recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af subwoofer

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Richie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Richie Richie skrev:

Nu kan jeg så fortælle at min sub er i mint condition og membranerne absolut intet fejler.:-)
"Roflerne" du skal være velkommen til at kigge forbi og høre den i mit setup.
Det er typisk intet problem at købe fra en dedikeret av-bruger, men der bliver godt nok ødelagt mange højtalere rundt omkringSmile

Jeg er meget enig, men det er ikke tilfældet her.Smile
Til top
ridderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 20:33
Jeg har selv købt B&W 610 fra hfk. og er meget tilfreds med subben. jeg lånte ikon mkv2 sub / fazon sub2 / lekter sub / B&W asw610 sub med hjem for en aften og lyttede til alle fire og der var det 610 som tiltalede mig mest. på grund af lyden og størrelse på den :)
 
lån noget med hjem. :) det er noget er noget helt andet når man lytter til det herhjemme
 
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu sludre jeg jo gennemgående om alt hvad du læser. Lad os tale sammen igen, når du har noget med 40 års erfaring i højtalere på alle leder og kanterWink
Er du sikker på det ikke er 140 år erfaring LOL

Nej det er altså noget totalt sludder, også så er jeg faktisk hammerne ligeglad med hvem der så havde skrevet teksten som du skrev, det havde stadig været noget sludder.

Synes absolut ikke der er grund til at gøre det sværere end det er.


Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
roflerne Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-August-2011
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 20:58
Det kan meget vel være jeg gør det, skal lige have løn før jeg skal ud og købe, hvilket er d. 31. Men jeg har min daglige gang på gothersgade. Så hvis der er mulighed for at jeg kan komme forbi vil det være fint.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er typisk intet problem at købe fra en dedikeret av-bruger, men der bliver godt nok ødelagt mange højtalere rundt omkringSmile

Hvad bygger de disse påstande på ? Du har måske de samlet tal for ødelagte enheder i DK.

Jeg har som tidligere skrevet også haft en del højttalere, og jeg kan i ny og næ også godt li fyre anlægget max af.
Dog har jeg aldrig været ude for at jeg har ødelagt en højttaler, derimod er der røget et par forstærkere ved festlige lejligheder.

Det kan da godt være højttalerne var lavet af papir og gamle cykelslanger tilbage da du var yngre og muligvis hørte høj musik, men nu til dags skal man ud i noget billigt kina bras fra Søstrene Grene for at få den slags kvalitet eller mangel på samme.


Redigeret af Aim - 21-August-2011 kl. 21:03
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Richie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af roflerne roflerne skrev:

Det kan meget vel være jeg gør det, skal lige have løn før jeg skal ud og købe, hvilket er d. 31. Men jeg har min daglige gang på gothersgade. Så hvis der er mulighed for at jeg kan komme forbi vil det være fint.

Selvfølgelig kan du det.
Jeg sender lige lige en PM med adresse osv.
Til top
roflerne Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-August-2011
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 14:24
Det ville være perfekt :)
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 15:39
Hvis du skal købe brugt ,skal der selvfølgelig ikke være synlige skader på enhederne, derudover er min erfaring ,at højtalere der har været Evt. i kælder over hvis en periode, hvor de er udsat ,for skiftende ,Temp og fugt ,er uberegnelige hvad angår livslængde .
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er typisk intet problem at købe fra en dedikeret av-bruger, men der bliver godt nok ødelagt mange højtalere rundt omkringSmile


Det kan da godt være højttalerne var lavet af papir og gamle cykelslanger tilbage da du var yngre og muligvis hørte høj musik, men nu til dags skal man ud i noget billigt kina bras fra Søstrene Grene for at få den slags kvalitet eller mangel på samme.
Du er simpelthen så nedladende, så selvoppustelig og altvidende, at jeg ikke vil have en hulens fis med dig at gøre. Det har vi aftalt før, og det vil jeg fastholde.
 
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Du er simpelthen så nedladende, så selvoppustelig og altvidende, at jeg ikke vil have en hulens fis med dig at gøre. Det har vi aftalt før, og det vil jeg fastholde.


Rolig nu.........

Dertil vil jeg så tilføje at køber man brugte højttalere af bare nogenlunde god kvalitet, og lige tager sig sammen og kigger på dem rent fysisk og lytter til dem ved højt og lavt niveau, så kan man roligt købe brugt.

Okay, jeg har "kun" 25 års erfaring og har kun købt et sæt højttalere af ny.


Klaus
(hvis nuværende fronter er fra omkring 1988/89, der hverken har revner eller skæve enheder der skraber på).
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 16:18
Så i to.
Hvis der nogen der vil banke dig så løb ! Er der nogen du vil banke så løb ! Citat fra en gammel kapgænger .
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2011 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Dertil vil jeg så tilføje at køber man brugte højttalere af bare nogenlunde god kvalitet, og lige tager sig sammen og kigger på dem rent fysisk og lytter til dem ved højt og lavt niveau, så kan man roligt købe brugt.

Okay, jeg har "kun" 25 års erfaring og har kun købt et sæt højttalere af ny.


Klaus
(hvis nuværende fronter er fra omkring 1988/89, der hverken har revner eller skæve enheder der skraber på).
Lige præcis, men det kræver altså viden om hvorledes man checker for ikke at gå i gyngen.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu