recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til backup af mine bluray film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til backup af mine bluray film

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 16:12
Hvis man vælger at ændre på filmens kvalitet=størrelse på HDD, vil jeg også tro at det tager MEGET lang tid.
Har ikke prøvet det og ripper som sagt over med DVDFab Blu Ray Copy i BD50 med kun main moive med danske undertekster og HD lydspor og evt. dansk lydspor når dette forefindes, typisk alle tegnefilm.
Så tager det mellem 25-40 min. enkelte længere tid når filmen består af mange chapter.
Dette på en alm. Lenovo thinkpad med eksterne USB bd drev overført med gigabit til QNAP 459.
Tjekker da gerne lige hvad DVDFab beregner af tid hvis jeg laver den om til lavere kvalitet.
SVP03
Til top
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 18:27

Bruger selv AnyDVD HD, som ripper en fuld blu-ray BD50 til iso fil på ca. 70-80 min. Dette på en bærbar med i5-M450 processor. Tiden kan variere lidt.

Til top
SorensenS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SorensenS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af SorensenS SorensenS skrev:

Jeg kan prøve en gang i aften at gemme i en mkv-container for at se, om det gør nogen nævneværdig tidsmæssig forskel. 

Så har jeg prøvet at lave en MKV. Jeg brugte BD'en: Sunshine (main movie og HD-lyd og dansk tekst)

Hastighed: 20,57 MB/s og total tid: 28 min 30 sek.

Redigeret af SorensenS - 01-Februar-2011 kl. 20:32
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 13:06
aha, dvs at dvdfab kan lave MKV filer direkte ??
dette står der jo ikke noget om på deres hjemmeside..
findes der en try version ?
så man kan teste inden man spilder en masse penge ?
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
JesperTheViking Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Fr.sund,Danmark
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperTheViking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af SorensenS SorensenS skrev:

Så har jeg prøvet at lave en MKV. Jeg brugte BD'en: Sunshine (main movie og HD-lyd og dansk tekst)

Hastighed: 20,57 MB/s og total tid: 28 min 30 sek.
Hej SorensenS,

Hvordan fik du de danske undertekster med? Jeg har prøvet DVDFab på blu-ray Van Helsing, men jeg kan ikke få de danske undertekster med. Kan jo være at jeg har valgt korrekt (valgte IKKE Forced subtitle checkboksen, da jeg forsøgte at kopiere til MKV fil).

/Jesper

LG 65SM8600 - Sony HW55ES - Sony STR-DN1080 - Sony BDP-S7200 - BC Accustique Hudson - Dali Oberon Vokal - Dali Zensor 1 - Dali Ikon MK1 sub
Til top
Candyman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Maj-2012
Sted: Aarhus, Danmark
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Candyman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 13:39
I gl. dage rippede jeg også BD og fjernede alt overflødigt - men harddiske er så billige i dag at det er spild af tid.

Med en nyere Bluray afspiller i din PC f.eks en Pioneer der kan læse langt hurtigere end de første generationer tager det kun imellen 15 og 45 min at lave en iso fil af en BD.

Jeg bruger ANYDVD HD den fjerner kopibeskyttelsen og efterlader en isofil hvor alle menuer virker hvis det er det man ønsker.

Så gå ud og køb en af de nye generationer af DVDdrev til din PC og rip en BD på gennemsnitligt 20 min
Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu