recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Projektor og lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Projektor og lærred

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Projektor og lærred
    Sendt: 14-November-2011 kl. 21:38
Hejsa

Jeg har fået flyttet rundt i min stue, og pludselig er der blevet plads til et projektor setup  Smile

Jeg har dog svært ved at gennemskue hvad jeg skal kigge efter, spørger jeg om hjælp til at finde de rigtige komponenter.

Jeg har prøvet at skitsere min stue i Paint. Jeg er ikke grafiker, men håber i forstår meningen aligevel.

De 5 cirkler er nuværende højttaler placering. Breden mellem fronthøjttalerne er ca 2,80 meter, og længden på rummet er ca 7 meter.
Den røde linje er vinduer, mens den sorte linje er åbning mod et andet rum.

Jeg havde forestillet mig et lærred som fyldte det meste af pladsen mellem fronterne, altså ca 2,80 meter.
På bagvægen mellem baghøjttalerne findes en brændeovn som næsten er i midten, så det er vel NO GO at placere en projektor ovenover den.

Så er der loftmontering tilbage.

Budget er ca 15K for både projektor + lærred, måske 1 kilo eller 2 mere hvis det giver meget mening, men også gerne 1 kilo eller 2 mindre.

Jeg vil meget gerne have en rimelig støjsvag projektor, da den nok ville komme til at hænge stort set ovenover min placering.

Jeg har kigget lidt på optoma HD33 mest pga 3D. 3D er dog ikke et krav, jeg er faktisk lidt i tvivl omkring det. På den ene side vil det være rart at have 3d, mest pga børnene, men på den anden side vil jeg ikke betale en formue ekstra for det, da det nok vil blive brugt sjældent.

Er der nogen der kan hjælpe med forslag til projektor + lærred som holder sig i nærheden af budgetet, og som er fornuftigt. Gerne forslag både med og uden 3D, og helst så lydsvag som muligt.

Projektoren vil mest bliver brugt via en htpc til afspilning af en blanding af dvd, mkv, divx, og blueray i fremtiden.

Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 22:51
Et spørgsmål mere: Sådan en Optoma HD 33, hvor stort et lærred kan sådan en fætter trække hvor kvaliteten stadig er rimeligt?
Til top
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2011
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 20:41
Hvad jeg kan læse mig frem til så bør HD33 ikke gå meget over 100", særligt hvis du også tænker 3D.

Prøv evt. at læse om Epson 3010 som burde kunne lave 130", den har jeg selv kig på frem for HD33.
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 09:01
Jeg har kigget den anden tråd med HD33 vs 3010 igennem, og læser gennemgangen på projectorcentral.

Jeg er dog stadig meget i tvivl, HD33 kan jo hentes i den lokale hifiklub. Hvor køber man en 3010, og hvad ligger prisen på sådan en fætter?

Det skal lige siges at mit forbrug jo nok vil være 95% 2D og 5% 3D, i hvert fald her til en start. Eneste grund til jeg gerne vil have 3D med nu, er egentligt for at være en smule på den sikre side hvis det vinder lidt mere frem det næste år's tid.

Er der nogen der har en 3010 eller en HD33, som kan sige noget om støjniveau på dem ?
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 11:06
Hvis man nu dropper 3D tanken, hvad findes der så af støjsvage projektorer i prisklassen op til 10.000 kr, som vil se rimeligt ud på et 120' lærred i en almindelig dagligstue med hvide væge og hvad der nu ellers hører dertil?

Som reference skal det måske nævnes at jeg har et sony W5500 40' tv i dag, hvor jeg er fint tilfreds med kvaliteten, sort niveau og alt det andet. Så jeg er ikke i den gruppe af folk der ikke kan se et signal uden det er på Panasonic plasma, og med ca 5000 til et lærred, vil det jo nok heller ikke blive tab-tension kvaliteten jeg kan komme op på der.

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 11:35
Jeg har et Screen Research lærred i 103 tommer diagonalt til salg med gain 1,0 dug ISF dug med velourkanter.
Det er fastramme så.

3 år gammelt og har kostet 14 tkr. fra nyt.

Det kan blive dit for 5 tkr. Ellers køber jeg en projektor til juniors værelse. Smile

Hvis det skulle have din interresse.
SVP03
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 11:36
Hvis du stadig kan få fat i en Epson TW 3200 i Elgiganten til 6.999 kr., så er det et røverkøb, dog er den uden 3d...

Redigeret af Supergris - 16-November-2011 kl. 11:36
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 13:08
Er det denne: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/projektor/EHTW3200/epson-projektor-eh-tw3200 for så står den til 6999 endnu.
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 14:51
Er der andre der har en tw3200, som har godt / dårligt at sige om den. I sær omkring lydniveau i forhold til andre.

7000 er en fin pris hvis ellers projektoren er rimelig kvalitet, og så kan jeg jo vente og se hvad vej hele 3D "hype'en" går.
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 15:35
Jo mere man læser, jo mere forvirret bliver man.

Lige nu har jeg Epson TW3200, Benq W1100/1200 til 2D, og Optoma HD33 og Epson 3010 hvis det er 3D. Sidstenævnte har jeg dog ikke fundet en pris på endnu, og jeg er også lidt betænkelig ved IR Briller.

Er det hip som hap hvad jeg vælger af overstående, eller er der noget af det som skiller sig ud fra de andre i forhold til prisen, hvis det skal kunne klare et 120' lærred ?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Grung Grung skrev:

Jo mere man læser, jo mere forvirret bliver man.

Lige nu har jeg Epson TW3200, Benq W1100/1200 til 2D, og Optoma HD33 og Epson 3010 hvis det er 3D. Sidstenævnte har jeg dog ikke fundet en pris på endnu, og jeg er også lidt betænkelig ved IR Briller.

Er det hip som hap hvad jeg vælger af overstående, eller er der noget af det som skiller sig ud fra de andre i forhold til prisen, hvis det skal kunne klare et 120' lærred ?

Det er ikke fordi jeg vil være demotiverende, men fakta er at meget få, om nogen, har set alle modellerne og derfor kan give dig et reelt svar. Derfor må du på et eller andet tidspunkt tage et kig ind i maven, og finde ud af hvilken du selv tror mest på. Valget bliver ikke mere sikkert af at lægge det over i hænderne på andres mavefornemmelse, tværtimod.
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 15:39
Der er dog rigtig gode tests af alle modellerne og læser man deres foregående tests også kan man godt danne sig et indtryk af hvilket billede de projicerer. Uanset vil det hjælpe gevaldigt hvis du får set på LCD/DLP osv fx inde i hifi klubben således du kan se hvad du får ved fx at gå fra entry level DLP til medium priced.
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu