|
Hjælp til at samle antenne splitter ordenligt |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Det er ikke videre velformuleret, Vi prøver igen. Hvad er den indvendige diameter på Connectoren.? Hvad der diameteren på Kablet når yderisoleringen er taget af.?
|
||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||
![]() |
||||||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
|||||
Sorry, jeg er ret ny i det her. Men jeg synes jeg fik kablet til at være 4-5 mm indvendigt. F-connectoren fik jeg til 6 mm... |
||||||
![]() |
||||||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5360 |
|||||
Dit link i første indlæg virker ikke, tror det er denne video du forsøger at linke til. Mener de instruktioner vist her er mere passende: må vist være den til dit stik, med lidt anderledes afisolerings mål. Direkte link: Så vidt jeg kan se er der ikke "gevind" i den type til at skrue kabel fast i. Nok snarere noget med at stikket klemmer om kablet (indvendig crimp funktion), når F-stik skrues fast på vægdåse. Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 19-August-2013 kl. 22:14 |
||||||
![]() |
||||||
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
|||||
Og når du så har fået sat stikkene på kan du tage ned og bytte din "splitter", for hvis det er dén du har fotograferet, så har du i stedet fået et samlefilter til at samle signalet fra en almindelig antenne og en LNB fra en parabol, så de kan fremføres i samme kabel.
Mvh René |
||||||
![]() |
||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|||||
Så passer det sammen, skærmen på kablet skrælles tilbage, (Ca halvdelen), og snoes om den indvendige kappe, og kablet skrues ind i gevindet på connectoren, lederen skal så lige kunne komme igennem "pinden" på Connectoren. Det hele er ganske simpelt. Det er de nemmeste monteringer man kan lave på et kabel.
|
||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||
![]() |
||||||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
|||||
Det var lige præcis den video jeg linkede til ![]() Betyder det, at det er dårligere end fx http://www.av-connection.dk/?PGr=5306&ML=1244 ?
Det er den jeg har taget billede af, som ham i Bauhause sagde jeg skulle bruge. Gider du smide mig et av-connection link, til den jeg skal bruge i stedet for? For så bestiller jeg der fra.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/23378639/Photo%2019-08-13%2022.22.00.jpg Er det korrekt, eller skal kablet presses yderligere op i f-connectoren? |
||||||
![]() |
||||||
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
|||||
Du skal have denne splitter, når du nu er igang med at gøre det ordentligt.
Edit: Nu med korrekt link Redigeret af renep - 19-August-2013 kl. 22:53 |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Og nej, kablet skal meget længere i. "Det hvide" skal op og lukke hele hullet, så det flugter med den indvendige bund i stikket.
|
||||||
![]() |
||||||
|||||
Super tak. Jeg må lige bestille sådan en. Så det slut med at købe antennesjov i Bauhause. |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Det mente jeg nok. Men jeg har simpelthen presset og drejet alt det jeg kan, og jeg kan simpelthen ikke få den længere op. Jeg ved ikke om jeg skal prøve med nogle andre f-connectors. De virker helt urimelige at have med at gøre, dem jeg har købt. |
||||||
![]() |
||||||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5360 |
|||||
Har du afisoleret med 10mm + 6mm ? som vist på forside: Og det vist vist ret godt på billede og midt i denne video hvor langt inderdel skal frem i stik. Og der er også tip til montering, når det er svært at presse kabel i stik. Mvh. JørgenT
|
||||||
![]() |
||||||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|||||
De stik du har købt burde være gode nok. Splitteren er forkert.
Hvis stik og kabel passer sammen er det ingen sag at samle.
Så enten gør du det forkert eller passer stik og kabel ikke sammen.
Splitteren(samleren) er forkert. Den skal byttes til en rigtig splitter.
Bauhaus ting fejler ikke noget, men man skal ikke regne med at få kompetent råd.
|
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |