recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til størrelse på lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til størrelse på lærred

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 12:41
Tak for de mange svar indtil videre. Det har sat tankerne i gang, om jeg skulle vælge et endnu større lærred. Jeg vil hjem og tjekke, hvor langt ned på væggen, man kan se fra sofaen.Alternativt skal man trække lærredet tættere på, og så bruge et mindre en af slagsen.

Mht. lyden, så bliver det et 5.1 setup, sandsynligvis http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_104&products_id=707. Overkommandoen har sagt nej til store højtalere. Jeg regner med at montere front/centerhøjtalerne oppe ved projektor-kassetten. Ikke ideelt, men forhåbentlig godt nok. Sofaen kan ikke rykkes i forhold til bagvæggen (ellers kan man ikke komme ud af skydedøren), hvis man ville have have et 7-kanals system og lyden mere bagfra.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 13:24
Du skal da have 2.35 lærred.
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Du skal da have 2.35 lærred.

God ide, det tager lidt af højden, men jeg foretrækker nu alsidigheden ved et 16:9 lærred.
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 11:56
Jeg regner med at montere front/centerhøjtalerne oppe ved projektor-kassetten.

Hvad mener du med det - i øvrigt bør du nok gå efter et mere potent højttaler setup, det er jo et stort rum du skal spille op.
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:

Jeg regner med at montere front/centerhøjtalerne oppe ved projektor-kassetten.

Hvad mener du med det - i øvrigt bør du nok gå efter et mere potent højttaler setup, det er jo et stort rum du skal spille op.

De nævnte højtalere fra Boston Acoustics fås med et væg/loftsbeslag således at højtalerne kan vinkles mod sofaen/lyttepositionen. Så jeg forestillede mig at sætte dem oppe ved loftet og pege vinkle dem ned.

Hvilket højttalersetup ville du da anbefale, givet at det ikke må syne af meget :)

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 12:58
Altså - vil du anbringe de 5 højttalere henne ved projektoren, altså lige over hovedet på folk?
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 14:50

Altså - vil du anbringe de 5 højttalere henne ved projektoren, altså lige over hovedet på folk?

Nej 3, de 2 front-højtalere + center, vinklet således at de peger ned mod lyttepositionen. Baghøjtalerne placeres ved sofaen.

Redigeret af JorgenC - 06-Marts-2013 kl. 15:01
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 16:42
Det lyDer alternativt Men held og lykke med det!
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 16:49

Det lyDer alternativt Men held og lykke med det!

Ja tak , jeg kan godt se at det bedste er at sætte front og centerhøjtalerne i ørehøjde. Men grundet det store lærred, er der jo ikke meget plads, hverken ved siden eller under lærredet. Jeg prøver at lave en tegning i aften, der kan illustrere det.

Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 22:10
Som lovet en skitse af endevæggen. Men jeg er blevet meget i tvivl med højttalere, de skal være meget smalle, for at kunne være ved siderne. Confused

Lærredet jeg har kig på, er 314 cm i bredden, dvs. der er kun 17 cm i hver side.

Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 15:17
Hvor vil du stille selve forstærkeren o.s.v?

Husk også på at du måske vil have koblet noget kinetic, wii agtigt til. I et setup uden reol under bliver det ganske svært at få en bevægelses sensor ind.

Jeg forstår godt dit valg med skærm størrelse, da sofa står langt væk, men du skal dælme have en god kanon for at lave et godt billede i det setup.
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Hvor vil du stille selve forstærkeren o.s.v?

Husk også på at du måske vil have koblet noget kinetic, wii agtigt til. I et setup uden reol under bliver det ganske svært at få en bevægelses sensor ind.

Jeg forstår godt dit valg med skærm størrelse, da sofa står langt væk, men du skal dælme have en god kanon for at lave et godt billede i det setup.

Forstærker osv. skal stå ved sofaen, men det er godt set at der skal tages højde for WII og lign. Det må jeg lige tænke over. Der trukket tomrør i gulvet fra sofa-væggen til lærred-væggen, så det er er nemt at få højtalerkabler derover.

Men det har været en god proces at spørge herinde. Det har sat tankerne igang om størrelse på højtalere, hvor lysstærk projektoren skal være osv.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu