|
Hjælp til strøm |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg går udfra at der er 2 blå og EN sort når han skriver det. Så gider jeg ikke gætte på hvad der ville være hvad hvis der var 2 sorte, 5 grå, 3 røde osv |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Jeg siget at det lyder rigtigt at forbinde de to blå, men jeg ville ikke selv gøre det når jeg var alene hjemme.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
|
Hvis en fase går gennem et apparat og nul´en er afbrudt, så kan du måle spænding på Nul på apparatet. Forestil dig en lampe i en stikkontakt: Helt oppe ved stikkontakten klipper du NUL over, så vil fasen rende fra stikkontakt ud i lampen og tilbage igen, man da nul er klippet af, kan du måle "fase" på den der skulle gå til NUL |
||
![]() |
||
|
Men sluk da for strømmen på tavlen, sæt de 2 blå sammen, tænd igen så har du svaret.
Der kan jo højst smutte en sikring
Redigeret af Bastianboxer - 21-September-2013 kl. 11:52 |
||
![]() |
||
janse ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
|
1 smid polsøgeren væk den er ikke sikker nok
2 køb et billig måleinstrument og prøv om du ikke kan måle 230v mellem sort og blå. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Se at få ringet efter en elektriker - OG DET SKAL VÆRE NU!!! Der er stor sandsynlighed for at du fjumser så meget at der går ild i lortet, og hermed er til fare for andre end dig selv.
|
||
![]() |
||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
|
Tag lige et billede. Er elektriker.
|
||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Hold da op det lyder farligt! Det er det bare slet ikke........ Afbryd strømmen, forbind de to blå og tænd for strømmen igen. Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Jo det er, når folk med ti tommelfingre roder med 230 volt |
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Kampus hvornår har du sidst testet dit HFI/HPFI fejlstrømsrelæ?
Med den opgave som tråd starter har gang i har jeg dog svært ved at se hvordan han skulle kunne brænde huset ned. |
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2814 |
|
Det han er igang med er 100% ufarligt, det værste der kan ske er en sprunget sikring (Forudsat at han ikke står med pølserne oppe i ledningerne når han tænder
![]() |
||
![]() |
||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
|
At sige det er ufarligt er for dumt. Der har før været brande, efter folk selv har roddet med el. Det kan godt være det går fint de 99 gange, men det er den ene gang hvor det går galt, at det er et problem og det lyder ikke til trådstarter har meget styr på det.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |