|
Hjælp til valg af bagkanaler |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
DS3 er lavet af ABS plast. Fuldt på højde eller bedre end det MDF plade de fleste højttalere er lavet af.
|
||
![]() |
||
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
|
Okay så jeg kan faktisk ikke bruge en højtaler der spreder lyden til noget her?
Jeg må prøve at se hvad jeg kan finde. En hvid højtaler ville faktisk heller ikke være helt dumt!
|
||
![]() |
||
Jesper Keller ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
|
B&W DS3 har tidligere været lavet i hvide - men rygtet lyder på at siden det amerikanske marked ikke er interesseret i hvide højtaler, og da den solgte så lidt på det europæiske marked, lod de den gå ud af produktion...
http://www.bwgroupusa.com/~bwgroupu/soundbytes/download-files/600_Series_Update.pdf "The DS3 in white is also being discontinued once current inventory is sold out; DS3 in black continues." November 2009 |
||
![]() |
||
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
|
Okay cool. Det giver god mening. Har andre ellers andre forslag til højtaler hvis de ds3 kommer til at sidde for tæt på bagvæggen?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Som sagt fungerer DS3 ganske udmærket ophængt på bagvæggen. Og her kan du sikkert få en bedre afstand til hjørne. Vil mene der skal være samme afstand som DS3 er bred.
|
||
![]() |
||
Dichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
|
Hvis du placerer den på bagvæggen, kan du jonbare sætte den til direkte, ikke.
Jeg mener, at netop DS3 har en omskifter mellem direkte og dipol. Mvh. Michael |
||
![]() |
||
ole post ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
|
ja der sidder en omskifter på fronten.
Redigeret af ole post - 26-Maj-2014 kl. 14:43 |
||
Ole Hansen
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2815 |
|
Lyden synes jeg er OK, men enig i at plastikken ikke er specielt lækker - føles lidt billig efter min mening, ikke at man har en fornemmelse af at det er ved at falde fra hinanden, men alligevel.
|
||
![]() |
||
|
Nej det fungerer ikke så godt! Det er netop spredningen af lyden via sidehøjttalerne i kabinetterne, der gir en fyldigere surroundlyd. Til 5.1 musik vil direkte muligvis lyde bedre har jeg hørt. De koncerter jeg har, er suroundlyden fra salen, og her fungere Dipole ganske udmærket. |
||
![]() |
||
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
|
Uden tvivl DS3'erne... Jeg bruger dem som baghøjtalere i et setup hvor jeg bruger 802D som front. De giver et lækkert lydbillede uden at virke dominerende. Før havde jeg en reolhøjtaler/B&W 600S3 som baghøjtalere, og de stjal alt for meget af lydbilledet. (spredning,retning osv)
angående farven, så kan du betrække dem med hvid folie og så en gang hvid frontstof...
Redigeret af osbech - 26-Maj-2014 kl. 14:59 |
||
![]() |
||
|
Okay, cool. Tak for alle svarene!
Hvis de sættes på bagvæggen vil kommer jeg jo bare ikke til og sidde "foran" dem, men har dette nogen betydning?
|
||
![]() |
||
|
Hvad mener du med at du ikke sidder foran dem? Suroundkanalerne skal lave et lydtæppe bagfra og frem til de møder lyden fra fronterne. F.eks. kan jeg tydeligt følge en helikopter komme flyvende bagfra i venstre side, og høre den komme diagonalt gennem stuen, og forsvinde ud i højre side.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |