|
Hjælp til størrelse på lærred |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
JorgenC
Bruger Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for de mange svar indtil videre. Det har sat tankerne i gang, om jeg skulle vælge et endnu større lærred. Jeg vil hjem og tjekke, hvor langt ned på væggen, man kan se fra sofaen.Alternativt skal man trække lærredet tættere på, og så bruge et mindre en af slagsen.
Mht. lyden, så bliver det et 5.1 setup, sandsynligvis http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_104&products_id=707. Overkommandoen har sagt nej til store højtalere. Jeg regner med at montere front/centerhøjtalerne oppe ved projektor-kassetten. Ikke ideelt, men forhåbentlig godt nok. Sofaen kan ikke rykkes i forhold til bagvæggen (ellers kan man ikke komme ud af skydedøren), hvis man ville have have et 7-kanals system og lyden mere bagfra. |
|
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal da have 2.35 lærred.
|
|
JorgenC
Funktioner
Tak(0)
|
God ide, det tager lidt af højden, men jeg foretrækker nu alsidigheden ved et 16:9 lærred.
|
|
LarsGeisler
Super bruger Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg regner med at montere front/centerhøjtalerne oppe ved projektor-kassetten.
Hvad mener du med det - i øvrigt bør du nok gå efter et mere potent højttaler setup, det er jo et stort rum du skal spille op. |
|
JorgenC
Funktioner
Tak(0)
|
De nævnte højtalere fra Boston Acoustics fås med et væg/loftsbeslag således at højtalerne kan vinkles mod sofaen/lyttepositionen. Så jeg forestillede mig at sætte dem oppe ved loftet og pege vinkle dem ned. Hvilket højttalersetup ville du da anbefale, givet at det ikke må syne af meget :) |
|
LarsGeisler
Funktioner
Tak(0)
|
Altså - vil du anbringe de 5 højttalere henne ved projektoren, altså lige over hovedet på folk?
|
|
JorgenC
Funktioner
Tak(0)
|
Nej 3, de 2 front-højtalere + center, vinklet således at de peger ned mod lyttepositionen. Baghøjtalerne placeres ved sofaen.
Redigeret af JorgenC - 06-Marts-2013 kl. 15:01 |
|
LarsGeisler
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyDer alternativt Men held og lykke med det!
|
|
JorgenC
Funktioner
Tak(0)
|
Ja tak , jeg kan godt se at det bedste er at sætte front og centerhøjtalerne i ørehøjde. Men grundet det store lærred, er der jo ikke meget plads, hverken ved siden eller under lærredet. Jeg prøver at lave en tegning i aften, der kan illustrere det. |
|
JorgenC
Funktioner
Tak(0)
|
Som lovet en skitse af endevæggen. Men jeg er blevet meget i tvivl med højttalere, de skal være meget smalle, for at kunne være ved siderne. Lærredet jeg har kig på, er 314 cm i bredden, dvs. der er kun 17 cm i hver side. |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor vil du stille selve forstærkeren o.s.v?
Husk også på at du måske vil have koblet noget kinetic, wii agtigt til. I et setup uden reol under bliver det ganske svært at få en bevægelses sensor ind. Jeg forstår godt dit valg med skærm størrelse, da sofa står langt væk, men du skal dælme have en god kanon for at lave et godt billede i det setup.
|
|
JorgenC
Funktioner
Tak(0)
|
Forstærker osv. skal stå ved sofaen, men det er godt set at der skal tages højde for WII og lign. Det må jeg lige tænke over. Der trukket tomrør i gulvet fra sofa-væggen til lærred-væggen, så det er er nemt at få højtalerkabler derover. Men det har været en god proces at spørge herinde. Det har sat tankerne igang om størrelse på højtalere, hvor lysstærk projektoren skal være osv.
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |