|
|
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | ||||
mowa ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
![]() |
|||
Da jeg hader dårligt sortniveau ville jeg foretrække PT-AE2000. Da jeg ville have så meget sort som muligt, og ikke bryder mig om DLP'ernes regnbuer, valgte jeg selv en Epson TW2000. Havde jeg haft flere penge, havde jeg nok købt en HD1 eller HD100 fra JVC. Sortniveauet betyder naturligvis ikke alt, men både PT-AE2000 og TW2000 klarer sig jo fint også på andre punkter, selvom HC6000 nok er foran mht. skarphed. |
||||
![]() |
||||
geuken ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Status: Offline Point: 379 |
![]() |
|||
Hej Allesammen, Tak for en konstruktiv og inspirerende debat omkring valg af projektor - hvor mine præferencer er byttet om et par gange. MEN, nu er der købt en ny projektor!!!!! Og valget faldt på en helt uventet kandidat. Efter at havde læst følgende review: http://www.projectorcentral.com/benq_w5000.htm Samt samtaler med diverse fagmænd, er valget blevet en billig benQ W5000, til en yderst fornuftig pris Jeg er værdsætte skarphed og performance over fleksibilitet og brugervenlighed! BenQ w5000 skulle sætte nogle helt særlige krav til især en lang distancen mellem projektor og lærred for at opnå et fornuftigt stort billede. Noget som mine stuer godt kan klare. Jeg skulle få den i dag med fragtmæng og skal nok vende tilbage med mine første fornemmelser og indskydelser - dog uden et ordenligt lærred, da jeg lige skal måle rummet op og indrette! (anvender et stort whiteboard 2.80*190) Tak for alle jeres kommentare og inputs - jeg vender tilbage snarest. Bedste hilsner fra, Geuken Redigeret af geuken - 13-Marts-2008 kl. 14:30 |
||||
![]() |
||||
synderen77 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
![]() |
|||
Tillykke med købet. Jeg er især spændt på at høre hvor meget den egentlig larmer (Ifht. ps3 40g osv)?
|
||||
![]() |
||||
synderen77 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
![]() |
|||
Lige en ting til - må man høre hvad du måtte slippe for den?
|
||||
![]() |
||||
Caraculo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-November-2007 Status: Offline Point: 40 |
![]() |
|||
Hej. Jeg overvejer selv en TW2000 og er blevet noget overrasket over udsagnet om, at den ikke kan klare meget mere end omkring 2,5 meter hvis det skal være godt. Er det noget du har testet og er det noget du eller andre har lyst til at uddybe eller kommentere på? På forhånd tak Redigeret af Caraculo - 10-April-2008 kl. 23:43 |
||||
![]() |
||||
mowa ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
![]() |
|||
Det afhænger jo nok af hvad man stiller af krav - hvis man vil have korrekte farver, tror jeg ikke man skal gå meget større - er man ikke så kræsen, kan man køre i en af de meget lysstærke modes, og kan vælge et langt større lærred. Pt. kører jeg på et 170 cm lærred, gain 0,7, og jeg synes det er en smule for lyst. Jeg overvejer at anskaffe en Carada gain 1,4 på 250 cm eller 275 cm, når jeg ellers får rummet til det. Der er ikke den store forskel på lysstyrken når man kører 250 cm gain 1,4 i forhold til 170 cm gain 0,7. Højere gain bør man nok holde sig fra grundet problemer med hotspotting/synsvinkler. |
||||
![]() |
||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|||
Hej Mowa,
Fandt du et sted at se projektoren in action inden køb? For jeg står nemlig selv og overvejer om en Epson ikke lige vil være sagen herhjem til... ![]() Eller hvad gjorde du dig så af overvejelser inden, hvis du købte uden at have set den inden? På forhånd mange tak for hjælpen... ![]() Med venlig hilsen |
||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg læste anmeldelser og fulgte med på AVS Forum (www.avsforum.com) og fandt hvad jeg kunne af interessante fakta, om de tre maskiner jeg overvejede: Panasonic PT-AE2000, Sanyo PLV-Z2000 og Epson TW2000. I starten overvejede jeg kun de to førstnævnte, da TW2000 ikke var kommet endnu, men da de første anmeldelser og brugerkommentarer begyndte at komme, som fremhævede ikke mindst et særdeles fint sortniveau, og særdeles gode farver i kalibreret tilstand, gad jeg ikke vente mere. Så ja, jeg købte ubeset, men heldigvis har man da returret ved fjernsalg, som jeg dog ikke har haft brug for. Ulemper: irisen larmer, men jeg synes den har nok native contrast til at kunne bruges fint uden iris. Projektoren i sig selv støjer også lidt mere end de to konkurrenter, men da jeg under alle omstændigheder skal have den i en støjdæmpende boks, er det ikke en vigtig parameter. En del klager over dårlig konvergens, og det er heller ikke perfekt på min - men om det er nok til at det reelt har betydning for billedet, ved jeg ikke. |
||||
![]() |
||||
flames ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
|||
Hej boogie... Jeg kunne rigtig godt tænke mig at hører hvad du synes om dit køb af Z2000, er du tilfreds og er den god! |
||||
![]() |
||||
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
|||
Hej Flames Jeg er meget tiilfreds med den, jeg leger stadig med forskellige indstillinger og skal prøve den nye HD-Basic fra Joe Kane i weekenden og se om den kan give lidt... Men som sagt er jeg meget tilfreds, den laver et super billede og er rimelig støjsvag! Boogie |
||||
![]() |
||||
flames ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
|||
rimelig støjsvag... den kan da komme helt ned på 19dB i følge specifikationerne Har du problemer med at Z2000 er for lyssvag, fordi du fik kalibreret den hos pipro... kan du kører i ego mode og stadig få lys nok? |
||||
![]() |
||||
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
|||
Mht. støjen fås det ikke meget bedre. Jeg har ikke problemer med at den ikke er i eliten hvad angår lys. Jeg kører med 86" grey gain 0,8 og har ikke problemer overhovedet. Jeg går ikke ud fra, at du skal bruge den med en amsse lys tændt? Bruger den selv i næsten mørkt rum og der er ingen problemer. Jeg bruger i øvrigt ikke det glasfilter, jeg fik med da det kræver en kalibrering hjemme. Men gad godt at se resultatet! Redigeret af Boogie - 11-Maj-2008 kl. 15:32 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |