg er spændt på at høre resultatet, hvis trådstarter vælger denne metode. Det der interesserer mig er for det første om man kan bruge metoden på en PC med preinstalleret Windows leveret uden Windows DVD, og om man virkelig får muligheden for at installere senere eller bruge en ISO fil som beskrevet, og at Windows ikke bliver installeret her og nu, når man klikker på "Install Windows 8.1" eller "Install Windows 8"

Håber trådstarter melder tilbage.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 10:51
Alternativt kan han låne en Windows 8 installations DVD af en kamerat, familie eller lignende.

Jeg har gjort det flere gange og så sent som i søndags på min svigermors bærbar. Dette var dog med Windows 7 men har også gjort det med Windows 8. Jeg formaterede hendes bærbar efter at have backet alt relevant op på en ekstern haddisk. Anvendte vores egen Windows 7 installations DVD. Brugte Windows key der var placeret på bagsiden af bærbaren.

I og med det er en OEM Windows key der medfølger på præinstalleret PCer. Skal man, hvis man formatere, aktivere den efterfølgende ved Microsoft over telefon. Telefon nummeret kan findes: Kontrolpanel - System og Sikkerhed - System - Tryk på linket i bunden det lyder noget med automatisk aktivering. 

Har som sagt anvendt denne procedure flere gange.

Redigeret af Silentbob - 04-Februar-2014 kl. 10:53
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

I og med det er en OEM Windows key der medfølger på præinstalleret PCer. Skal man, hvis man formatere, aktivere den efterfølgende ved Microsoft over telefon. Telefon nummeret kan findes: Kontrolpanel - System og Sikkerhed - System - Tryk på linket i bunden det lyder noget med automatisk aktivering. 

Ja, eller man benytter "Advanced Tokens Manager" til at gemme aktiverings oplysningerne: http://www.com-magazin.de/praxis/windows-8/setup-dvd-windows-8-erstellen-224260.html?page=2_windows-8-aktivierung-sichern

Men hvis man samtidig med formatering skifter hardware i maskinen (f.eks HDD) slipper man muligvis ikke for en genaktivering.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Præcis hvad der er vås ? Hver et ord du skrev!
Trådstarter med at skrive "jeg har lige købt mig en ny bærbar...."
Og det er udgangs punktet, som du åbenbart sprang over og det gad du så ikke lige læse, og det er åbenbart formeget at forlange at du skal vide hvad du svarer på.

Skal vi tage den i pap: DER ER IKKE 750 GB DATA PÅ EN NY BÆRBAR.

Skal vi tage den korrekt, uanset om det er i PAP eller PAPIR.

Det tager mig godt og vel 1 times tid at fylde en 750GB disk op med data, hvis jeg VILLE, HAVDE BRUG FOR, eller på anden vis mente det skulle gøres.
Den bærbar vil stadigvæk i min verden derfor være NY for mig, selvom disken nu efter 1 time er fyldt op.

Så at en bærbar er "NY", er bestemt ikke ens betydende med, at den ikke kan være fyldt op. Så er det definitionen af "NY" der er til diskussion.

Jeg læser Claus´s kommentar som, at det var det han forsøge fortælle manden. Sandsynligvis fordi Claus heller ikke ved det, men han ville være venlig at pointere dette, som KUNNE være tilfældet.

At du mener det ikke kan lade sig gøre, når den er ny. Den mening står du helt aldeles selv med.

I min verden gør det ikke Claus´s kommentar til vås. Den er måske ikke så relevant, eller sandsynligheden er måske ikke så stor. Men muligheden KAN IKKE afvises.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Ikke for at chikanerer nogen - men som udgangspunkt mener jeg også at man i det mindste bør læse trådstarters indlæg, før man svarer.

Tror jeg pr. definition også at de fleste gør. Og så skaber de deres opfattelse af situationen, ud fra hvad der står. Det behøver ikke altid også at være det korrekte, da det lige så meget afhænger af formuleringerne. Er de ikke klare og præcise, så er der mulighed for, at man får vurderet forkert.

Sådan er det skrevne medie!

At kalde andres svar for noget vås, alene baseret på teori. Det er vås i sig selv!

Det konkrete tilfælde er det ordet "NY" der er sat til tælling.
Nogle tolker "NY" som NY. Andre tolker, at den kan være flere dage gammel, og stadigvæk blive formuleret som "NY".

Trådstarteren kan eliminere denne mulighed for misforståelse, ved at være ekstrem specifik i sit indlæg. Eksempelvis:
Jeg har lige købt en NY bærbar. Den er sprit ny. Den har ikke kørt overhovedet. Og nu vil jeg skifte den indbyggede 750GB disk til en 250GB SSD.

Men helt ærligt.. Skal vi virkelig forvente dette af alle trådstartere? Eller bør vi ikke kunne acceptere hinandens svar, specielt når der rettelig KAN argumenteres for dem?

Jeg ved godt, hvad jeg ville vælge, hvis jeg skal bestemme. Jeg ville under alle omstændigheder ikke begynde at kalde en andens indlæg for noget vås. Hvis jeg endelig gad at debattere det, så ville jeg blot nøjes med at stille tvivl ved sandsynligheden. Men vås er/bliver det aldrig!

Skulle det endelig være sket, at Claus havde overset, at den omtalte bærbar også var NY, og derfor hans kommentar ikke var specielt relevant. Så overlevede vi nok også det, uden at kalde det for vås. Et venligt prik og henvisning til "NY", og jeg tror Claus ville have opdaget det. Vås er sjældent en venlig måde at gøre det på. Eller, ja jeg ved sgu ikke. Vi mennesker er efterhånden så forskellige. Så vås kan godt være venligt ment i andres verden.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det tager mig godt og vel 1 times tid at fylde en 750GB disk op med data, hvis jeg VILLE, HAVDE BRUG FOR, eller på anden vis mente det skulle gøres.

Dette er lodret løgn.

Der er INGEN notebook harddiske der er så hurtige at du kan fylde dem med 750 GB på en time eller halvanden.

INGEN!
mvh Infinity
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu