Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Grung
Super bruger
Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 284
|
Sendt: 17-November-2011 kl. 15:14 |
8. Fortrydelses-/returret
Du har 14 dages fortrydelsesret fra
det tidspunkt, hvor du har modtaget varen. For at afgøre om du vil
udnytte fortrydelsesretten, har du lov til at afprøve varen, men varen
skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Undtagelser:
Lydoptagelser, billedoptagelser og edb-programmer, som f.eks. film,
spil og software, kan kun returneres i ubrudt, plomberet emballage.
Som jeg læser det må jeg gerne prøve projektoren.
|
|
jj79
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Point: 539
|
Sendt: 17-November-2011 kl. 15:24 |
Ville nok spørge specifikt ind til returpolitiken vedr projektorer, du forringer jo værdien ved at afprøve pæren, men skal selvfølgelig ikke kunne sige om den går
Dog er det en fin projektor, har den selv på et 106" lærred - dog med planer om at nedgradere til 92" da det er for stort og uoverskueligt, til mine øjne, når jeg kun sidder 2,8m fra billedet, men det er jo som bekendt meget forskelligt hvad folk præferencer er på det punkt
|
|
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
|
Sendt: 17-November-2011 kl. 17:31 |
@ Grung Du er nødt til at finde ud af hvor projektoren skal/kan monteres monteres. Det er meget forkel på hvor meget man kan zoome med de forskellige modeller. Hvis du skal projektere et 106" billede på ret meget mere end 4,5m er det ikke alle modeller det kan, så vær lige opmærksom på dette. Nu har du selv nævnt en optoma HD33. Den kan for et 106" lærred ikke komme længere væk end ca. 4,25m. Du kan se i denne tråd hvordan man beregner det: Det er også en god ide at kigge efter om projektoren har fast eller variabel lens shift. Mange af de billigere modeller har fast lensshift hvilket betyder at projektoren bliver låst i en bestemt høje der afhænger af hvor højt lærredet sidder. Du spørger tidligere i tråden om det er HIP som HAP om du vælger den ene eller den anden model. Det mener jeg bestemt ikke det er. Mellem tw3200, w5900 (epson 3100 i amerika) og HD33 er der markante forskelle i lysstyrke, 3D eller 2D og fleksibilitet i forhold til installation, så du er nødt til at tage en beslutning om 3D er et ønske og om hvor projektoren kan monteres. MVH
Redigeret af tvkartoffel - 17-November-2011 kl. 17:53
|
|
Grung
Super bruger
|
Sendt: 17-November-2011 kl. 18:48 |
Da jeg har en brændeovn på bagvægen, kan jeg ikke sætte den der. Så den vil skulle i loftet, og der er det egentligt hip som hap hvor den sidder, så jeg går ud fra den skal smides op lige midt for lærred i den afstand der nu engang passer.
Så der burde jeg vel ikke få problemer ?
|
|
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
|
Sendt: 17-November-2011 kl. 21:07 |
Grung skrev:
Da jeg har en brændeovn på bagvægen, kan jeg ikke sætte den der. Så den vil skulle i loftet, og der er det egentligt hip som hap hvor den sidder, så jeg går ud fra den skal smides op lige midt for lærred i den afstand der nu engang passer.
Så der burde jeg vel ikke få problemer ?
|
Nej så burde det ikke være et problem med installationen. Det eneste der måske kan drille lidt er at w5900 og HD33 ikke har variabelt lens shift, så de skal sidde i en bestemt højde i forhold til lærredet. Du kan nok finde de respektive manualer på nettet og se hvordan de helt konkret er konstrueret. Tag det glimrende råd som du fik tidligere. Lyt ikke alt for meget til hvad der skrives. Folk har vidt forkellige forudsætninger og holdninger til hvad der er godt nok og der er alt for mange der helt ukritisk skamroser deres seneste erhevervelse. Held og lykke med det. MVH
|
|
Supergris
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
|
Sendt: 17-November-2011 kl. 21:26 |
Man kan også blive for kritisk. Der er kan ikke være andet end roser til overs for en projektor til 7.000 kr., der gør jobbet aldeles glimrende, og samtidig er meget fleksibel mht. montering, hvilket den samlede fagpresse også er rørende enige om!
Redigeret af Supergris - 18-November-2011 kl. 11:05
|
|
Grung
Super bruger
|
Sendt: 18-November-2011 kl. 17:01 |
Nu har jeg været en tur i hifiklubben, og det var en blandet fornøjelse. Den eneste demo de havde var en projektortil 50000 samt et lærred lang uden for min pengepung.
Sælgeren anbefalede mig en benq 1200, men jeg var langt fra overbevist om hvorfor jeg skulle vælge 1200'eren i stedet for 1100'eren. Skulle jeg se benq 1200 i aktion, skulle jeg til hifiklubben 100 km væk.
Da vi snakkede lærred, viste han ikke selv de havde lissau California på deres hjemmeside, men var ved at finde priser Påskerejser manuelle lissau c75 lærreder.
Ikke just en super positiv oplevelse, udover demo'en af projekterne til 50000 så jeg kunne se hvordan det kan se ud.
Hvad gør man nu? Hvis jeg ikke rigtigt kan se noget live, skal jeg jo købe på andres anbefalinger, og der syntes jeg egentligt ikke jeg har fundet ud af hvad det skal være.
|
|
submaniac
Super bruger
Oprettet: 13-Oktober-2007
Point: 471
|
Sendt: 18-November-2011 kl. 17:15 |
Hvilken projektor var det til 50k?
|
|
Grung
Super bruger
|
Sendt: 18-November-2011 kl. 19:21 |
Jeg er faktisk ikke sikker, en kæmpe sort kasse.
De 50K for den og 30K for 125' lærred, var så langt over mit budget at jeg ikke kiggede nærmere efter.
|
|
Supergris
Guld medlem
|
Sendt: 19-November-2011 kl. 01:02 |
Sikkert JVC X7...
|
|
submaniac
Super bruger
Oprettet: 13-Oktober-2007
Point: 471
|
Sendt: 19-November-2011 kl. 21:01 |
JVC i HFK? det er da nyt, men glædeligt.
|
|
Supergris
Guld medlem
|
Sendt: 20-November-2011 kl. 03:43 |
Ved den står i Esbjerg, men det er ikke noget, der er til salg. Ejeren bruger hans kælder til personlig biograf...
|
|