recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Tekniker påstand
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Tekniker påstand

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 09:50
Efter helt objektivt at have læst denne tråd, så mener jeg at trådstarter har en god sag. Der er ingen labels på folien og værkstedet har leveret et apparat tilbage til kunden med samme fejl.
Det må betragtes som en fejl, da folien burde have været fjernet.

Desuden er der adskillige brugere som ikke har lagt mærke til folien på deres tv.

Så jeg vil mene at det ikke skulle være noget problem at få det repareret under garanti.

Men min erfaring siger mig at man kommer længst ved ikke at være en kunde fra helvede.
Så sætter de hårdt mod hårdt med det samme. Spil gerne efter deres regler og hop når de siger hop. Til sidst maler de sig selv op i et hjørne og så kan du give dem dine konklusioner på problemet, når de er løbet tør for de deres forklaringer.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Efter helt objektivt at have læst denne tråd, så mener jeg at trådstarter har en god sag. Der er ingen labels på folien og værkstedet har leveret et apparat tilbage til kunden med samme fejl.
Det må betragtes som en fejl, da folien burde have været fjernet.

Desuden er der adskillige brugere som ikke har lagt mærke til folien på deres tv.

Så jeg vil mene at det ikke skulle være noget problem at få det repareret under garanti.

Men min erfaring siger mig at man kommer længst ved ikke at være en kunde fra helvede.
Så sætter de hårdt mod hårdt med det samme. Spil gerne efter deres regler og hop når de siger hop. Til sidst maler de sig selv op i et hjørne og så kan du give dem dine konklusioner på problemet, når de er løbet tør for de deres forklaringer.

Tænker dette er rigtigt. Men det gør det alligevel nemmere for en selv, hvis folien er væk inden tekniker besøg. 
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:


Dit bidrag til denne tråd giver indtryk af at du ikke helt har fået med at det er en LG teknikers påstand at varmen giver BI. Det er hverken noget jeg eller Flippo påstår, så skriv pænt - tak.


Du citere jo dit eget citat også:

"Nu har Wallpaper udgaven jo ikke en strømforsyning i sig, men i en kasse et andet sted. Strømforsyningens (og andet) varme vil ikke have så nemt ved at komme væk men folie på. "

Jeg kan ikke helt se, hvor din påstand adskiller sig fra den såkaldte "LG teknikers", men derudover er det da aldrig rart når man sidder og påstår til højre og venstre, og der rent faktisk er en person der modsiger det nonsens man lukker ud.

God jul.
Jeg er helt enig med LG teknikeren i at en folie hindrer varmen i at slippe væk, men jeg har IKKE påstået det er årsagen (eller medvirkende) til BI - tværtimod. Se mit indlæg med billede af skærm, det kan måske hjælpe dig med at forstå det.

Vi var jo faktisk ret enige 21/12 omkring kl. 19. Men så kommer du med at folk "kloger sig" uden, modsat dig, at have set det pågældende TV. Jeg syntes dog at der mangler et indlæg hvor DU viser at DU har en fordel ved at have set det på gældende TV. Nu påstår jeg så til højre og venstre og det jeg kommer med er nonsens, jeg hæfter mig ved at du ikke har nogen teknisk forklaring til at det jeg skriver ikke er rigtigt. Det undrer mig, men glæder mig, at du også kan komme med "God jul".

Det som jeg har påstået er at:
     At de/n folie "påvirker helt sikker kølingen"
     At der er forskel på varme påvirkningen om et panel har varme afgivende elektronik bag sig eller ikke.
     At der sandsynligvis er et område bagpå hvor der kan mærkes noget varme. Området jeg angiver er fundet på et 65"C6.

Såfremt at du er uenig i en eller flere af disse nonsens påstande til højre og venstre, så er du meget velkommen til at komme med en teknisk forklaring på hvad der er forkert. Det andet er svært at bruge positivt eller konstruktivt.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Jeg er helt enig med LG teknikeren i at en folie hindrer varmen i at slippe væk, men jeg har IKKE påstået det er årsagen (eller medvirkende) til BI - tværtimod. Se mit indlæg med billede af skærm, det kan måske hjælpe dig med at forstå det.

Hvordan kan du være enig med en LG teknikker i at folie på den tynde del af et LG OLED tv kan være skyld i at varmen som genereres i elektronikken som ikke er foliebelagt kan have svært ved at slippe væk? Det svarer jo til at du sætter folie på bagsmækken af din bil, og mekanikeren siger at motoren er brændt sammen fordi du har folie på din bil. 


Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Vi var jo faktisk ret enige 21/12 omkring kl. 19. Men så kommer du med at folk "kloger sig" uden, modsat dig, at have set det pågældende TV. Jeg syntes dog at der mangler et indlæg hvor DU viser at DU har en fordel ved at have set det på gældende TV. Nu påstår jeg så til højre og venstre og det jeg kommer med er nonsens, jeg hæfter mig ved at du ikke har nogen teknisk forklaring til at det jeg skriver ikke er rigtigt. Det undrer mig, men glæder mig, at du også kan komme med "God jul".

Det som jeg har påstået er at:
     At de/n folie "påvirker helt sikker kølingen"

Såfremt at du er uenig i en eller flere af disse nonsens påstande til højre og venstre, så er du meget velkommen til at komme med en teknisk forklaring på hvad der er forkert. Det andet er svært at bruge positivt eller konstruktivt.

Jeg har lavet et billede som du kan se her:



Den blå firkant er stedet, hvor det omtalte folie er. Det er altså som nævnt op til flere gange på den tynde del, hvor der ingen varme udvikling er. Det vil sige at den del er samme temperatur som det rum tv'et er placeret i.

Hvis du kigger længere nede, så er elektronikken samlet i en form for "pukkel" der dækker ca. 40 % af bagsiden. I den boks er der en lille varme udvikling fra elektronik, men dette er jo IKKE dækket af noget folie.

Nu du er så enig med LG teknikeren i at folien som er placeret i toppen af TV'et forhindre varmen fra puklen i bunden af tv'et i at slippe væk, kan du så ikke prøve at forklare, hvorfor du er det så alle her på forummet kan forstå det? 


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 15:16
Er den øverste halvdel med folien på lavet af aluminium, eller plast?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 15:29
Alu
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 17:13
Ergo kan det godt fungere som køleelement for den elektronik, som sidder længere nede.
Man kan i hvertfald ikke konkludere, at det er ligegyldigt, blot fordi der ikke sidder elektronik bagved.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Ergo kan det godt fungere som køleelement for den elektronik, som sidder længere nede.
Man kan i hvertfald ikke konkludere, at det er ligegyldigt, blot fordi der ikke sidder elektronik bagved.


For at din teori skulle holde vand, så ville det blot kræve at det omtalte stykke alu var varmere end rum temperaturen, hvilket ikke er tilfældet. Ej heller helt nede ved "puklen".


Med andre ord, så er det en teori der ikke holder vand :) 


Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 17:21
Nå ja, fordi du konkluderer det, så er det sådan det er... Wink
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 17:35
Helt ærligt , så kan sådan en tynd film da ikke isolere ret meget , og der hvor den sidder slet ikke. Det er kun for at beskytte lidt mod ridser...Jeg er sikker på at det ikke har noget at sige mht. Burn-in
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Alu

Hvis det er alu, vil en tynd plastfilm virke som en isolering. Hvor meget det har at sige er svært at sige, men det er klart at ved et mørkt billede er varmeudviklingen slet ikke den samme som et lyst billede med HDR.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2019 kl. 18:38
Så skulle det kun være et LG Oled TV der blev så varmt. På mit Panasonic er “kølepladen” lavet af glas og blir ikke det mindste varm. Heller ikke når TV’et har stået tændt i 4 timer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu