recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til nyt TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til nyt TV

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Valronn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til nyt TV
    Sendt: 03-September-2006 kl. 15:11
Efter jeg så rabatten den anden dag, er jeg blevet i tivlv om et HD virkelig kan betale sig. Jeg tænker især på at de "gamle" billedrørstv er så billige som de er.

Det jeg har tænkt mig at bruge et nyt TV til er at have 2-3 konsoller sat til, stort plus hvis minimum 2 kan sidde i på samme tid samtidig med en dvd optager. Så vil jeg også have min PC sat til, så jeg kan se tv over den.

Alt hvad i har at sige vil være til en stor hjælp!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 15:14
Køb plasma og glem LCD, så er den skid slået  Tag f.eks. et kig på LG og Panasonics modeller, hvis Pioneer er for dyrt.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 15:49

Har selv lige set Rabatten......de "glemte" helt at tale om Plasma........Programmet gav i det hele taget et indtryk af at det gjalt alle flade skærme.......men til slut siger den kloge mand dog:Skal man ud at købe fladskærm til HD,så skal man vælge en god kvalitet........wow.....Det anede jeg ikke.....-og som sagt,ikke et ord om PLASMA!!

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Valronn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 15:58
Det vil sige man kan ikke regne så meget med ham "eksperten" fra programmet?

Damn jeg er bare så meget i tvivl om hvad jeg skal gå efter, det er altså lidt af en jungle som ny begynder.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Har selv lige set Rabatten......de "glemte" helt at tale om Plasma....

Problemet er jo at "fladskærm" for den brede befolkning er lig med "LCD". I dagspressen er den teknologi jo også blevet udnævnt til at være den bedste, fordi Sony har satset på den.

Ja, det ville have været smart at nævne plasma, men at skræmme folk væk fra lorte-LCD var det vigtigste
Til top
Valronn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 20:16
I kan ikke komme med links til modeller som i anbefaler? Bare så jeg har noget at gå efter, plus er der noget specielt jeg skal holde øje med?
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 20:43

Plasma modeller fra først og fremmest Pana.-Pioneer,LG-Samsung-i nogenlunde den rækkefølge,så får du noget der "rykker"

Experten er sikkert klog nok-men DR1 klipper jo i programmet som det passer dem....måske fik man kun en lille bid af det han oprindeligt sagde!

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Valronn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 21:12
Men har bare set at de f.eks. i elgiganten har et 32" Phillips tv til ca. 3500 kr. Det er alligevel meget at spare på et Samsung HD tv f.eks.

Ved dog ikke om det kan betale sig? Vil jo gerne have et lækkert billede til mine konsoller og noget som bare fungere perfekt i computeren.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 21:43
Du får ikke noget der fungerer perfekt til din computer samtidig med at du får et godt billede på spil, TV og DVD. Det kan ikke lade sig gøre.

Hvis du beslutter dig for, at du gerne vil fyre nogle skejser af, samtidig med at computeren er lidt mindre vigtig, burde du kigge på noget plasma, f.eks. fra Pioneer, Panasonic eller evt. LG hvis det absolut skal være billigt.

Panasonic giver nok den bedste værdi for pengene, mens Pioneer vel sagtens laver de bedste TV i hele verden.

Du kan bare ikke få en "perfekt" computer-opløsning med et plasma TV til rimelige penge, og grundet indbrænding kan du ikke lave desktop-arbejde uden at ødelægge skærmen. Mediecenter burde fungere fint, men altså ikke med 1:1 pixelmapping over VGA i 1360*768.

Plasma giver dog det vel nok bedste billede til TV, konsoller og DVD. Især sidstnævnte, og endnu bedre med de nye optisk medie formater.

Du må beslutte om "HD" er vigtigt. Du får god TV, fine normale DVD'er og pæne konsolbilleder med et godt CRT TV, men hvis du vil have noget højopløseligt er plasma det eneste rigtige valg.

Vælger du at bruge mange penge på plasma, er det Panasonics PV60/600, eller de Pioneer TV der netop er startet fælleskøb på, du burde tjekke ud.

Redigeret af Naiera - 04-September-2006 kl. 18:06
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 16:48

Jeg kan kun sige efter jeg har prøvet LCD skal jeg ikke have LCD indefor mine døre igen før de kan lave nogle ordenlig!

Jeg har et Philips 9520 32" CRT med PP2 mv. Det kan købes for under 6000 kr idag.

Som flere siger på tråden her, er Plasma nok den eneste løsning hvis du vil have et billed der ligger op til CRT, men i større og flader format.

Dog skal du nok gøre op med dig selv hvad du skal bruge din skærm til. Er det 50/50 TV/DVD - PC/KONSOL ville jeg nok tage et LCD pga indbrændning i Plasmaskærmene. Bliver den brugt mest til TV/DVD vil jeg helt klart vælge Plasma.

Bud på skærme:

Philips LCD i den dyre ende. De eneste LCD'er jeg har oplevet der har kunne vise et nogenlunde anstændigt billed er 9830 (har ikke oplevet de nye modeller)

Panasonic PV60 er et Plasma jeg nok kunne leve med. Det er til at betale. Det står rigtig flot. Pioneer har jeg også set på. De er dog en del dyrere.

Philips/Panasonic CRT skærme får du kastet i nakken for tiden. Skal du alligevel ikke have større end 32" ville jeg helt klart gå efter et CRT indtil LCD/Plasma får styr på mangler/børnesygedomme mv. For mig at se er der kun to grunde til at vælge LCD/Plasma. Størrelsen i tommer, og de er flade (=flotte).

Der går nogle år før vi får HD, og dermed kan bruge LCD/Plasma i HD opløsning rigtigt. Jeg vil hellere leve med et CRT tv i de næste år, spare pengene, og købe et ordenligt HD TV til den tid når HD bliver rigtig aktuelt. Der går nok det meste af 5 år inden det kommer op og køre rigtigt.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

For mig at se er der kun to grunde til at vælge LCD/Plasma. Størrelsen i tommer, og de er flade (=flotte).

Potentialet til en pænere DVD-visning er da også en god grund. Det skal man ikke regne med på LCD, men af hvad jeg har set på et PV60 i TC, så er det ikke noget problem på et godt plasma TV. Desuden er der nok også nogen, der står overfor at købe en PS3 inden længe, og så skal man jo måske til at se Blu-Ray.
Til top
Valronn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2006 kl. 19:08
Mange tak for jeres hjælp, rart i også nævne nogle konkrete modeller som jeg kan kigge lidt på.

Altså jeg har tænkt mig at sætte min computer til mit TV, men kun til at se film på, f.eks. via DR1. Så det bliver ikke til kontor arbejde. Er det stadig noget som kan skade skærmen?

Ellers er det nok mest konsol/DVD jeg skal bruge et TV til. Overvejer meget at købe en billigere model og så vente et par år med at købe HD.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu