|
Hjælp til Canon IXUS 85 IS |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
okaare
Super bruger Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
Sendt: 20-Februar-2009 kl. 16:38 |
Jeg prøver igen. Kameraets blændestørrelse på f/2,8 har intet med problemet at gøre. Om så optagelserne fandt sted på den blændeåbning, giver det ikke grynede optagelser, kun mindre dybdeskarphed. Det er basal fototeknologi, så lad være med at forvirre eller vildlede spørgeren med det blændevrøvl :-) Forøvrigt vil kameraets autoprogram i dagslys normalt eksponere på blændeåbninger, der maksimalt ligger på f/4,0-5,6, hvorfor kameraets største blændeåbning også her nærmest er irrelevant at inddrage. Forøvrigt er ISO 100 ikke nogen høj følsomhed, og endelig var det ikke mig, der inddragede en sammenligning med et SLR. PS: Forresten taler du også om "logik for perlehøns" i forbindelse med et 10,0 MB SLR og 10,0 MB kompaktkamera. Det er ingenlunde logik. I dag kan du finde prisbillige, fjernøstlige produkter med sensorer på den omtalte størrelse, som tilnærmelsesvis ikke præsterer en opløsning som IXUS 85, idet kameraernes ringere elektroniske kredsløb ikke evner optimalt at behandle dataene fra CMOS sensoren. Redigeret af okaare - 20-Februar-2009 kl. 17:07 |
|
MJ (udmeldt)
-- Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
Sendt: 20-Februar-2009 kl. 19:21 |
Det var dig der bragte blænden på banen... Jeg har aldrig nogensinde påstået at optagelser på blænde 2,8 giver grynede optagelser... Lige nu er det altså dig der forvirrer. Jeg har heller ikke sagt ISO100 er høj følsomhed.. tværtimod i og med at dårligt lys kan kræve højere ISO. Ja du må undskylde mig, men jeg ved sq ikke rigtig hvad jeg skal skrive? Jeg føler jeg sidder og prøver at belære min gamle matematiklærer om noget han så absolut burde have på rygradden. Kan du ikke prøve at læse tråden forfra inden din næste post.. jeg er stadig af den overbevisning at du har misforstået noget fuldstændig. Det vises tydeligt på dit seneste indlæg som bringer noget på banen ingen nogensinde har sagt i denne tråd. |
|
okaare
Super bruger Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
Sendt: 21-Februar-2009 kl. 09:43 |
Kære Martin Johansen, Jeg vil ønske dig alt held og lykke fremover og orker ikke længere en disputs om grundlæggernde fotografiske egenskaber; du kan læse videre om emnet i bl.a flere af Canons fagbøger, som jeg for øvrigt selv har korrekturlæst. Slut fra undertegnede. mvh |
|
MJ (udmeldt)
-- Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
Sendt: 21-Februar-2009 kl. 11:32 |
Bevares det behøves skam heller ikke.. jeg har udemærket styr på de grundlæggende fotografiske egenskaber - jeg er ikke i tvivl om at du også har, men du har stadig ikke styr på hvad der har været skrevet i denne tråd og derfor tager du fejl. Ingen sure miner og slut herfra også. |
|
Vendel
Super bruger Oprettet: 01-April-2004 Status: Offline Point: 423 |
Sendt: 21-Februar-2009 kl. 19:15 |
Så bare lige en sammenligning ved forskellige ISO her . Der kan man se hvor meget støj det kan give ved forskellige ISO.
|
|
PV
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |