|
Hjælp til ældre enheder (Onkyo/Panasonic) ønskes |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tarzan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2004 Status: Offline Point: 310 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-August-2019 kl. 23:26 |
Hej.
Har disse endheder: Panasonic Bluray afspiller DMP-BDT220 Onkyo TX-SR608 De har fungeret fint sammen i flere år, men så købte jeg nyt TV ![]() Panasonic'en er (og har hele tiden været) forbundet direkte til Onkyo'en med HDMI, der så har stået for lyd og videresendelse af billedet til TV'et. Først til forhistorie. Jeg ville starte forfra med lydopsætning da vi også har flyttet om på møblerne i stuen, så jeg kørte Audyssey 2EQ lydsetup med den dertil hørende mikrofon. Jeg havde så masser af problemer med at få Onkyo'en til at have samme lydstyrke når jeg skiftede mellem kanalerne på TV'et. På det gamle Philips var det en simpel indstilling, men LG har valgt at nedtone alt lydstyring, når man benytter digital lyd ud. Nu har jeg så fået det til at virke, og jeg var glad ... indtil jeg så ville se en Bluray-film med dts MasterHD. Nu til problemet. Jeg kan ikke få den til at afspille i dts MasterHD mere ![]() ONKYO viser dts i displayet, og vælger jeg "audio"menu'en i Onkyo'en, så står der, at der modtages dts 48khz. I pana'ens "option"menu, kan jeg vælge mellem lydsporene, og vælger jeg Dolby, så får jeg ganske korrekt Dolby Digital, men vælger jeg dts MasterHD, så får jeg altså kun dts. Hvor er "Masteren" blevet af? Det eneste HDMI-kabel der er skiftet er det mellem Onkyo'en og TV'et. Gik fra et "HDMI HighSpeed" til sådan et her: http://https://www.av-connection.dk/?PGr=12983 på 1,5 meter. Medmindre noget er gået i stykker, så MÅ det være en indstilling i Onkyo'en, der er ændret, da det er den jeg har rodet mest med. Men hvilken?? Og hvorfor påstår Onkyo'en i AUDIO-menu'en (under Info) at den kun modtager et dts signal, når jeg ved, at dts MasterHD tidligere har virket fint (Onkyo'en skrev MstrHD i displayet). Jeg har prøvet med 4 forskellige Bluray film nu, jeg har forsøgt at rette indstillingerne i Onkyo'en, men kan ikke finde noget der skulle "neddrosle" et dts MasterHD signal. |
|
Venlig hilsen
Sven |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville kigge i menuen i din afspiller. Jeg tror at det er her der sker en nedskalering.
|
|
![]() |
|
Tarzan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2004 Status: Offline Point: 310 |
Tak for svar ![]() ![]() ![]() Dette er alt hvad jeg kan justere mht "lyd" i Panasonic'en. Ideer til, hvad der skal stilles på?
|
|
Venlig hilsen
Sven |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4862 |
Du skal checke indgangsopsætningen på Onkyo. Så vidt jeg husker er det nødvendigt at tillade DTS HD MSTR for at den rent faktisk dekoder bitstreamen. Men da det er mange år siden jeg har haft Onkyo, kan det være ændret på din.
|
|
![]() |
|
Okay. Har du nogen ide om, hvad det hedder på engelsk, det jeg leder efter? Eller hvor i opsætningsmenu'en jeg kan finde det?
Her er hvad jeg selv har fundet i manualen: ![]() ![]() ![]() Bluray playeren sidder som HDMI 1 (og det har den gjort hele tiden). I digital audio Input er valgt "-----", da signalet jo kommer gennem HDMI, og ellers kan jeg kun vælge optisk eller coax. Jeg er helt på spanden her
![]() |
|
Venlig hilsen
Sven |
|
![]() |
|
Frank13 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1109 |
https://forum.recordere.dk/dtshd-master-audio-fremgr-ikke-af-receiveren_topic79017.html
Vist samme problem, måske det kan hjælpe. Frank
|
|
![]() |
|
Ja, det lyder som noget af det samme problem, men jeg forstår ikke rigtigt, hvad det er for et opstartsbillede han skriver om i "løsningen"??
Endelig fandt jeg ud af det ![]() Damn den lyd er god nu :-) Nogen her der ved det?
Redigeret af Tarzan - 03-August-2019 kl. 13:31 |
|
Venlig hilsen
Sven |
|
![]() |
|
Nu bliver det mere mærkeligt! En bekendt har lånt mig en film på en USB-pen. Filmen er i .MKV format, og der er 2 lydspor til den 1. dts MasterHD og 2. dts.
Sætter jeg denne USBpen i Panasonicen, så kan den GODT afspille filmen med dts MasterHD!! Jeg kan skifte mellem de 2 lydspor, og Onkyo'en skifter fint mellem dts og dts MasterHD. Onkyo'en skriver det i displayet! Hvorfor fa..... kan den så ikke fra Bluray-skiver mere? Nogen ideer til, hvor fejlen kan ligge?
![]() |
|
Venlig hilsen
Sven |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
|
|
![]() |
|
Ja, jeg har prøvet alle lydspor (pånær kommentatorsporene) på 4 forskellige bluray film, der alle indeholder et dts MasterHD spor.
Jeg har nu opgivet, og har bestilt sådan en bluray afspiller til 4k film: Den har den fordel, at lyd og billede kan komme fra hver sit HDMI stik, så et 4k hdmi til TV'et og et lyd-HDMI til min gamle Onkyo ![]() ![]() Her ses begge menu'er (fra Onkyo og Panasonic). Pana'en læser dts MasterHD, men Onkyo'en modtager kun dts og videresender derfor kun dts selvf.
Redigeret af Tarzan - 04-August-2019 kl. 23:04 |
|
Venlig hilsen
Sven |
|
![]() |
|
Den nye Sony UBP-X700 er nu modtaget og tilsluttet. ALt spiller som forventet, incl dts MasterHD fra mine Blurays
![]() |
|
Venlig hilsen
Sven |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |