|
Hjælp til køb med bankoverførsel. |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |||||||||||||||||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4112 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||||||||||
Er du sikker på at det er sendt fra Deutsche Post??? Der er intet problem i at sende mail med en vilkårlig afsender oplysning. Hvis du har mailen kan du i reglen se i egenskaber for mailen, mailens vej igennen internettet og kan se hvilke pc og server der har sendt mailen. Men det kræver lidt viden. |
|||||||||||||||||
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||||||||||
En traceroute?
Den er sendt fra E-POST • kundenservice@dhl.online-frankieren.com Men gør ikke mere kun hvis det bliver COD Redigeret af Bjur - 16-Juli-2020 kl. 14:16 |
|||||||||||||||||
uffidon
Super bruger Oprettet: 22-Februar-2007 Status: Offline Point: 344 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||||||||||
Har du tjekket at den email kommer fra en autentisk email server som er forbundet med Deutsche Post og/eller DHL? Det kan du typisk underssøge via email header som du kan putte i et tool som denne: https://mxtoolbox.com/EmailHeaders.aspx DMARC burde være grøn og afsender adressen fra det rigtig domæne:
|
|||||||||||||||||
uffidon
Super bruger Oprettet: 22-Februar-2007 Status: Offline Point: 344 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||||||||||
online-frankieren.com har ikke noget med DHL at gøre såvidt jeg kan se. Og "dhl" som subdomæne kan alle lave.
|
|||||||||||||||||
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||||||||||
Okay tak for svarene.
|
|||||||||||||||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||||||||||
Hvorfor i alverden sætter en tysker noget billigt til salg på dba? Klaus
|
|||||||||||||||||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||||||||||
COD er også farligt - du kan risikere at modtage en knækflise til 14.000 kr. Man er nødt til at kontrollere indholdet og om varen virker, før betaling. online-frankieren.com domænet er oprettet den 4. juni 2020. Meget imponerende svindelnummer, hvor de lukrere på en service, som har en masse underservices hvilket gør det uoverskueligt. De nævner tilmed i faktura at IBAN nummereret matcher den agent som skal varetage ordren. Så de har også en grund parat til hvorfor din bank har svært ved at se den precise modtager af pengene. Men deres e-mail adresse fælder dem bigtime. Man ville heller ikke lave faktura eller infomateriale uden angivelse af website for at hente mere information.
Redigeret af Cyberguyen - 16-Juli-2020 kl. 16:17 |
|||||||||||||||||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||||||||||||||||
Bjur
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||||||||||
Tak for fyldestgørende svaret Cyber. Den er oprindeligt lavet på dba skal jeg så anmelde den uden decideret at have klart bevis?
|
|||||||||||||||||
Bjur
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||||||||||
Og han har jo mine kontaktoplysninger som adresse
|
|||||||||||||||||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||||||||||
Jeg ville bare kontakte DHL og Deutche post og fortælle dem at der kører dette scam i øjeblikket. Deres advokater vil med 100% sikkerhed være interesseret i denne sag. Vil du ikke også få det lidt bedre i kroppen, når ærgelsen har lagt sig, hvis de får fat i dem. De har en side beregnet til formålet: PDF filen er oprettet i 2018, så det er sikkert noget, der har været benyttet flere gange.
|
|||||||||||||||||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||||||||||||||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||||||||||
Ja. Jeg forstår ikke, at alarmklokkerne ikke bimler og bamler hos dig, ved sådan en annonce. Hvis du boede i Tyskland, ville du så sælge din projektor på dba, med potentielt set 4,5 millioner købere, eller på et tysk medie med potentielt 65 millioner købere? Klaus
|
|||||||||||||||||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4112 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||||||||||
Og be Løbet skal overføres til Belgien
|
|||||||||||||||||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |