|
Hjælp til opsætning |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har ikke højttaler symboler der lyser op og viser 5.1 kanaler? |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
Hvis du har en boks fra TDC der er forbundet med HDMI til TV, så er det normalt at TV ændre signalet til 2 kanals. Her skal du forbinde boksen til receiveren for at få fuld lyd. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
@ Kampus, der vises kun lydtypen, f.eks DD eller DTS MA HD, ikke hvor mange kanaler der er med. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jesperKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Tak Per w det forklare udfordringen. Jeg kommer fra yousee, og har rodet rundt for at finde en optimal opsætning, hvilket desværre ikke er lykkede. Hvis jeg kobler tdc boksen til receiver( har prøvet sat/cbl indgangen) får jeg den udfordring at det ikke længere spiller sammen med tv på den måde at der kommer lyd fra både receiver og tv. Den nemme løsning er at mute, men det giver et grimt logo på skærmen.
Når boksen er til tv med HDMI kan jeg jeg bede tv om at sende lyden til receiver istedet for højtaler, og skrue op for lyden på receiver med fjernbetjeningen til tv. Dette fungere kun når receiveren står på tv og ikke på sat/cbl |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19568 |
Programmerbar fjernbetjening styrer frem for hdmi cec.med arc.
Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Du kan da slippe for Mute logoet, ved at skrue ned for lyden på TVet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
jesperKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Jeg har kigget på Harmony companion tilat løse udfordringerne, men er i tvivl om hvor god den er til tdc boksen(tænker på tvguide osv) Har både børn og kone i huset som ikke er så teknik kyndige ;)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19568 |
Har Beo4 og Lintronic converter.
Ingen her i huset vil skifte den ud med noget andet, hverken konen, knægten eller jeg! Klaus |
|
![]() |
|
Jeg har netop forsøgt at kører boksen til receiver med hdmi, men det gør ingen forskel. Uanset om boksen er sat til med HDMI eller om jeg kører optisk til receiver så kan jeg kun få pro logic på ...også på tv2 lige nu
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Så kan du vel heller ikke sige at du kun modtager DD 2.0? |
|
![]() |
|
Det kan ganske rigtigt ikke ses på SR, men det kan høres, hvis det er 5.1, så er det meget dårligt, det er mere defineret med DPL. Det lyder helt rigtigt når der spilles en DVD med 5.1. Men som skrevet, så viser TVet kun at der modtages DD 2.0. Der var god 5.1 på DR før det blev stoppet. |
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden@ Hvad pokker hjælper alt dit halløj, når trådstarter gerne vil vide hvordan han får 5.1 på sin reciever?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |