recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til at samle antenne splitter ordenligt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til at samle antenne splitter ordenligt

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 21:55

Det er ikke videre velformuleret, Vi prøver igen. Hvad er den indvendige diameter på Connectoren.? Hvad der diameteren på Kablet når yderisoleringen er taget af.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er ikke videre velformuleret, Vi prøver igen. Hvad er den indvendige diameter på Connectoren.? Hvad der diameteren på Kablet når yderisoleringen er taget af.?

Sorry, jeg er ret ny i det her.

Men jeg synes jeg fik kablet til at være 4-5 mm indvendigt.

F-connectoren fik jeg til 6 mm...
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23378639/Photo%2019-08-13%2021.15.34.jpg 

Jeg ved ikke om det siger jer noget?
Dit link i første indlæg virker ikke, tror det er denne video 
du forsøger at linke til.

Mener de instruktioner vist her er mere passende:
må vist være den til dit stik, med lidt anderledes afisolerings mål.
Direkte link:

Så vidt jeg kan se er der ikke "gevind" i den type til at skrue kabel fast i.
Nok snarere noget med at stikket klemmer om kablet (indvendig crimp funktion), når F-stik skrues fast på vægdåse.

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 19-August-2013 kl. 22:14
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 22:14
Og når du så har fået sat stikkene på kan du tage ned og bytte din "splitter", for hvis det er dén du har fotograferet, så har du i stedet fået et samlefilter til at samle signalet fra en almindelig antenne og en LNB fra en parabol, så de kan fremføres i samme kabel.
Mvh René
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 22:17

Så passer det sammen, skærmen på kablet skrælles tilbage, (Ca halvdelen), og snoes om den indvendige kappe, og kablet skrues ind i gevindet på connectoren, lederen skal så lige kunne komme igennem "pinden" på Connectoren. Det hele er ganske simpelt. Det er de nemmeste monteringer man kan lave på et kabel. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23378639/Photo%2019-08-13%2021.15.34.jpg 

Jeg ved ikke om det siger jer noget?
Dit link i første indlæg virker ikke, tror det er denne video 
du forsøger at linke til.

Mener de instruktioner vist her er mere passende:
må vist være den til dit stik, med lidt anderledes afisolerings mål.
Direkte link:

Så vidt jeg kan se er der ikke "gevind" i den type til at skrue kabel fast i.
Nok snarere noget med at stikket klemmer om kablet (indvendig crimp funktion), når F-stik skrues fast på vægdåse.

Mvh JørgenT

Det var lige præcis den video jeg linkede til Smile

Betyder det, at det er dårligere end fx http://www.av-connection.dk/?PGr=5306&ML=1244 ?

Oprindeligt skrevet af renep renep skrev:

Og når du så har fået sat stikkene på kan du tage ned og bytte din "splitter", for hvis det er dén du har fotograferet, så har du i stedet fået et samlefilter til at samle signalet fra en almindelig antenne og en LNB fra en parabol, så de kan fremføres i samme kabel.
Mvh René

Det er den jeg har taget billede af, som ham i Bauhause sagde jeg skulle bruge. Gider du smide mig et av-connection link, til den jeg skal bruge i stedet for? For så bestiller jeg der fra.

Så passer det sammen, skærmen på kablet skrælles tilbage, (Ca halvdelen), og snoes om den indvendige kappe, og kablet skrues ind i gevindet på connectoren, lederen skal så lige kunne komme igennem "pinden" på Connectoren. Det hele er ganske simpelt. Det er de nemmeste monteringer man kan lave på et kabel. 

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23378639/Photo%2019-08-13%2022.22.00.jpg

Er det korrekt, eller skal kablet presses yderligere op i f-connectoren?
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 22:51
Du skal have denne splitter, når du nu er igang med at gøre det ordentligt.
Edit: Nu med korrekt link

Redigeret af renep - 19-August-2013 kl. 22:53
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 23:02
Og nej, kablet skal meget længere i. "Det hvide" skal op og lukke hele hullet, så det flugter med den indvendige bund i stikket.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 23:03

Du skal have denne splitter, når du nu er igang med at gøre det ordentligt.
Edit: Nu med korrekt link

Super tak. Jeg må lige bestille sådan en. Så det slut med at købe antennesjov i Bauhause.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 23:04

Og nej, kablet skal meget længere i. "Det hvide" skal op og lukke hele hullet, så det flugter med den indvendige bund i stikket.

Det mente jeg nok. Men jeg har simpelthen presset og drejet alt det jeg kan, og jeg kan simpelthen ikke få den længere op. Jeg ved ikke om jeg skal prøve med nogle andre f-connectors. De virker helt urimelige at have med at gøre, dem jeg har købt.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 00:34

Det mente jeg nok. Men jeg har simpelthen presset og drejet alt det jeg kan, og jeg kan simpelthen ikke få den længere op. Jeg ved ikke om jeg skal prøve med nogle andre f-connectors. De virker helt urimelige at have med at gøre, dem jeg har købt.
Har du afisoleret med 10mm + 6mm ? 
som vist på forside:

Og det vist vist ret godt på billede og midt i denne
video hvor langt inderdel skal frem i stik.
Og der er også tip til montering, når det er svært at presse kabel i stik.

Mvh. JørgenT
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 07:25

De stik du har købt burde være gode nok.

Splitteren er forkert.

Hvis stik og kabel passer sammen er det ingen sag at samle.

Så enten gør du det forkert eller passer stik og kabel ikke sammen.

Splitteren(samleren) er forkert. Den skal byttes til en rigtig splitter.

Bauhaus ting fejler ikke noget, men man skal ikke regne med at få kompetent råd.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu