recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til lang HDMI kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til lang HDMI kabel

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 16:23
Men det var netop erfaringer jeg søgte. Tror det ender med 2x10m så.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 16:48
AV connection skriver: Citat:
Vi oplevere nogen gange at folk har problemer med at få et signal igennem deres HDMI omskiftere/switches og splittere ved lange kabeltræk. Ofte skyldes dette at der benyttes kabler af en for ringe kvalitet, kombineret med de mange samlinger og ikke mindste de krav der stilles til signalet (HDMI 1.3, 1080p. DeepColor osv.)

Såfremt man ønsker at koble udstyr sammen gennem en HDMI switch/omskifter eller splitter, skal bruge et samlet HDMI kabeltræk på over 8-10 meter og ønsker at sende et HDMI 1.3 signal (eller blot 1.2 med 1080p) igennem, skal man altid huske at vælge nogle HDMI kabler af en ordentlig kvalitet, som f.eks. Supra og Lindy. Her er hvad vi anbefaler for at få en løsning der virker første gang:

Samlet kabeltræk (stadig med forbehold for udstyrets evne til at sende/modtage HDMI signalet):
• HDMI kabler på 1-7½ meter: Clicktronic HDMI kabler
• HDMI kabler på 5-15 meter: Lindy HDMI, Supra HDMI kabler eller bedre/dyere kabler.
• HDMI kabler 15 meter og op: Optiske HDMI kabler

Vi har haft en del kunder der har haft problemer i forbindelse med en Playstation 3 i forbindelse med lange kabeltræk og/eller brug af HDMI omskiftere/switche og HDMI splittere. PS3'eren er erfarringsmæssigt meget kvalitets krævende, når det kommer til HDMI kabler, og man skal derfor være opmærksom på at når en PS3 indgår blandt udstyret, skal man være ekstra påpasselig med ikke at købe for billige HDMI kabler - Vælg derfor Lindy eller Supra kabler med det samme og spar en masse bøvl og ekstra udgifter med at sende kabler frem og tilbage. Vi ved godt de er dyere og der bliver skrevet mange steder at man bare skal købe de billige kabler, men det ender desvære ofte med at give problemer. Pris og kvalitet hænger stadig sammen.

Hvis du skal bruge en HDMI switch eller HDMI splitter, så anbefaler vi også at man benytter Lindy's produkter, da de er af god kvalitet og vi ikke oplever at kunderne har problemer med disse.
• Lindy HDMI Switch
• Lindy HDMI 2 port splitter
• Lindy HDMI 4 port splitter

NB: Husk også at bruge nogle gode HDMI kabler på de korte kabeltræk, da det er dem samlede længde der skal være i god kvalitet, ikke kun de lange kabler når man kobler apparater sammen igennem flere led.


Efter vores erfarring hjælper det IKKE at indsætte HDMI boostere/forstærkere på kabeltræk med problemer i forbindelse med for mange samlinger (splittere og omskiftere), disse kan udelukkende bruges til at forlænge et enkelt HDMI kabeltræk. Ofte er maks. længden yderst optimisk angivet og må ikke tages bogstaveligt, da det igen er udstyrs-afhængigt.

Modellerne som forlænger HDMI signalet via netværk eller optiske kabler fungerer normalt fint, dog igen længden lidt med forbehold.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 17:01
Det er hverken switche eller splittere jeg skal bruge. Det er ene og alene kablet mellem TV og receiver der er tale om. Alt switching foregår i receiveren.

Og jeg køber selvfølgelig ikke kabler, der ikke overholder standarden.
Det er 2 af denne jeg har tænkt mig at bruge.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 00:44
Vil lige tilføje, at jeg endte med, at købe en enkelt 20 meter kabel og alt virker helt og aldeles fortræffeligt.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Vil lige tilføje, at jeg endte med, at købe en enkelt 20 meter kabel og alt virker helt og aldeles fortræffeligt.<mytubeelement id="myTubeRelayElementToTab" ="relayPrefs" =""loadBundle":true"></mytubeelement>


Og hvilket kabel blev det? Kunne være rart at vide hvad der "gik godt".

Mvh FNørd
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 11:33
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jo da. Det er denne her, der er tale om: http://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/hq-2-0-high-speed-hdmi-kabel-20-m.html<mytubeelement id="myTubeRelayElementToTab" ="relayPrefs" =""loadBundle":true"></mytubeelement>


HQ 2.0 High Speed HDMI kabel - 20 m - til 549 kr.

Dvs. du tog et billigt og det går godt :)

Husk lige opfølgning, hvis der skulle være noget nyt.

Med ref. til tidligere indlæg, har du PS-3 som en del af udstyret?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 11:47
Opfølgning på hvad? Det er jo to måneder siden og har kørt lige siden. Og det var ikke det billigste 20m kabel. Det koster kun 369.

Jeg sendte en mail til AV-cables for at spørge til råds. De anbefalede selv det jeg købte, da de aldrig havde oplevet problemer med det.


Redigeret af Nagash - 30-September-2014 kl. 11:56
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 11:49
Nu synes jeg ikke det tidligere har fremgået at du har kørt med det i et stykke tid!

Og jeg mener stadig 549 kr er billigt for 20 m.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 11:58
Tråden blev oprettet i juli. Har da ikke ventet til nu :)
Kom bare i tanker om tråden, da jeg kigge lidt rundt i forum, så ville lige opdatere.

Men ja, det er da ret billigt. Det kan dog ikke klare 4k. Det er vist kun den op til 15m der kan det, af den serie. Kan se, at den eneste 20m der kan klare 4k, koster lidt over 2000kr.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 12:02
3. juli skrev du hvad du havde tænkt dig at købe.
I nat skrev du hvad det blev.
Du ved hvornår du aktuelt satte kablet til - det ved vi andre jo ikke! ;)

Også interessant at av-cables siger noget andet end Av-connection (via bentpederson).

Godt det virker - :)

Hvilket udstyr er der i enderne (med henvisning til av-connection indlægget vedr. sammensat
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 12:22
Kablet er trukket mellem et Panasonic P50GT30 og en Yamaha RX-V771. Udstyr tilsluttet Yamahaen er PS3, Chromecast og HTPC. Men de står sammen, så de er alle tilsluttet med et ½m kabel. Chromecast sidder dog lige i stikket uden kabel.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu