|
Hjælp til backup af mine bluray film |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis man vælger at ændre på filmens kvalitet=størrelse på HDD, vil jeg også tro at det tager MEGET lang tid.
Har ikke prøvet det og ripper som sagt over med DVDFab Blu Ray Copy i BD50 med kun main moive med danske undertekster og HD lydspor og evt. dansk lydspor når dette forefindes, typisk alle tegnefilm. Så tager det mellem 25-40 min. enkelte længere tid når filmen består af mange chapter. Dette på en alm. Lenovo thinkpad med eksterne USB bd drev overført med gigabit til QNAP 459. Tjekker da gerne lige hvad DVDFab beregner af tid hvis jeg laver den om til lavere kvalitet. |
|
SVP03
|
|
lommeregner
Super bruger Oprettet: 09-April-2009 Sted: 8700 Horsens Status: Offline Point: 363 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bruger selv AnyDVD HD, som ripper en fuld blu-ray BD50 til iso fil på ca. 70-80 min. Dette på en bærbar med i5-M450 processor. Tiden kan variere lidt. |
|
SorensenS
Bruger Oprettet: 25-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så har jeg prøvet at lave en MKV. Jeg brugte BD'en: Sunshine (main movie og HD-lyd og dansk tekst)
Hastighed: 20,57 MB/s og total tid: 28 min 30 sek.
Redigeret af SorensenS - 01-Februar-2011 kl. 20:32 |
|
TommyBoy
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
Funktioner
Tak(0)
|
aha, dvs at dvdfab kan lave MKV filer direkte ??
dette står der jo ikke noget om på deres hjemmeside..
findes der en try version ?
så man kan teste inden man spilder en masse penge ?
|
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-) |
|
JesperTheViking
Bruger Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Fr.sund,Danmark Status: Offline Point: 87 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej SorensenS,
Hvordan fik du de danske undertekster med? Jeg har prøvet DVDFab på blu-ray Van Helsing, men jeg kan ikke få de danske undertekster med. Kan jo være at jeg har valgt korrekt (valgte IKKE Forced subtitle checkboksen, da jeg forsøgte at kopiere til MKV fil).
/Jesper
|
|
LG 65SM8600 - Sony HW55ES - Sony STR-DN1080 - Sony BDP-S7200 - BC Accustique Hudson - Dali Oberon Vokal - Dali Zensor 1 - Dali Ikon MK1 sub
|
|
Candyman
Junior bruger Oprettet: 19-Maj-2012 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
|
I gl. dage rippede jeg også BD og fjernede alt overflødigt - men harddiske er så billige i dag at det er spild af tid.
Med en nyere Bluray afspiller i din PC f.eks en Pioneer der kan læse langt hurtigere end de første generationer tager det kun imellen 15 og 45 min at lave en iso fil af en BD. Jeg bruger ANYDVD HD den fjerner kopibeskyttelsen og efterlader en isofil hvor alle menuer virker hvis det er det man ønsker. Så gå ud og køb en af de nye generationer af DVDdrev til din PC og rip en BD på gennemsnitligt 20 min
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |