recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til hvad, der ser/er størst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til hvad, der ser/er størst

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Måske en skilsmisse kunne gøre det.Evil Smile


Ja se det kan løse mange problemer LOL
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dine 3,8 m passer perfekt til et 65” TV. Du skal bare være forberedt på du går ca 40 % op i areal, så i starten ser det bare alt for stort ud. Efter 14 dg har i vænnet jer til det.
Jeg ville vænne mig til det med det samme, men det vil konen ikke.
Så giv hende længere tid. Evt se en masse film med sorte bjælker, så virker det ikke så voldsomt i starten.
Damen ser meget få film, så den går heller ikke. Måske en skilsmisse kunne gøre det.Evil Smile
Ja men det skal være sidste udvej. Du ved nok happy wife happy life Star
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Måske en skilsmisse kunne gøre det.Evil Smile


Ja se det kan løse mange problemer LOL
Det må man sige. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dine 3,8 m passer perfekt til et 65” TV. Du skal bare være forberedt på du går ca 40 % op i areal, så i starten ser det bare alt for stort ud. Efter 14 dg har i vænnet jer til det.
Jeg ville vænne mig til det med det samme, men det vil konen ikke.
Så giv hende længere tid. Evt se en masse film med sorte bjælker, så virker det ikke så voldsomt i starten.
Damen ser meget få film, så den går heller ikke. Måske en skilsmisse kunne gøre det.Evil Smile
Ja men det skal være sidste udvej. Du ved nok happy wife happy life Star
Nu må det snart laves om, til happy man happy life. Jeg nægter i hvert fald, at gå tilbage. Hvis bare man kunne få et godt OLED TV i 70". 77" er helt udelukket uden en skilsmisse. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2021 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg ville vænne mig til det med det samme, men det vil konen ikke.

Vi gik fra 25” og til 42”. Vi havde overvejet 37”, men da vi kiggede på dem i butikken stemte konen for 42”.

Da vi kom hjem og 42” kom op på væggen, hvor 25” havde stået, tænkte vi - fuck hvad har vi da gjort.
14 dage efter var det helt normalt og 14 dagenefter igen snakkede vi om 50”. 50” kom først nogle år senere……


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 11:57
Hold da kæft ... I sidder længere fra jeres 55" end vi sidder fra vores 130" i biografen! Shocked 
Ellers vil jeg bekræfte hvad Klaus siger, vi har selv netop købt nyt 55" som vi sidder under to meter fra, og de første par timer føltes det koloenormt og som et decideret fejlkøb 😂 men man vænner sig hurtigt. 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 12:39
Flemming, er din kone tilfældigvis langsynet og brillebærer fremfor kontaktlinsebruger?
Hvis ja, så har du en del af forklaringen på, hvorfor hun synes at TV’et er for stort.

I øvrigt, hvad laver din kone i stuen udover at gøre rent og servere for dig?
Jeg mener, det må da være i hendes egen interesse, at billedet er så stort, at hun kan se det ude fra køkkenet, hvor hendes plads er. (Det sidste skal du nok ikke sige til hende 😉😄)
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Flemming, er din kone tilfældigvis langsynet og brillebærer fremfor kontaktlinsebruger?
I øvrigt, hvad laver din kone i stuen udover at gøre rent og servere for dig?
Jeg mener, det må da være i hendes egen interesse, at billedet er så stort, at hun kan se det ude fra køkkenet, hvor hendes plads er. (Det sidste skal du nok ikke sige til hende 😉😄)
Nok heller ikke det første LOL
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Flemming, er din kone tilfældigvis langsynet og brillebærer fremfor kontaktlinsebruger?
I øvrigt, hvad laver din kone i stuen udover at gøre rent og servere for dig?
Jeg mener, det må da være i hendes egen interesse, at billedet er så stort, at hun kan se det ude fra køkkenet, hvor hendes plads er. (Det sidste skal du nok ikke sige til hende 😉😄)
Nok heller ikke det første LOL


Hvorfor dog ikke ?
Måske det endda bliver nemmere at blive skilt så LOL
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Flemming, er din kone tilfældigvis langsynet og brillebærer fremfor kontaktlinsebruger?
Hvis ja, så har du en del af forklaringen på, hvorfor hun synes at TV’et er for stort.

I øvrigt, hvad laver din kone i stuen udover at gøre rent og servere for dig?
Jeg mener, det må da være i hendes egen interesse, at billedet er så stort, at hun kan se det ude fra køkkenet, hvor hendes plads er. (Det sidste skal du nok ikke sige til hende 😉😄)
Hun er sgu nærsynet. Men går meget op i nips, og alt skal være så clean som muligt.

Uh, ville gerne sige det sidste. Men så er skilsmissen også hjemme.LOLWink
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Flemming, er din kone tilfældigvis langsynet og brillebærer fremfor kontaktlinsebruger?
I øvrigt, hvad laver din kone i stuen udover at gøre rent og servere for dig?
Jeg mener, det må da være i hendes egen interesse, at billedet er så stort, at hun kan se det ude fra køkkenet, hvor hendes plads er. (Det sidste skal du nok ikke sige til hende 😉😄)
Nok heller ikke det første LOL


Hvorfor dog ikke ?
Måske det endda bliver nemmere at blive skilt så LOL

Ja, det begynder at friste.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 13:12
Er også lige hoppet fra 50" (plasma) til 65" OLED med siddeafstand på godt 3½m.
Det passer os perfekt, og man vender sig lynhurtigt til det større (bedre) billede.
Havde jeg haft råd, ville det havde være 77", og helt uden at flytte sofaen.
Vi har også et 104" lærred, der kører ned foran skærmen. Det er heller ikke for stort ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu