|
Hjælp til Projektor og lærred |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | |
Grung
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
Sendt: 20-November-2011 kl. 19:01 |
Hvilket er en skam når man så ikke kan se de modeller de sælger.....
Epson 3200 er ude, den er for stor til mig, så jeg har vel kun de 2 benq w1100 og w1200 tilbage. De virker rimeligt ens, bortset fra lidt lyd og kontrast. Hvilken vil passe bedst i en dagligstue med hvide væge, vestvendte vinduer med lamelgardiner, når den både skal bruges om aftenen i mørke, samt om dagen i f.eks weekenden? |
|
Grung
Sendt: 21-November-2011 kl. 19:56 |
Så fik jeg handlet. Det endte alligevel med Epson TW 3200. Havde ikke set at Benq w1100 og 1200 skulle bruge næsten 50 cd fra linsen og ned til overkanten af billedet. Det blev lige lidt for meget.
Så det endte med Epson'en fra elmutanten til lige knap 7000. Har leget med den 10 min, og selv i stndard indstillinger ser billet sku godt ud i forhold til det test setup jeg havde. Men den er dælme stor. Er der nogle gode råd til at loftmontere sådan en satan på en billig måde? |
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Sendt: 21-November-2011 kl. 20:17 |
Jeg bruger selv dette: http://www.dustinhome.dk/projektorbeslag-til-loftmontering-max-10kg/product/5010367618Det fungerer ganske udmærket, og der er 2 forskellige længder at vælge imellem. Det er dog ikke specielt stabilt, men fint nok til mit brug. Monteringen kan dog godt volde lidt hovedbrud, men ikke værre end at det dog lykkedes...
Ellers findes der andre lidt dyrere alternativer, som jeg dog ikke kender til.
|
|
Mr. Duck
Bruger Oprettet: 23-Maj-2011 Status: Offline Point: 208 |
Sendt: 21-November-2011 kl. 20:20 |
Tillykke med den - det er jo en super god pris!
Hvilke lærred anvender du + hvor mange tommer? hvor meget skal din 3200 bruge fra linsen til overkanten af billedet? |
|
Grung
Sendt: 21-November-2011 kl. 20:30 |
Jeg har kun brug den 10 min, så kan ikke sige meget, udover det ser super ud.
Lige nu har jeg er 4:3 motorlærred på 2,5 meter, lånt på arbejde. Der står proscreen på det. Det er bulet, har en sort streg midt på, men ser alligevel nogenlunde ud med mine amatørøjne. Planen var egentligt et lissau California 106' Alt efter om jeg kan finde ud af hvad de folk der har været til demo af det mener, og forhåbentligt finde ud af om det er mærkbart bedre end et 2-3000 Noname lærred for os amatører. Jeg har dog lige fundet ud af at med et 106' lærred, kan jeg faktisk montere epson'en på en hylde på bagvægen. Den kommer godt nok til at stå ovenover en brændeovn, men så længe jeg holder mig under dens operating range på +5 - +35 Grader er det vel ikke et problem ??? Er der nogle kvalitetsmæssige fordele ved om man loftmonterer den på ca 4 meters afstand, eller om man udnytter zoom mest muligt, og lader den zoom'e helt ind fra 6,60 meters afstand ??? Mr Duck: jeg tror den kan køre billedet både op over linsekanten, samt ned under alt efter om den vender almindeligt eller på hovedet, så jeg har rimeligt frit slag til at hænge lærred der hvor det passer mig, og justere billedet så der er plads til min center lige under lærred. |
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Sendt: 21-November-2011 kl. 20:40 |
En tw3200 er nok den mest placeringsvenlige projektor man kan få i den prisklasse. Der er en masse vertikalt og horisontalt lens shift så projektorens objektiv kan være alt fra lige ud for midten af lærredet til langt uden for. Prøv at downloade manualen fra epson danmark der kan man se det. MVH
|
|
tvkartoffel
Sendt: 21-November-2011 kl. 20:49 |
Der er den forskel at den mister omkring 40% af lysstyrken ved mindste billedvinkel (længst muligt fra skærmen) i forhold til største vinkel (tættest muligt på skærmen). Hvis du synes at "standard" ser godt nok ud så er der muligvis lys nok, men jeg tror det kommer til at knibe med lyset hvis du vælger "cinema", da den indstillige er markant mørkere. Jeg synes Cinema har det klart bedste billede, så jeg ville vælge at loftsmontere tæt på skærmen, uden dog at zoome helt ud. På den måde får du det bedste billede og udnytter lyset mest optimalt. MVH
|
|
Grung
Sendt: 21-November-2011 kl. 21:00 |
tvkartoffel: Tak for svaret. Den må jo nok en tur i loftet så den kan komme i nærheden af skærmen. Så mangler jeg bare at finde et billigt beslag, så jeg kan montere den så tæt på loftet som muligt.
|
|
Grung
Sendt: 21-November-2011 kl. 21:29 |
Hvor meget dårligere bliver lyset i pæren over tid.
Har monteret projektoren 6,5 meter fra skærmen nu, med næsten maks zoom, og syntes egentligt det ser fint ud i cinema mode. Bliver det meget ringere ? |
|
tvkartoffel
Sendt: 21-November-2011 kl. 21:44 |
Lampen taber i omegnen af 50% i løbet af sin levetid. Efter hvad jeg har kunnet finde ud af går det hurtigst de første par hundrede timer. Så stabiliserer det sig lidt, indtil den til sidst hurtigt brænder ud. MVH
|
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Sendt: 22-November-2011 kl. 13:09 |
Jeg har kørt over 1500 timer, og har ikke lagt mærke til nogen forandring...
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Sendt: 22-November-2011 kl. 13:49 |
Ændringen er ikke noget der sker instant, så ændringen er noget der følger ens tilvænning. Hvis du laver en måling af projektoren fra start og så nu, vil der være en tydelig forskel.
|
|
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |