|
Hjælp til anbefaling af NAS |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger selv Crashplan selvom det er MEGA langsomt. Men der findes også Carbonite og Backblaze med flere.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
jjdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Jeg har nu læst mere om de forskellige modeller og overvejer disse køb:
1 stk. Synology Disk Station DS415play http://www.edbpriser.dk/nas-server/synology-disk-station-ds415play-id-8495023.aspx 4 x 3 TB Hdd http://www.edbpriser.dk/harddisk/hgst-idk-deskstar-nas-h3iknas30003272se-3-tb-id-8071040.aspx Samlet pris ca. 7.300 kr. Vil det være et fornuftigt køb og vil den også kunne virke som en webserver til afvikling af en hjemmeside (php og MySQL). |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
ja det vil den kunne. du kan aktivere webserver funktionaliteten i webinterfacet. Brug Synology's egen softraid. Det er klart den bedste løsning til alm brug.
|
|
![]() |
|
jjdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
Super - og hvad mener I om isenkrammet?
|
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
|
mortenls ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
Jeg ville læse denne først, hvis du går og overvejer Plex eller bare vil have en CPU med mere power. TL:DR med en 415+ har du mulighed for Plex transcoding.
https://forums.plex.tv/discussion/126867/very-confused-transcoding-1080p-on-the-ds415play-vs-ds415-vs-other Jeg ville overveje, at købe 3x4 TB, da dette er lige så dyrt som at købe 4x3TB. Du har derved muligheden for at smide en 4 TB disk i og få 12 TB. NB: Desuden bruger 3 diske mindre strøm, og sandsynligheden for at en disk går er også mindre.
Redigeret af mortenls - 08-December-2015 kl. 23:44 |
|
![]() |
|
OK, men så kan jeg vel ikke køre Raid5. Jeg vil jo gerne have en løsning, hvor jeg ikke taber data, hvis en disk står af? |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
RAID5 kan køres med minimum 3 diske, men man spilder naturligvis mere plads.
Men hvis man endnu ikke har behovet for pladsen, så spilder man det jo også ved at have købt pladsen. Man kan med de fleste RAID opsætninger tilføje diske uden problemer. Man skal bare huske en backup til hvis man støder på uforudsete hændelser
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
mortenls ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
DS415+ er et vitterlig godt køb for +800 kr. Den har en CPU som er lige så stærk som den QNAP på forsiden, og så gør den det hele med en TDP på 14W kontra 25W. Virkelig et godt setup.
Hvis du har lidt likviditetsproblemer skal du overveje om, man ikke skulle vente med den fjerde harddiske og så købe DS415+. PS. Jeg har en virkelig stor kælighed til Plex ![]() |
|
![]() |
|
Jeg har faktisk kigget på DS415+, men havde læst mig frem til, at DS415Play havde indbygget særlig chip til transcoding af videofiler, hvilket DS415+ ikke har - men jeg kan sagtens have misforstået det. Jeg betaler gerne 800 kr. mere, hvis det giver god mening. ![]() |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
|
DS415+ har en CPU som er stærk nok til at trække transcoding direkte. DS415Play har en "ekstra" chip som er designet til at transcode. Problemet er bare at et program som Plex skal understøtte denne ekstra chip, og det gør Plex ikke, da det ville være en umulig opgave for dem at understøtte alle mulige designs. Jah, Plex udviklerne er dovne, men tilgengæld bruger de deres tid på andre features.
Det kommer derfor an på om du vil køre med Plex eller Synology VideoStation. Og til dette spørgsmål kender du allerede min holdning :P Direkte fra mit forrige link "Several of the forum members have tested DS415+ and it works well with transcoding. That's why I was convinced to purchase the DS415+ because it has a higher Quad Core CPU (2.4) and memory (2GB) than the DS415Play." Redigeret af mortenls - 09-December-2015 kl. 16:17 |
|
![]() |
|
Puhha - der er meget at sætte sig ind i.... Jeg antager også, at DS415+ er hurtigere til afvikling af en hjemmeside skrevet i PHP og MySQl. Så det bliver nok den, jeg vælger (og 3 x 4Tb diske ). Jeg ved meget lidt om Plex, men jeg kan læse, at mange roser Plex. Vil Plex fungere med Apple TV3? og er det blot et program, der skal downloades og installeres på NAS'en? |
|
iPhone 13, OS 15.3
|
|
![]() |
|
Da DS415+ både har mere ram og en meget stærkere CPU, så er det korrekt, at den vil være hurtigere til at afvikle MySQL og PHP. Apple TV 3 har ikke nogen App Store, så det vil ikke fungere med en decideret App. Men du kan bruge AirPlay, og Plex virker også rigtig godt med en Chromecast. Desuden understøtter Plex mange Smart TV platforme og konsoller er også understøttet.Du kan se mere om AirPlay her: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/207197467-Can-I-use-AirPlay-with-Plex- Edit: Du kan se denne video, det er meget simpelt at installere programmer såsom Plex: https://www.youtube.com/watch?v=5MhRIe1onJ48
Du ska udelukkende se de første 60 sekunder, da han efterfølgende begynder at forklare noget mere avanceret. Redigeret af mortenls - 09-December-2015 kl. 17:19 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |