recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Bruger som det er lige nu Toslink til Reciver.
@Steen Reciver viser kun DD når der modtages et sådan signal, uanset om det er 2.0 eller 5.1, TV viser som skrevet modtagelse i 2.0

Du har ikke højttaler symboler der lyser op og viser 5.1 kanaler?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Jeg får lyd vi optisk men gætter på det er Tdctv der ikke sender 5.1 signalet

Hvis du har en boks fra TDC der er forbundet med HDMI til TV, så er det normalt at TV ændre signalet til 2 kanals. Her skal du forbinde boksen til receiveren for at få fuld lyd.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 15:04

@ Kampus, der vises kun lydtypen, f.eks DD eller DTS MA HD, ikke hvor mange kanaler der er med.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 15:11
Tak Per w det forklare udfordringen. Jeg kommer fra yousee, og har rodet rundt for at finde en optimal opsætning, hvilket desværre ikke er lykkede. Hvis jeg kobler tdc boksen til receiver( har prøvet sat/cbl indgangen) får jeg den udfordring at det ikke længere spiller sammen med tv på den måde at der kommer lyd fra både receiver og tv. Den nemme løsning er at mute, men det giver et grimt logo på skærmen.

Når boksen er til tv med HDMI kan jeg jeg bede tv om at sende lyden til receiver istedet for højtaler, og skrue op for lyden på receiver med fjernbetjeningen til tv. Dette fungere kun når receiveren står på tv og ikke på sat/cbl
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 15:14
Programmerbar fjernbetjening styrer frem for hdmi cec.med arc.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 15:15

Du kan da slippe for Mute logoet, ved at skrue ned for lyden på TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 15:19
Jeg har kigget på Harmony companion tilat løse udfordringerne, men er i tvivl om hvor god den er til tdc boksen(tænker på tvguide osv) Har både børn og kone i huset som ikke er så teknik kyndige ;)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 15:21
Har Beo4 og Lintronic converter.

Ingen her i huset vil skifte den ud med noget andet, hverken konen, knægten eller jeg!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 16:07
Jeg har netop forsøgt at kører boksen til receiver med hdmi, men det gør ingen forskel. Uanset om boksen er sat til med HDMI eller om jeg kører optisk til receiver så kan jeg kun få pro logic på ...også på tv2 lige nu
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

@ Kampus, der vises kun lydtypen, f.eks DD eller DTS MA HD, ikke hvor mange kanaler der er med.

Så kan du vel heller ikke sige at du kun modtager DD 2.0?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 16:36

Det kan ganske rigtigt ikke ses på SR, men det kan høres, hvis det er 5.1, så er det meget dårligt, det er mere defineret med DPL.
Det lyder helt rigtigt når der spilles en DVD med 5.1.
Men som skrevet, så viser TVet kun at der modtages DD 2.0. Der var god 5.1 på DR før det blev stoppet.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2015 kl. 16:51
Radiomanden@ Hvad pokker hjælper alt dit halløj, når trådstarter gerne vil vide hvordan han får 5.1 på sin reciever?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu