Hejsa
Jeg har fået flyttet rundt i min stue, og pludselig er der blevet plads til et projektor setup
Jeg har dog svært ved at gennemskue hvad jeg skal kigge efter, spørger jeg om hjælp til at finde de rigtige komponenter.
Jeg har prøvet at skitsere min stue i Paint. Jeg er ikke grafiker, men håber i forstår meningen aligevel.
De 5 cirkler er nuværende højttaler placering. Breden mellem fronthøjttalerne er ca 2,80 meter, og længden på rummet er ca 7 meter.
Den røde linje er vinduer, mens den sorte linje er åbning mod et andet rum.
Jeg havde forestillet mig et lærred som fyldte det meste af pladsen mellem fronterne, altså ca 2,80 meter.
På bagvægen mellem baghøjttalerne findes en brændeovn som næsten er i midten, så det er vel NO GO at placere en projektor ovenover den.
Så er der loftmontering tilbage.
Budget er ca 15K for både projektor + lærred, måske 1 kilo eller 2 mere hvis det giver meget mening, men også gerne 1 kilo eller 2 mindre.
Jeg vil meget gerne have en rimelig støjsvag projektor, da den nok ville komme til at hænge stort set ovenover min placering.
Jeg har kigget lidt på optoma HD33 mest pga 3D. 3D er dog ikke et krav, jeg er faktisk lidt i tvivl omkring det. På den ene side vil det være rart at have 3d, mest pga børnene, men på den anden side vil jeg ikke betale en formue ekstra for det, da det nok vil blive brugt sjældent.
Er der nogen der kan hjælpe med forslag til projektor + lærred som holder sig i nærheden af budgetet, og som er fornuftigt. Gerne forslag både med og uden 3D, og helst så lydsvag som muligt.
Projektoren vil mest bliver brugt via en htpc til afspilning af en blanding af dvd, mkv, divx, og blueray i fremtiden.