recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til hvad, der ser/er størst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til hvad, der ser/er størst

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Måske en skilsmisse kunne gøre det.Evil Smile


Ja se det kan løse mange problemer LOL
Det må man sige. 

Men også en dyr løsning for en større skærm... med mindre du har særeje WinkLOL
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dine 3,8 m passer perfekt til et 65” TV. Du skal bare være forberedt på du går ca 40 % op i areal, så i starten ser det bare alt for stort ud. Efter 14 dg har i vænnet jer til det.

14 minutter. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dine 3,8 m passer perfekt til et 65” TV. Du skal bare være forberedt på du går ca 40 % op i areal, så i starten ser det bare alt for stort ud. Efter 14 dg har i vænnet jer til det.

14 minutter. 
Enig, og efter tyve minutter ærgrer man sig over, at man ikke valgte nummeret større.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dine 3,8 m passer perfekt til et 65” TV. Du skal bare være forberedt på du går ca 40 % op i areal, så i starten ser det bare alt for stort ud. Efter 14 dg har i vænnet jer til det.

14 minutter. 
Enig, og efter tyve minutter ærgrer man sig over, at man ikke valgte nummeret større.



Så er det jo godt at man nogle steder har 30 dages ombytningsret
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dine 3,8 m passer perfekt til et 65” TV. Du skal bare være forberedt på du går ca 40 % op i areal, så i starten ser det bare alt for stort ud. Efter 14 dg har i vænnet jer til det.

14 minutter. 
Enig, og efter tyve minutter ærgrer man sig over, at man ikke valgte nummeret større.



Så er det jo godt at man nogle steder har 30 dages ombytningsret

Big smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2021 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dine 3,8 m passer perfekt til et 65” TV. Du skal bare være forberedt på du går ca 40 % op i areal, så i starten ser det bare alt for stort ud. Efter 14 dg har i vænnet jer til det.

14 minutter. 
Enig, og efter tyve minutter ærgrer man sig over, at man ikke valgte nummeret større.



Så er det jo godt at man nogle steder har 30 dages ombytningsret
Hø hø, det var derfor jeg gav Fruen 14 dg til at vænne sig til en større Star
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 19:07
så du skal overtale fruen til at I køber den store model, og så kan benytte sig af ombytnings retten efterfølgende, såfremt ifald...
mvh Christian
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

så du skal overtale fruen til at I køber den store model, og så kan benytte sig af ombytnings retten efterfølgende, såfremt ifald...
Hvis jeg vil have TV, så skal jeg selv betale.Ouch
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

så du skal overtale fruen til at I køber den store model, og så kan benytte sig af ombytnings retten efterfølgende, såfremt ifald...
Hvis jeg vil have TV, så skal jeg selv betale.Ouch

Så fortæl at du har besluttet dig for en 77" når du nu selv skal betale 😉 så kan hun være med køber, hvis du går ned på størrelse og vælger en 65" 🙂
Frank
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 21:20
Hjemme hos os der har vi den aftale at jeg får lov til at bestemme elektronik(selvfølgelig med måde) og så får konen lov til at bestemme alt pyntning og sådan nogle ting. Det fungerer ret godt 
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

55/3,8=14,5 t pr m
65/4,8=13,5 t pr m

DEN metode kan du ikke bruge til noget som helst i denne sammenhæng!

Skærmstørrelsen hænger sammen med skærm-arealet på skærmen og ikke skærm-diagonalen, direkte!

Et 65" TV har et skærm-areal, der er lige knap 40 %  større end et 55" TV. 
Du rykker én meter længere bagud, hvilket svarer til ca. 26 % større afstand, derfor vil du synsmæssigt få en større og dermed bedre oplevelse ved at vælge løsningen med 65"eren, så for at svare på dit spørgsmål, så både ser og er 65"eren den største!

Havde du rykket en halv meter længere bagud, ville det være hips som haps, hvilken af løsningerne du endte med...

Mit råd er, at du viser hende, hvem der har bukserne på, og gør som DU har lyst til, nu du ovenikøbet selv skal betale - hvem ved, måske er det noget, hun har savnet, selvom hun nok siger noget andet?


Redigeret af Supergris - 24-November-2021 kl. 22:51
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2021 kl. 04:15
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg er desværre lidt under tøflen.CryEmbarrassed Så det ligger sådan, at jeg gerne vil have et nyt tv, men problemet er så, at hende der ikke vil gå med til et større på nuværende væk, men på en anden væg, som så er længere væk. Lige nu sidder vi 3,8m fra en 55”, og ved den anden mulighed, vil det være 4.8 meter til en mulig 65”. Så spørger jeg om, hvad der vil give mig det største billede?

Hjælp.


Dit svar kan findes på Flatpanels og det undrer mig at ingen har henvist til artiklen, da de fleste faste brugere af sitet sikkert er bekendt med den.

Hvor stort skal dit TV være?
https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511
Scroll ned til grafen...


Jeg sidder selv 3,5m fra mit 55" tv (smørhullet for bedste lyd, har mange koncert dvd'er og BR'er, samt flere tusinde vinyler) og kan ikke se forskel på 1080p og 4k.
Sætter jeg mig i anden sofa (2 pers) eller lænestol, som er ca. 2,5m væk, kan jeg tydeligt se forskel og pixeleringer hvor upscaling algoritmen fejler. Den nye "AI" upscaling på Shield'en er bedre end min 4 år gamle mid price Sony skærm kan levere, men der ses stadig fejl når man er tæt på.

Angående syn, som en tidligere nævnte, så har jeg briller pga. bygningsfejl og er -25. på det ene øje og +.50 på det andet, samt har begyndende grå stær (over de sidste 10 år er det kun ændret sig fra +25 til +50 på det ene øje) [har lige fået nye briller denne uge].

Hvis i ikke køber 4k medier, men blot benytter 4k fra streaming så vil i være fuldt tilfredse med den afstand fruen ønsker, dog vil jeg anbefale dig at du insisterer på +85" hvis stuen skal ændres og i har råd til det.

På nogle BR kan jeg se forskel på billedet på 3,5m afstand, men det drejer sig om de er HDR eller SDR, så på det punkt betyder afstanden mindre. Det er i øvrigt typisk ved gamle analogt optaget gysere, hvor der kan ske en masse i mørket og gråtonerne ikke tidligere har kunnet repræsenteres digitalt at 10bit HDR brillerer ved rekonstruktioner.


Redigeret af ASKF - 25-November-2021 kl. 05:24
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu