|
Hjælp til køb af "semi" god receiver |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Ckhansen1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvilket mærke er bedst på historikken. Yamaha eller Pioneer?
Jeg ved ikke om jeg skal vælge Yamaha RX-A1040 eller Pioneer SC-2024. Historien må få indflydelse på hvad jeg skal vælge:) |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Jeg kender kun til Yamaha - som er 99% fejlfrit. Men det kendskab jeg har til Pioneer, så er der heller ikke problemer med dem.
Personligt havde jeg dog valgt Yamaha'en, ud fra et lydnæssigt perspektiv. Det bliver Yamaha jeg vælger, når jeg inden længe skal have en surr. receiver. M.v.h. P.S.: Jeg har tidligere solgt Yamaha gennem flere år. Når kunden først var gået ud af butikken, så vi ham ikke igen, for de fungerer bare - og bliver ved med det. Redigeret af Henrik B. - 19-Oktober-2014 kl. 18:21 |
|||
![]() |
|||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
||
Når du snakker historie så er det Yamaha du skal vælge :-)
Det var dem der "opfandt" surround. Har selv haft 2 Yamaha, de har MASSER af kræfter.
|
|||
Ning
|
|||
![]() |
|||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
||
Jeg har lige et spørgsmål fra sidelinjen: Hvordan er lyden i sådan en Yamaha (kigger på a830) i stereo? Jeg har et par engelske højtalere (Heybrook Quartett) og kan godt lide en varm dog ikke for ulden lyd, ej heller for hård. /T
|
|||
![]() |
|||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
||
Det kan jeg ikke rigtig give et entydigt svar på, min seneste Yamaha er nu over 10 år gammel. Sønnen har overtaget den. Havde dengang også en Marantz klasse A stereoforstærker jeg brugte til musik.
Købte en meget billig brugt Marantz kun fordi jeg manglede HDMI. Og de nye lydformater...
820 får fine anmeldelser i Areadvd.de for sin stereogengivelse så vidt jeg se (tysk :-( ) |
|||
Ning
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Næh, det var Ray Milton DOLBY |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
||
Hvis vi nu skal fluekneppe, så var det faktisk Disney der var de første med surround i filmen 'Fantasia.'
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Jeg vil nu stadig påstå at Yamaha var de første der (blandt andet med deres DSP) der gjorde det brugbart til HJEMMEBRUG.......... men måske jeg tager fejl
|
|||
Ning
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Dolby laboratories gjorde det muligt først med stereo, siden med multikanallyd i biograferne. Og nu med Atmos. |
|||
![]() |
|||
||
Nu bad emne-starter jo altså om historikken mellem Yamaha og Pioneers hjemmebiografforstærkere...
|
|||
Ning
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Yamaha har en fornuftig "neutral" gengivelse, hældende mod det varme... M.v.h. |
|||
![]() |
|||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
||
[/QUOTE] Yamaha har en fornuftig "neutral" gengivelse, hældende mod det varme... M.v.h.[/QUOTE] Takker. /T
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |