recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til byg af harddisk storage unit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til byg af harddisk storage unit

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af vett vett skrev:

[/QU

Hmm, tror jeg dropper RAID,og så bare kører en ganske almindelig win 7 installation med hver enkelt drev har et navn. Jeg kan så manuelt køre fitness tests på diskene såfremt jeg gider,og skulle en disk ryge,så mister jeg stadig kun de data der ligger på den,og da jeg altid har en opdateret yamj kan jeg hurtigt se hvad der har ligget på disken,og genskabe det fra mine originale blu-ray/dvd.. Jeg har dog til dato ALDRIG haft et hdd nedbrud siden skiftet til udelukkende og køre WD diske,og det er immervæk 6 år siden. Så er jeg fri for at skulle tænke over om raid controller ryger,eller om installation af noget linux værk som jeg aldrig har rodet med.

Desuden synes jeg det virker tåbeligt at man skal have en usb nøgle stikkende ud af maskinen for at køre det der unraid

[/QUOTE]

Ja, det er jo dit valg.

Hvad er der tåbeligt ved at have dit OS kørende på en USB key?, det er da smart...

Iøvrigt på det motherboard jeg bruger sidder der et usb stik direkte på kortet, så min usb nøgle sidder inden i kabinettet.

Men go fornøjelse med dit nye system, hvad du nu vælger.
[/QUOTE]
Ja,ok hvis nøglen kan sidde inden i,ellers syntes jeg det er lidt åndsvagt,da jeg 100% vil få den knækket enten med hunden eller støvsugeren :-)..

Nu har jeg lige kigget på de sidst opdaterede priser på harddiske,og der går nok lidt inden jeg udbygger denne maskine, de er jo steget fra omkring de 700 jeg gav for de sidste til over 4000,og no way jeg betaler det,så kan jeg godt køre lidt endnu med de eksterne :-). Selve maskinen bliver dog indkøbt,jeg har 3 diske liggende så det er en begyndelse.

I skal have tak for jeres gode råd og svar på mine spørgsmål
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu