|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||||
DarkHelmet ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 508 |
![]() |
|||
Så er der da i hvert fald en ting vi er blevet enige om. At vi ikke er blevet enige om noget Redigeret af DarkHelmet - 06-September-2006 kl. 18:46 |
||||
![]() |
||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
|||
Og for så lige at rette en lille, men alligevel væsentlig detalje...
Nej, ikke nødvendigvis. Det er meget slemt at lytte til f.eks. Bulderbys misforståede skud på 400-500 kroner som mulige priser for Blu-Ray film. I USA er der både BD og HD film der koster mere end de sædvanlige $30 som er vejledende udsalgspris for en DVD (hvilket kun er 20 kroner mindre end vores vejledende udsalgspris for en normal DVD), men det er alligevel kun 21 ud af 95 HD-DVD'er og 24 ud af 74 Blu-Ray film der er udgivet eller prissatte, som koster mere end $30. De fleste af disse koster $35, mens temmelig få koster $40. Ja, der vil være HD-film der koster mere end normale DVD'er, især i starten gætter jeg på, men det er ikke en endegyldig sandhed at de alle permanent vil koste mere. |
||||
![]() |
||||
Bendix ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2215 |
![]() |
|||
Mht sort gengivelse, så har Philips 37pf9731d lige opnået en sort gengivelse ved kalibrering på 0.2cd/m2, det er utrolig flot. Det bedste sort man kan få er 0.0cd/m2 Redigeret af Bendix - 06-September-2006 kl. 21:44 |
||||
![]() |
||||
DarkHelmet ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 508 |
![]() |
|||
Der er ingen tvivl om at producenterne har en livlig kamp om at lave et LCD med en helt sort farvegengivelse. Det kan vel næsten sammenlignes med da CRT'erne lå i krig om hvem der først kunne lave den første helt flade, og helt sorte skærm. Jeg synes at den nye Samsung ser spændende ud fordi at man vel har taget en ny teknik i brug for at opnå en bedre sort farver, og i det hele taget bedre billed. Men jeg har ikke set den pågældende skærm du omtaler, men kan kun se at den ligger prismæssigt oppe i den dyre ende, og man dermed vel godt kan sætte nogle høje krav. Jeg har bevist fravalgt at købe en dyr fladskærm nu efter jeg har prøvet LCD, og har konstateret at de (endnu) ikke kan leve op til mine krav om et godt billed. Jeg ved godt at man kan med Plasma opnå en billedkvalitet der er bedre end LCD, og skulle jeg have en fladskærm idag ville de blive en Plasma, for de kan netop lave rigtige sorte farver, og generelt lave et flottere billed med de signal kilder vi har til rådighed idag.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Det har været oppe og vende i flere medier at de nye HD formater vil komme til at koste lidt mere end alm dvd'er. Mener at have læst et sted at de mente at en HD film typisk ville komme til at koste 230 kr. Efterhånden som HD film vil blive mere og mere normale, og overtage market, vil de jo også falde i pris efterhånden. Men alt nyt teknik plejer at koste mere i begyndelsen. Sådan er har det jo stort set altid været.
|
||||
![]() |
||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
|||
Ja, og 30 kroner mere passer jo fint med, hvad amerikanerne betaler
mere. Hvis altså de betaler mere. Men når du skriver "dyrere", så er
det ikke nemt at vide, om du har læst førtil linkede Bulderby-artikel,
eller om du har læst nogle lidt mere nede på jorden bud på priser...
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Som jeg har skrevet før, er mine indlæg ment til det brede puplikum. Selvfølgelig findes der special udgaver der koster en formue, og ingen tvivl om at de første film nok får et hak op i pris, for så at flade ud. Ligesom da vi gik fra VHS til DVD. Al ny teknik koster penge i starten. Sådan har det altid været, og HD-DVD/Blu-Ray kommer ikke til at lave om på den tradition. Hvad en nørd som Bulderby skriver, ligger jeg ikke så meget i. Men når de store medier skriver, plejer der som regel være lidt hold i tingene. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hvad mener du? Det har jo ikke en disse at gøre med diskussionen om priser på HD-film. Redigeret af Naiera - 07-September-2006 kl. 16:10 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |