recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af HBO via CC eller ATV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af HBO via CC eller ATV

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 14:00

Ja, som også skrevet tidligere, så kører det fra CC efter det er startet fra den mobile enhed, den bruges kun som Remote, når CC har streamen, så henter den selv.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ja, som også skrevet tidligere, så kører det fra CC efter det er startet fra den mobile enhed, den bruges kun som Remote, når CC har streamen, så henter den selv.

Det er vel det samme når man , som jeg også gør , kører fra ipad til ATV3...Det er jo det der kendetegner ægte airplay ift mirroring
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 17:50
Hejsa

Jeg har skiftet Media PC, BLU rau afspiller, goaalltv og Appeltv alle tilfordel for Cromecast. JEg benytter en samsung tab til dette formål og jeg har Dolbydigital lyd på HBO og ikke kun PCM som de andre medier.

Jeg vil gætte på at hakken kommer fra setup i dit tv. Jeg har Cromecast direkte i min surroundreciver til min projktor og jeg har ingen problemer med billedet men måske fordi min projektor kan æde en 50Hz billede.

Hvad har du af mulighedder af indstillinger i TV eller andet?

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 18:25

CC kører som det er forstået med 60 Hz (NTSC USA standard), det kan TVet også, men hentes der noget i 50 Hz (PAL, SECAM Europa standard), så er der det problem, at det jo er 60 Hz fra CC, derfor er der Motion Judder, det kan der ikke laves om på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 19:44
Mener HBO Nordic er i 60hz. Så der kan probel vel ikke ligge

Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-November-2013
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 20:54
@Jonas:
Der er jo en masse der kan indstilles på TV'et, for at slå billedprocessering til og fra, som Digital Noise Filter, MPEG Noise Filter, Motion Plus, LED Motion Plus, etc. Det er bare svært for mig at gennemskue hvilke jeg skal justere på.

Fandt dog et tip på en hjemmeside her til eftermiddag, der gik på at sætte "Motion Plus" til "Clear". Forklaringen skulle være:
"Motion Plus adds additional frames in between the 24P, so it looks smoother than it actually is", og at når man bruger "Clear" smertingen"...you don't have the extra judder that occurs when using frame interpolation on a 24P movie played on a PAL 60 Hz system"
Ingen ide om det giver mening, men Det hjalp virkelig meget på de "hak" eller judder, der var i indledningen på Game of Thrones, selvom det ikke har fjernet problemet helt.

Billedet er dog stadigvæk meget "digitalt" og underligt at se på. Nogen andre der oplever det?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 21:05

Har selv et 7005 fra 2011, og nej ikke noget underligt på diverse Inputs, billedet er som det skal være på alle, der er også brugt en del tid på justering.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 21:09
Så alt billed forbedringer helt fra. 

Oplever ingen hak her og godt billede. (dvs en lille bitte smule under Netflix) samt DD 5.1 lyd, via CC. 

Hvor langt er der mellem din router og din CC? Har oplevet den er meget kritisk overfor signalet hvis det ikke er "godt nok". 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Har selv et 7005 fra 2011, og nej ikke noget underligt på diverse Inputs, billedet er som det skal være på alle, der er også brugt en del tid på justering.

Står din Motion Plus på Clear? Det var den store forskel for mig i forhold til Judder.
Kan du anbefale andre settings jeg bør slå fra, eller justere på, for at få det bedst mulige billede på streaming?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Så alt billed forbedringer helt fra. 

Oplever ingen hak her og godt billede. (dvs en lille bitte smule under Netflix) samt DD 5.1 lyd, via CC. 

Hvor langt er der mellem din router og din CC? Har oplevet den er meget kritisk overfor signalet hvis det ikke er "godt nok". 

Prøver lidt på må og få at slå ting fra og til, men uden at se den store virkning - med undtagelse af Motion Plus, som virkelig skabte ballade, når den ikke var sat til "Clear". Det er svært at gennemskue hvad man egentlig gør, når forklaringerne til de individuelle funktioner er sparsomme.

Min Router står i et soveværelse. Min lejlighed er sammenslået på tværs af en opgang (har således både lejligheden tv og th), og stuen og soveværelse er på hver sin side af trappeopgangen.
Tror ikke at længden er det store problem, da signalstyrken er ok. Har målt den til at ligge stabilt på ca -45 til -50, vha min PC, placeret samme sted som min Chromecast er lige nu. Men igen - en PC har et noget mere stabilt trådløst netkort en en CC, så måske kan det alligvel skabe ballade. CC'en sidder direkte i TV'et.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 12:26
Hej alle,

tak for alle forslag, hints mv. efter at have brugt en del tid på nettet, og med at eksperimentere lidt, har jeg løst en stor del af problemerne, og kan nu, med nogenlunde ok resultat se HBO. 
Her er de løsninger jeg kom på, hvis en anden skulle opleve samme issues:

1) Billede der hakker (motion judder - tak til radiomanden for at udvidde mit ordforråd):
Løsningen var at slå Motion Plus til Clear. Underligt nok, fik jeg ikke samme positive effekt af helt at slå det fra.

2) Mørkt, uskarpt og "Digitalt billede": 
viste sig at være relateret til kvaliteten af den trådløse forbindelse. Trods at jeg har optimeret denne, og har en rigtig god, stabil sendestyrke, så har det ikke været godt nok!
2,4 Ghz båndet er for overbelastet hvor jeg bor, og løsningen blev at sætte 5ghz op igen, og køre HBO via Airplay og Apple TV, da ATV3 kan komme på 5Ghz netværk, hvilket CC ikke kan.

Jeg er ikke i mål endnu, da jeg stadigvæk synes at kvaliteten af billedet er for ringe i forhold til at vi skriver 2015, men det er fuldt på højde med HBO APP'en, nok ogås bedre.

I forbindelse med Airplay løsningnen, var der dog en ting der undrede mig. Da jeg brugte CC'en til at streame med, så kunne jeg lukke HBO app'en, uden at streamingen stoppede. 
Ved Apple TV og Airplay løsningen, så stopper streamingen, når jeg lukker for HBO app'en. Jeg troede at "ægte airplay" betød at det fungerede ligesom CC*en?
Jeg streamer typisk fra min telefon: betyder det at hvis en ringer mens jeg streamer, så ryger forbindelsen?
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 13:31
Ups, nevermind.

Så først bagefter, at spørgsmålet relaterede til Airplay og ikke CC. Airplay har jeg absolut ingen forstand på.

Redigeret af Silentbob - 07-September-2015 kl. 13:33
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu