recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til pre out Yamaha rx-v1800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til pre out Yamaha rx-v1800

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nidhogg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Marts-2014
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nidhogg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til pre out Yamaha rx-v1800
    Sendt: 31-Marts-2014 kl. 08:46
Hej, jeg er ikke klar over om det er det rigtige forum jeg henvender mig i, men det håber jeg... Wink
Jeg er den glade ejer af en Yamaha rx-v1800 forstærker, der er koblet 7.1(9.1) højtaler til og det har virket som en drøm. Men her i weekenden, var jeg så uheldig at RCA kablet der går til den aktive subwoofer sad fast i døren og endte med at blive flået ud af forstærkeren, stikket knækkede inde i forstærkeren. Men det var til at pille ud, jeg har så udskiftet kablet. Men nu er der ikke meget lyd fra subwooferen, jeg har prøvet at køre test toner hvor jeg har skruet helt op for subwooferen, både på den fysisk og i forstærkeren. Men det forbliver en lav lyd, men jeg kan høre forskel på lyd niveauet, når jeg stiller på det.
Det bør vel næsten siges at jeg har prøvet med 2 forskellige RCA kabler, med samme resultat.

Nu kommer spørgsmålet, hvad fanden er der sket...?!

er det Pre out der er stået af eller er det subwooferen...?

Jeg tænker at hvis der er lyd fra subwooferen, så virker pre out'en, men dette ved jeg ikke nok om, til at kunne udelukke det.

Jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe, en nær-panik-lyd-tosse. Wink
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 09:25
Prøv at trykke/rykke lidt på stikket i forstærkeren.
Kunne være der er en dårligforbindelse. Prøv samtidig og lyt efter forskel på lyd niveauet.
Til top
Nidhogg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nidhogg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 09:35
Det har jeg prøvet, jeg har haft kabinettet af forstærkeren for at se om det var muligt at trykke ind, på de kontakt flader, der er i berøring med stikket. men det var ikke muligt at komme til stikket, da der var printplade i vejen, og at det ville blive lige omfattende nok at gøre noget ved det, men jeg har prøvet om det var muligt at "fiske" kontakt fladerne lidt ud, med en papir clips, men det virkede som om at det var som det skulle være. Igen uden at være klog nok på det. Wink men hvad ville det fortælle, hvis der var lyd forskelle...? var det så pre out'en der var i stykker...?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 09:54
Hvis du havde forskel på niveauet når du trykker på stikket kunne det tyde på en dårlig forbindelse. evt.fra belastningen af stikket da kablet blev flået ud.
Til top
Nidhogg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nidhogg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 09:58
Lidt af frygt for at lyde dum, men er pre out ikke linær...? eller har det forskellige styrker...? jeg tænker hvis der er lyd i subwooferen, virker det så ikke...?
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 10:00
Du er sikker på at det kabel du bruger nu virker??
mvh Christian
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Nidhogg Nidhogg skrev:

Lidt af frygt for at lyde dum, men er pre out ikke linær...? eller har det forskellige styrker...? jeg tænker hvis der er lyd i subwooferen, virker det så ikke...?

Har du aldrig oplevet at dit jackstik til nogle hørebøffer er blevet dårligt. Der kom lyd igennem men svagt. hvis du trykkede på stikket kom lyd niveauet op.
Til top
Nidhogg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nidhogg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 10:08
Jeg har prøvet med 2 forskellige med samme resultat, finder det tvivlsomt at begge skulle være defekte, men dog ikke umuligt. Så det kan godt være jeg skulle prøve med et helt nyt kabel.
Til top
Nidhogg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nidhogg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 10:11
@technology. Jo det har jeg prøvet, men er det samme princip...? Jeg mener er pre out ikke en linje unden forstærkning...? og høretelefoner er med forstærkning...?
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 10:17
- jeg kan ikke lade være med at tænke, om der måske en sket en form for kortslutning i pre-out delen da døren knækkede kablet til sub'en ?
I et split-sekund vil døren jo kunne klemme/presse lederne sammen, og derved kunne forårsage kortslutning (?)

Alternativt, kunne det være at fejlen lå i sub'en, ikke i receiveren ?

MVH
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 10:17
ja. Ved hvad du mener.
Ideen var mere om du kunne fremprovokere at den virkede igen. Altså om det var stikket ( evt lodning ) eller noget mere alvorligt. Personlig ville jeg starte med at lodde stikket efter .
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Nidhogg Nidhogg skrev:

Jeg har prøvet med 2 forskellige med samme resultat, finder det tvivlsomt at begge skulle være defekte, men dog ikke umuligt. Så det kan godt være jeg skulle prøve med et helt nyt kabel.

Det er let nok at checke. Sæt det ind istedet for fx højre kanal mellem din CD og forstærker.
mvh Christian
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu