recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af FULL HD projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af FULL HD projektor

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Man skal vel være småretarderet, hvis man køber en Z2000 til næsten samme pris som man skal give for en TW2000 med langt, langt bedre kontrast og farver.

Øhhh næsten det samme? Koster en tw2000 ikke 50% mere end Z2000 og er den nu også lang, langt bedre mht. kontrast og farver? Så vidt jeg kan læse mig til, er den bedre til kontrasten, men farverne???

Langt bedre kontrast, noget tyder på næsten dobbelt så stor native kontrast. Det er ikke bare en lille forskel, det er en meget stor forskel. Alle anmeldere ser ud til at være enige om at TW2000's farver er sublime (efter kalibrering), jeg har ikke set Z2000's farver rost på samme vis - men det skal ikke udelukke den er fin nok.

Den Z2000 som forhandleren reklamerer for, skal han have 20K for. Jeg gav 22K for en TW2000 inkl. forsendelse, kalibrering og et 1080p-certificeret 5m HDMI-kabel (fra Tyskland).

Er den købt hos pipro???

Ja.

Ok, hvad er dine erfaringer med dem? Overvejer en poj derfra. Er det en 65K tuning eller filtertuning, du har fået til den? -eller  begge?

Boogie

Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 17:53

Man skal vel være småretarderet, hvis man køber en Z2000 til næsten samme pris som man skal give for en TW2000 med langt, langt bedre kontrast og farver.

Øhhh næsten det samme? Koster en tw2000 ikke 50% mere end Z2000 og er den nu også lang, langt bedre mht. kontrast og farver? Så vidt jeg kan læse mig til, er den bedre til kontrasten, men farverne???

Langt bedre kontrast, noget tyder på næsten dobbelt så stor native kontrast. Det er ikke bare en lille forskel, det er en meget stor forskel. Alle anmeldere ser ud til at være enige om at TW2000's farver er sublime (efter kalibrering), jeg har ikke set Z2000's farver rost på samme vis - men det skal ikke udelukke den er fin nok.

Den Z2000 som forhandleren reklamerer for, skal han have 20K for. Jeg gav 22K for en TW2000 inkl. forsendelse, kalibrering og et 1080p-certificeret 5m HDMI-kabel (fra Tyskland).

Er den købt hos pipro???

Ja.

Ok, hvad er dine erfaringer med dem? Overvejer en poj derfra. Er det en 65K tuning eller filtertuning, du har fået til den? -eller  begge?

Boogie

Det er en 65K tuning - TW2000 har indbygget cinema filter. De leverer rimeligt hurtigt - har købt to projektorer hos dem, men har ikke haft behov for at brokke mig, så jeg ved ikke hvordan de vil reagere i så tilfælde.

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 18:06

Det er en 65K tuning - TW2000 har indbygget cinema filter. De leverer rimeligt hurtigt - har købt to projektorer hos dem, men har ikke haft behov for at brokke mig, så jeg ved ikke hvordan de vil reagere i så tilfælde.

Ifølge Pipro ser data på Sanyo Z2000 efter filtertuning inkl. 65K, sådan ud:

Schwarzwert: 0,0027 cd/qm
Kontrast: 18.011:1
Gamma: 2,3

Og her er tw2000 data efter 65K-tuning:

Schwarzwert: 0,0027 cd/qm
Kontrast: 17400:1
Gamma: 2,3

Nu er data jo så absolut ikke alt.

Boogie

Redigeret af Boogie - 13-Februar-2008 kl. 18:08
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 18:10

Jeg kunne ikke dy mig, fik en god pris fra Oliver hos Pipro, så har lige bestilt en z2000 inkl. filtertuning med 65K...

Boogie

Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 18:40

Jeg kunne ikke dy mig, fik en god pris fra Oliver hos Pipro, så har lige bestilt en z2000 inkl. filtertuning med 65K...

Boogie

Jeg har ikke set en anmelder der ikke har givet TW2000 langt bedre anmeldelse end Z2000 (de ser alle ud til at være rørende enige om at TW2000 er den bedste LCD-projektor på markedet, selv Otto, den alvidende har den holdning). Panelerne er de samme - men det er lysvejen og alt muligt andet ikke - det gør en enorm forskel i native kontrast, hvor TW2000 er fuldstændigt suveræn i forhold til de andre LCD. TW2000 er også en del mere lysstærk, også i bedste mode, og filtertuningen tager endvidere særdeles meget lys - i praksis vil en TW2000 nok være næsten dobbelt så lysstærk. Lysstyrke har jeg slet ikke har tænkt på før nu, hvor jeg går med planer om et større lærred, og selv en TW2000 ikke kan klare meget mere end omkring 2,5 meter hvis det skal være godt. Hvis jeg var dig, ville jeg skrive til Oliver og ændre ordren. :)

Redigeret af mowa - 13-Februar-2008 kl. 18:41
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 19:51

Boogie

Jeg har ikke set en anmelder der ikke har givet TW2000 langt bedre anmeldelse end Z2000 (de ser alle ud til at være rørende enige om at TW2000 er den bedste LCD-projektor på markedet, selv Otto, den alvidende har den holdning). Panelerne er de samme - men det er lysvejen og alt muligt andet ikke - det gør en enorm forskel i native kontrast, hvor TW2000 er fuldstændigt suveræn i forhold til de andre LCD. TW2000 er også en del mere lysstærk, også i bedste mode, og filtertuningen tager endvidere særdeles meget lys - i praksis vil en TW2000 nok være næsten dobbelt så lysstærk. Lysstyrke har jeg slet ikke har tænkt på før nu, hvor jeg går med planer om et større lærred, og selv en TW2000 ikke kan klare meget mere end omkring 2,5 meter hvis det skal være godt. Hvis jeg var dig, ville jeg skrive til Oliver og ændre ordren. :)

Nu fik jeg en god pris, jeg skal betale 50% mere for at få en tw2000!. Så kan man jo blive ved, hvis jeg ville købe en tw2000, kan jeg jo også tage springet til en JVC...

Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 20:43

Boogie

Nu fik jeg en god pris, jeg skal betale 50% mere for at få en tw2000!. Så kan man jo blive ved, hvis jeg ville købe en tw2000, kan jeg jo også tage springet til en JVC...

Hehe, jojo, jeg kan godt se der er en vis prisforskel, fair nok, min økonomi ville have godt af sådan en fornuftspræget holdning. Held og lykke med den!

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 22:25

Boogie

Hehe, jojo, jeg kan godt se der er en vis prisforskel, fair nok, min økonomi ville have godt af sådan en fornuftspræget holdning. Held og lykke med den!

Jeg fik den for lige under 15K med filtertuning mv. og fragt, det er vel udemærket. Håber den lever op til mine forventninger -ellers gælder de 14 dages returret som også Tyskland er underlagt...

Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 22:48

Hej Alle sammen,

Det virker som om der er flere personer, der i skrivende stund, køber nye 1080p projektorer, og til meget fornuftige priser! De priser som I nævner ligger lidt under de priser som er på pripo's hjemmeside!

Så hvem er ham Oliver (er det ejeren af pripo)? Og forhandler I lidt om priserne?

Redigeret af geuken - 13-Februar-2008 kl. 22:49
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af geuken geuken skrev:

Hej Alle sammen,

Det virker som om der er flere personer, der i skrivende stund, køber nye 1080p projektorer, og til meget fornuftige priser! De priser som I nævner ligger lidt under de priser som er på pripo's hjemmeside!

Så hvem er ham Oliver (er det ejeren af pripo)? Og forhandler I lidt om priserne?

Tror Oliver Daab er ejeren. Du kan klikke "wünschpreis" ved de forskellige projektorer, og forklare hvorfor du vil give mindre end den annoncerede pris - f.eks. ved link til konkurrent. Derudover kan man jo skrive lidt om at der gerne skal være fragt med osv. :)

Til top
keras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2006
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 16:50

Jeg kan ikke finde pripo. Kunne i der ligge inde med et link, ikke skrive det.

På forhånd tak

Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af keras keras skrev:

Jeg kan ikke finde pripo. Kunne i der ligge inde med et link, ikke skrive det.

På forhånd tak

Pipro er et tysk firma. Tyske hjemmesider hedder .de. Kan du gætte dig til resten, eller skal jeg stave det for dig? :) www.pipro.de.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu