|
Hjælp til hvad, der ser/er størst |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||||
Jessemand
Super bruger Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
Funktioner
Tak(1)
|
|||
Men også en dyr løsning for en større skærm... med mindre du har særeje
|
||||
OleA
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Funktioner
Tak(1)
|
|||
14 minutter.
|
||||
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
||||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Enig, og efter tyve minutter ærgrer man sig over, at man ikke valgte nummeret større.
|
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Så er det jo godt at man nogle steder har 30 dages ombytningsret
|
||||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24766 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Mvh
Flemming Larsen |
||||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hø hø, det var derfor jeg gav Fruen 14 dg til at vænne sig til en større
|
||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||||
cnn3
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
så du skal overtale fruen til at I køber den store model, og så kan benytte sig af ombytnings retten efterfølgende, såfremt ifald...
|
||||
mvh Christian
|
||||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24766 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvis jeg vil have TV, så skal jeg selv betale.
|
||||
Mvh
Flemming Larsen |
||||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1106 |
Funktioner
Tak(1)
|
|||
Så fortæl at du har besluttet dig for en 77" når du nu selv skal betale 😉 så kan hun være med køber, hvis du går ned på størrelse og vælger en 65" 🙂 Frank
|
||||
sokken
Guld medlem Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 648 |
Funktioner
Tak(1)
|
|||
Hjemme hos os der har vi den aftale at jeg får lov til at bestemme elektronik(selvfølgelig med måde) og så får konen lov til at bestemme alt pyntning og sådan nogle ting. Det fungerer ret godt
|
||||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
DEN metode kan du ikke bruge til noget som helst i denne sammenhæng! Skærmstørrelsen hænger sammen med skærm-arealet på skærmen og ikke skærm-diagonalen, direkte! Et 65" TV har et skærm-areal, der er lige knap 40 % større end et 55" TV. Du rykker én meter længere bagud, hvilket svarer til ca. 26 % større afstand, derfor vil du synsmæssigt få en større og dermed bedre oplevelse ved at vælge løsningen med 65"eren, så for at svare på dit spørgsmål, så både ser og er 65"eren den største! Havde du rykket en halv meter længere bagud, ville det være hips som haps, hvilken af løsningerne du endte med... Mit råd er, at du viser hende, hvem der har bukserne på, og gør som DU har lyst til, nu du ovenikøbet selv skal betale - hvem ved, måske er det noget, hun har savnet, selvom hun nok siger noget andet?
Redigeret af Supergris - 24-November-2021 kl. 22:51 |
||||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||||
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 277 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Dit svar kan findes på Flatpanels og det undrer mig at ingen har henvist til artiklen, da de fleste faste brugere af sitet sikkert er bekendt med den. Hvor stort skal dit TV være? Scroll ned til grafen... Jeg sidder selv 3,5m fra mit 55" tv (smørhullet for bedste lyd, har mange koncert dvd'er og BR'er, samt flere tusinde vinyler) og kan ikke se forskel på 1080p og 4k. Sætter jeg mig i anden sofa (2 pers) eller lænestol, som er ca. 2,5m væk, kan jeg tydeligt se forskel og pixeleringer hvor upscaling algoritmen fejler. Den nye "AI" upscaling på Shield'en er bedre end min 4 år gamle mid price Sony skærm kan levere, men der ses stadig fejl når man er tæt på. Angående syn, som en tidligere nævnte, så har jeg briller pga. bygningsfejl og er -25. på det ene øje og +.50 på det andet, samt har begyndende grå stær (over de sidste 10 år er det kun ændret sig fra +25 til +50 på det ene øje) [har lige fået nye briller denne uge]. Hvis i ikke køber 4k medier, men blot benytter 4k fra streaming så vil i være fuldt tilfredse med den afstand fruen ønsker, dog vil jeg anbefale dig at du insisterer på +85" hvis stuen skal ændres og i har råd til det. På nogle BR kan jeg se forskel på billedet på 3,5m afstand, men det drejer sig om de er HDR eller SDR, så på det punkt betyder afstanden mindre. Det er i øvrigt typisk ved gamle analogt optaget gysere, hvor der kan ske en masse i mørket og gråtonerne ikke tidligere har kunnet repræsenteres digitalt at 10bit HDR brillerer ved rekonstruktioner. Redigeret af ASKF - 25-November-2021 kl. 05:24 |
||||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |