recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af bagkanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af bagkanaler

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 19:07
DS3 er lavet af ABS plast. Fuldt på højde eller bedre end det MDF plade de fleste højttalere er lavet af.
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er bedre med større afstand, da den ene af de to sidevendte højttalere skal bruge væggen til spredning.

Okay så jeg kan faktisk ikke bruge en højtaler der spreder lyden til noget her?

Oprindeligt skrevet af hw1270 hw1270 skrev:

Find dig et sæt brugte XT2 i sort lak. De er flotte og spiller klasser bedre end DS3. DS3 lyder "pappet" i forhold til XT2. Jeg købte DS3 i den seneste version fordi mange roser den ofr mono/dipol, men blev meget skuffet - også over byggekvaliteten som er plastic helt igennem. XT2 er laver a aluminium og lakeret med metallak som en bil. Jeg kører med 803D og HTM3s som front of center og her kan XT2 sagtens være med.

Jeg må prøve at se hvad jeg kan finde.

En hvid højtaler ville faktisk heller ikke være helt dumt!
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 21:34
B&W DS3 har tidligere været lavet i hvide - men rygtet lyder på at siden det amerikanske marked ikke er interesseret i hvide højtaler, og da den solgte så lidt på det europæiske marked, lod de den gå ud af produktion...

http://www.bwgroupusa.com/~bwgroupu/soundbytes/download-files/600_Series_Update.pdf
"The DS3 in white is also being discontinued once current inventory is sold out; DS3 in black continues."
November 2009
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 21:41
Okay cool. Det giver god mening. Har andre ellers andre forslag til højtaler hvis de ds3 kommer til at sidde for tæt på bagvæggen?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 22:18
Som sagt fungerer DS3 ganske udmærket ophængt på bagvæggen. Og her kan du sikkert få en bedre afstand til hjørne. Vil mene der skal være samme afstand som DS3 er bred.
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2014 kl. 07:26
Hvis du placerer den på bagvæggen, kan du jonbare sætte den til direkte, ikke.

Jeg mener, at netop DS3 har en omskifter mellem direkte og dipol.

Mvh. Michael
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2014 kl. 08:56
ja der sidder en omskifter på fronten.

Redigeret af ole post - 26-Maj-2014 kl. 14:43
Ole Hansen
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2014 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af hw1270 hw1270 skrev:

Find dig et sæt brugte XT2 i sort lak. De er flotte og spiller klasser bedre end DS3. DS3 lyder "pappet" i forhold til XT2. Jeg købte DS3 i den seneste version fordi mange roser den ofr mono/dipol, men blev meget skuffet - også over byggekvaliteten som er plastic helt igennem. XT2 er laver a aluminium og lakeret med metallak som en bil. Jeg kører med 803D og HTM3s som front of center og her kan XT2 sagtens være med.

Lyden synes jeg er OK, men enig i at plastikken ikke er specielt lækker - føles lidt billig efter min mening, ikke at man har en fornemmelse af at det er ved at falde fra hinanden, men alligevel.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2014 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Dichael Dichael skrev:

Hvis du placerer den på bagvæggen, kan du jonbare sætte den til direkte, ikke.

Jeg mener, at netop DS3 har en omskifter mellem direkte og dipol.

Mvh. Michael

Nej det fungerer ikke så godt! Det er netop spredningen af lyden via sidehøjttalerne i kabinetterne, der gir en fyldigere surroundlyd.

Til 5.1 musik vil direkte muligvis lyde bedre har jeg hørt. De koncerter jeg har, er suroundlyden fra salen, og her fungere Dipole ganske udmærket.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2014 kl. 14:58
Uden tvivl DS3'erne... Jeg bruger dem som baghøjtalere i et setup hvor jeg bruger 802D som front. De giver et lækkert lydbillede uden at virke dominerende. Før havde jeg en reolhøjtaler/B&W 600S3 som baghøjtalere, og de stjal alt for meget af lydbilledet. (spredning,retning osv)

angående farven, så kan du betrække dem med hvid folie og så en gang hvid frontstof...

Redigeret af osbech - 26-Maj-2014 kl. 14:59
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2014 kl. 16:28
Okay, cool. Tak for alle svarene!

Hvis de sættes på bagvæggen vil kommer jeg jo bare ikke til og sidde "foran" dem, men har dette nogen betydning?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2014 kl. 16:35
Hvad mener du med at du ikke sidder foran dem? Suroundkanalerne skal lave et lydtæppe bagfra og frem til de møder lyden fra fronterne. F.eks. kan jeg tydeligt følge en helikopter komme flyvende bagfra i venstre side, og høre den komme diagonalt gennem stuen, og forsvinde ud i højre side.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu