|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
geuken ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Status: Offline Point: 379 |
![]() Sendt: 04-Februar-2008 kl. 22:26 |
Da min gamle Projektor er faldet på gulvet - og er totalt skadet, skal jeg nu erhverve mig en ny. Jeg havde forestillet mig en full HD projektor evt. den nye panasonic men har også fået anbefalet optoma hd80. Hvad skal jeg gøre? Gode råd og anbefalinger er meget velkommen. Min sidste var en sanyo med LCD som var virkelig god - som også er min præference (LCD panel) Havde forestillet mig at bruge max. 18.000,- kr. og har sådan set ikke nogle betænkeligheder ved at købe i udlandet. Redigeret af geuken - 04-Februar-2008 kl. 22:27 |
|
![]() |
|
ilu-dazed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 208 |
![]() |
Hvis din grænse er 18.000,- skal du nok holde dig til optoma. Du kan ikke umiddelbart få en Panasonic til den pris. Men optomaen er jo en DLP projektor. Så det hele kommer jo også an på plavering af projektoren i lokalet, hænger den oppe under loftet? i såfald hvor langt er der fra loft til overkant lærred? Eller står den på et bord? |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Der er så også Mitsubishi HC4900 til ca. 13K i Das Vaterland og BenQ W5000 til kr. 14K hos Justbuyit.dk
|
|
![]() |
|
geuken ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Status: Offline Point: 379 |
![]() |
Fedt i har lyst til at hjælpe mig på vej i den rigtige retning. Jeg var netop ind og se HD80 som stod ganske fint - dog synes jeg panoreringerne hakkede. Ekspedienten som var virkelig flik m.m. sagde det måske var deres afspiller toshiba hd-dvd der fik den til det? Hm... Apropos så er 18.000,- ikke min grænse men mere et ca. beløb. Jeg vil gerne havde bang for the buck og jeg vil hellere betale lidt mere for en Projektor som jeg er virkeliug glad for og kan havde i mange år end spare et par tusinde. Jeg synes at havde set panasonic 2000 til ca. 20.000,- kr.?? Tak for anbefalingerne!
|
|
![]() |
|
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() |
Hej geuken Havde samme problem og indstilling til det. Holder lige en pause her midt i 300 - en fejl jeg lejede den, den skal absolut ses igen, så den skal indgå i min helt nystartede samling af BR. Mht. projektor kontaktede jeg AVPrecision ved Otto Jørgensen og fik nogen vejledning og har nu en fed oplevelse med filmen. Hvad vil folk mon med fladskærme? Hold op hvor er jeg glad - der kan stadig optimeres, bl.a. er min projektor ikke kalibreret endnu (har kun lige rundet 200 timer på pæren), ligesom jeg kun kører i stereo. Drømmen er et 1:2,40 lærred, scaler og anamorf obtik. Meen det kræver en stor pose penge (yderligere). Prøv Otto - bruger det selv og er glad. |
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
Det er desværre ikke alle der har plads til sådan et setup. Og det bliver ikke vanvittigt godt med f.eks. de 13k jeg brugte på mit tv... |
|
![]() |
|
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() |
Hej Naiera Forsøgte ikke at nedgøre - sorry - blot at påpege at den oplevelse jeg har lige nu er en anden end den jeg mener at kunne have på en fladskærm. Og rummet var til rådighed osv osv. Selvfølgelig/desværre er der også økonomiske betragtninger i det her - var der ikke det ville jeg skifte hele l..... ud med noget bedre *s* Og nu film... Mvh jeres ydmyg FNørd |
|
![]() |
|
Snippermanden ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 203 |
![]() |
Prøv at checke BenQ W10000 den kan fåes til dit budget, og er efter min mening på top5 listen under 40.000 kroner.
|
|
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Hehe. Ja, jeg forstår godt hvad du mener. Selv har jeg både fladskærm og projektor. (Har lige akkurat plads til begge dele i stuen) Begge har naturligvis hver deres berettigelse ...... Men, hvis jeg gerne vil ha' den store filmoplevelse, så knalder jeg altså også billedet op på lærredet. Jeg kører også kun med stereo-lyd på mit projektor-setup, men det glemmer man helt, når føst filmen kører. Redigeret af musicus - 06-Februar-2008 kl. 19:56 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
rtoustrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Hej Geuken
Vi har lige haft demonstration af Sanyo's nyeste HD projekter hos os på arbejdet.. i vores biograf omgivelser i butikken. Den klarer det virkelig godt, vi har selv også kigget på Panasonic (er Panasonic Center), men de kan ikke følge den model. Vi har en introduktionstilbud på den nu her, den koster 30k vejledende, men vi sælger den i en begrænset periode til kun 20k. Se mere her Anmeldse hos Projectorcentral her |
|
![]() |
|
![]() |
Tusinde tak for jeres gode inputs. Jeg vil straks kikke nærmere på Sanyo's nyeste HD projektor og se hvordan den benchmarker overfor de andre kandidater. Hvis flere har anbefalinger eller gode tips, vil jeg sætte pris på dem.
|
|
![]() |
|
stjernholm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
![]() |
Jeg har en HC-5000 som jeg tror er nede i pris nu. Jeg er ovenud tilfreds
med den. Den kører 1080p/24 og siger næsten ikke noget. Jeg projekterer op på et steward lærred og det ligner en milliard sysnes jeg. Farverne er helt rigtige. Utroligt meget billede for pengene. Jeg ved ikke hvor du bor - men du skal være velkommen til at kigge. Jeg kan fanges på starboy-at-mac.com |
|
Morten Stjernholm
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |